انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: دوربینهای دیجیتال مخصوص اسلحه
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد تغییرات زیادی در وسایل و تجهیزات هستیم. و میبینیم که از علم و تکنولژی روز در صنعت استفاده میشه تا وسایلی با کارایی هرچه بیشتر و بهتر از گزشته تولید بشه.
همینطوری که از عنوان متن پیداست در این تایپیک قصد معرفی تکنواوژی جدید دوربین های هدف زنی رو داریم.
[تصویر: d_11_.jpg]
از 200 سال پیش به اینور شاهد استفاده از دوربین های مخصوص تفنگ برای هدف زنی به جای آلت های ساده ی هدف گیری هستیم. و به دلیل اثبات قابلیت هایی برتر نظیر زوم و دقت بیشتر روز به روز شاهد استفاده ای فراگیر تر از این دوربین ها هستیم. به طوری که در اکثر تفنگ ها دیگه اثری از مگسک و شکاف درجه نمیبینیم به جاش فقط یه ریل برای نصب دوربین کار گزاشتند.
یه سرجی کردم چندتا مطلب پراکنده در باره ی تاریخچه ی این سری دوربین ها به دست آوردم
اولین مدل از این دوربین ها برای استفاده از صلاح های موشک اندازی مثل بازوکا و آرپی جی طراحی شدند. دلیل استفاده از دوربین های دیجیتال در این اسلحه ها نیاز به دونستن بالستیک دقیق برای اثابت به هدف بود.
[تصویر: d_1_.jpg]
پس اولین نسل از دوربین های هوشمند دارای قابلیت محاسبه ی بالستیک بودن. که کم کم امکاناتی مانند فاصله یاب دید در شب و تخمین سرعت هدف هم به این قابلیت اضافه شدن. در ابتدا این دوربین ها فقط قابل استفاده بر روی یک سلاح با یک کالیبر خاص بود و در کار برد های نظامی مورد استفاده قرار میگرفتند.
اما در سال های اخیر برخی شرکت ها اقدام به تولید دوربین هایی کردند که به علت قابلیت برنامه ریزی و تنظیم پذیری بالا قابلیت نصب بر روی هر تفنگی رو دارا هستند. از بازوکا تا یه تفنگ بادی.

[تصویر: d_1_.gif]

[تصویر: d_10_.jpg]


یکی دیگه از برتری های این نوع دوربین ها به ساختارشون وابسته هست در دوربین های معمولی سیستم تنظیم عموما توسط طبلک ها و یک فنر کمانی یا پیچ و... که امکان زیاد یبرای جابه جا شدن و در نتیجه خارج شدن از تنظیم اولیه بر اثر لگد سلاح وجود داره.
اما این مدل دوربین ها به جز زوم برای تنظیم صفر تفنگ مستقیمن از یک نمایش گر نوری دیجیتال استفاده شده که با تغییر پیکسل ها در واقع خود + رو حرکت میده. و فقط برای تایین وضعیت زیاد دوربین نسبت به راستای تفنگ از پیچ استفاده میشه. برای همین هست که این دوربین ها برای استفاده بر روی سلاح هایی باشوک شلیک بالا مناسب تر از مدل هایی معمولی هستند.
از دیگر مزیت های دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های معمولی که عموما از یک سیم نازک یا شیشه مدرج برای آلت نشانه روی استفاده شده اینه که این دوربین ها میتونند بدون به هم خوردن تنظیم امکان استفاده از انواع + ها (آلت های نشانه روی) و انواع رنگ های + و نقطه ی بر خورد رو به ما میدند.
در برخی مدل ها که دارای فاصله یاب نیز هستند دوربین ها هوشمندتر عمل میکنند و میشه با دادن یک سری اطلاعت اولیه از رفتار ساچمه در فواصل مخطلف. امکان محاسبه ی نقطه ی برخورد رو به صورت خودکار توسط خود پردازشگر دوربین رو هم داشت.
برای این منظور ابتدا باید یه سری اصلاعات از شاچمه از جمله وزن و اینکه در چه فاصله هایی چه قدر نسبت به صفر دوربین بالا یا پایین میزنند و نیز شرایط آب و هوایی وزش باد سرعت و وزش باد و.... رو بهش بدیم تا بهتر بتونه محاسبه کنه
معمولا اینچنین دوربین ها برای وارد کردن اطلاعات به صورت دقیقتر نیازمند به کامپیوتر هستند که با نصب برنامه ای روی سیستم اطلاعات مورد نظر رو وارد میکنیم و یک فایل خروجی مخصوص دوربین بهمون میده که با یک ممری یا مستقیم از طریق usb به دوربین منتقل میکنیم.

[تصویر: d_3_.jpg]
مثلا این برنامه ی مخصوص این مدل دوربین هست.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.




[تصویر: d_8_.jpg]

چند تصویر برای نمونه از فضای برنامه

[تصویر: d_2_.jpg]

[تصویر: d_4_.jpg]

[تصویر: d_5_.jpg]

[تصویر: d_6_.jpg]

[تصویر: d_7_.jpg]


[تصویر: d_9_.jpg]



و در آخر یه کلیپ از این مدل(Elcan Digital)

[تصویر: 12.jpg]



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باز هم ممنون
اطلاعات خوبی بود Khansariha (8)
باز هم مقاله ای بود حتما بذارید ...
معرفی مدل ها و ... Khansariha (214)
قیمت بگید بد نیستKhansariha (8)
یه بنده خدایی گفته
I am selling this scope for $900. They are $1349.95 new.
Khansariha (8)
(elcan)
شاهین جان بسیار عالی بود وممنون از شما.واقعا مطلب به روز و جالبی بود.Khansariha (8)
شما این نوع دوربینها رو تو ایران دیدی؟
بله دیدم اما به دلایلی که خودتون میدونید .... ترجیح میدم زیاد اشاره نکنمKhansariha (8)
شاهین جان این نوع دوربین ها ممنوعیتی نداره.استفاده از دوربینهای دید در شب و مادون قرمز و امثالهم غیر مجا ز هستKhansariha (8)
آخه معمولا این مدل ها همه امکاناتی رو باهم داره.فاصله یاب دید در شب فرو سرخ بالستیکال.به قول یکی از دوستان همینجوری پیش بره چایی هم دم میکنندKhansariha (214)
اون مدل الکان توی کلیپ عجب چیزی بود! Khansariha (8)دیگه کاری برای تیرانداز باقی نمی مونه.Khansariha (226)
اوم مدل الکان در برابر مدل پولسار اسباب بازی حساب میشهKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع