انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: سایر سلاح های گلوله زنی(گلنگدني)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
دوست عزیز با پوزش ، من تجربه کار با سلاح شکاری گلوله زنی ندارم ، ولی مختصر اطلاعاتی در مورد سلاح های گلوله زنی مورد استفاده در جنگ جهانی دوم دارم که در رابطه با مورد پست شما یه کوچولو اصلاخیه می زنم ، با اجازه تون :
نقل قول :این اسحه ساخت متعلق به کشور روسیه است که در جنگ جهانی دوم حدود سال 1945 میلادی طراحی وساخته شد لوله آن در انواع کوتاه و متوسط و بلند ساخته شد . این اسلحه همانند اسلحه برنو در دست عموم برای شکار قرار دارد
بله سلاح موزین ناگانت (در ایران به نام 5 تیر روسی معروفه ) ساخت اتحاد جماهیر شوروی است ولی ساخت آن برمی گرده به قبل تر نه سال 1945 ، ولی سلاح اصلی پیاده نظام شوروی در دوره جنگ جهانی دوم بین سال های 1939 تا 1945 بود. مثل ارتش آلمان نازی از مدل متوسط اون برای تک تیراندازی استفاده کردند (اسنایپر های روسی در جنگ استالینگراد بیشترین تبلیغات رو باهاش انجام دادند)
طراحی سلاح به سال 1891 و نیاز ارتش تزاری به یک سلاح پیاده نظام با طول مناسب و عملکرد سریع شکل گرفت(در جنگی که با امپراطوری عثمانی داشت این ارتش از سلاح های گلوله زنی استفاده می کرد که به صورت دستی و یکی یکی لود می شد ولی ارتش عثمانی از یک مدل سلاح وینچستر که چند گلوله می خورد ). این سلاح بعد ها به عنوان سلاح اصلی ارتش تزاری روسیه و بعد از انقلاب 1917 نیز سلاح ارتش اتحاد جماهیر شوروی شد . در اوایل دهه 30 میلادی نیز یک نمونه از آن به عنوان سلاح اسنایپر و تک تیرانداز ارتش شوروی مورد استفاده قرار گرفت. نوع کارابین آن در سال 1944 برای ارتش شوروی و طی پیشروی این ارتش در خاک آلمان و نیاز به سلاحی کوتاه تر از ورژن اصلی آن در جنگ های خانه به خانه و پاکسازی شهرها و روستاها تولید شد. (جدای از مسلسل های دستی که برای جنگ ها شهری تولید شده بود سلاح های بولت اکشن ستون فقرات ارتش ها در آن دوران بود)
شرمنده فقط یه اشاره کوتاه بود برای رفع ابهام. Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام دوستان من در مورد سلاح شکاری گلوله زنی کالیبر 8.57 اطلاعاتی میخواستم
عکس/قیمت
در حال خریدشیم Khansariha (226)Khansariha (226)
(2014-04-24 07:25 PM)hoseinrtt نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان من در مورد سلاح شکاری گلوله زنی کالیبر 8.57 اطلاعاتی میخواستم
عکس/قیمت
در حال خریدشیم Khansariha (226)Khansariha (226)
سلام دوست عزیز
این کالیبر تنها مختص المان بوده و عمده مصرف کنندش(و شاید تنها مصرف کنندش) توی جهان همون ماورز 98 هست که داخل ایران به نام برنو معروفه.و اینم تاپیک برنو هست(لینک):دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

البته ایران یک سری سلاح گلوله زنی جدیدا تولید میکنه که از گلنگدن و ... همون برنو استفاده میکنه و اسمش نخجیر 3 هست که در گذشته برای افراد عادی فقط کالیبر 270 وینچسترش تولید میشد ولی جدیدا شنیدم دارم دوباره همون 8*57 را هم براش تولید میکنه که دیگه فرقی با برنو نداره.Khansariha (226)
توی تاپیک برنو بپرسن،اساتید زیادی هستند که میتوانند کمکتون بکنند.Khansariha (256)
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام خیلی ممنون mhrSB
من هرچی گشتم عکس و قیمتخاصی پیدا نکردم
ممنون از اطلاعاتتون
با سلام.
اسلحه 10 تیر یا 303 بریتیش یکی از دوستان و 270 خودم که قبلا در مورد جدا شدن خشاب ده تیر صحبت کرده بودیم و این هم عکس از سلاح.[تصویر: 14023359861.jpeg][تصویر: 14023359872.jpeg][تصویر: 14023359873.jpeg]
با سلام :
از شما بابت این عکس خوب خصوصا از خشاب پر و جدا شده 303 تشکر ویژه دارم . قنداق زیبایی دارد ولی امیدوارم لوله آن مانند ظاهر سلاح نشده باشد !!!!!!!!!!!!! نکته بعدی پایه دوربین است که تا بحال تک پایه ندیده بودم !!!! ایا اینطوری ، احیانا با فشار به دوربین ، حتی ناخواسته ،تنظیم ان بهم نمیریزد ؟ با همه این احوال ، من به 270 شما رای میدم . عاشق این کالیبرم با اینکه با برنو بیشتر کار کرده ام . فقط دوست عزیز یه سوال داشتم ، ببخشید اگر فضولی میکنم این نوار سیاه رنگ را برای چه منظوری به لوله بسته اید ؟ این کشش دائمی لوله به سمت قنداق یا بالعکس ، دقت سلاح را بهم نمیزند ؟
با سلام .
لوله این اسلحه هم زیاد تمیز نمونده البته هنوز هم دقیقه و دقت قابل قبولی داره در مورد پایه هم تک پایه نیست و در سه نقطه به کپ اتصال داره یکی که در تصویر مشخصه و دو اتصال دیگه از کنار و پهلو سمت چپ قبضه به کپ متصل شده است که در تصویر زیر با دایره قرمز مشخص شده و تا به حال در شرایط سخت هم ثابت مونده در مورد نوار سیاه روی 270 باید بگم که به این دلیله که زیر قنداق زخمی نشه و لوله را به قنداق فیکس کنه از طرفی دقت تیری را که من از اون انتظار دارم به من میده بدون دوربین تا 300متر رو که خوب میزنه و با دوربین که قبلا روش سوار بود 550 -600 متر رو خوب زده حالا فاصله بیشتر شلیک نداشتم از طرفی این مطلب رو هم قبول دارم که لول باید فقط در نقطه اتصال به کپ به شاسی سلاح متصل باشه و در نقاط دیگر نباید تماس و فشاری از طرف قنداق یا هر چیز دیگری به لول وارد بشه از طرفی لوله در اسلحه های جدید و آلیاژ با تنین بالا و وزن کم و سبک و قطر زیاد--- لوله کاملا آزاد بوده و بعد هر شلیک و ارتعاش سر جای قبلی خودش فیکس میشه که به نظر من این قضیه در فواصل بالای 1000 یارد محسوس و قابل بحث هست باید توجه داشت که این موضوع به عواملی مثل میانگین فاصله شلیک تا هدف و جنس لوله و نوع آلیاژ بکار رفته در لوله و کالیبر و نوع مهمات بستگی داره حالا اسلحه های مثل ام یک برنو و 303 که به دلیل کاربری جنگی که داشتند لوله انها تا کجا مهار میشده و با 3-4 بست بچه قنداق و قنداق را به لوله محکم میکردند که همین اسلحه ها دست تیراندازش چه اهدافی را در چه فواصلی مورد اثابت قرار نداده[تصویر: 14026581421.jpeg]
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان گرامي.

آقا منظور از گلوله زني نوع S و گلوله زني نوع P كه در اعلاميه سهميه سلاح هاي هر سال قيد ميشود چيست و كدام يك بهتر هست ؟

ممنونم.
(2014-07-02 09:47 PM)Kalashnikov نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان گرامي.

آقا منظور از گلوله زني نوع S و گلوله زني نوع P كه در اعلاميه سهميه سلاح هاي هر سال قيد ميشود چيست و كدام يك بهتر هست ؟

ممنونم.
سلام دوست عزیز
از لحاظ فنی هیچ فرقی بین مدل های معمولی و ... نیست.Khansariha (399)
و نمونه اس یعنی با نقوش اسلامی و نمونه پی یعنی با نقوش پرشین(ایرانی)تزیین شدن.و فقط در ظاهر فرق دارن.
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
سلام دوستان کسی در مورد برنو2 اطلاعاتی داره؟؟؟Khansariha (5)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
لینک مرجع