شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
پایان فصل شکار - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: اصول،مفاهیم و فرهنگ شکار و تیراندازی (/forumdisplay.php?fid=89)
+--- انجمن: فرهنگ شکار (/forumdisplay.php?fid=90)
+--- موضوع: پایان فصل شکار (/showthread.php?tid=925)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


پایان فصل شکار - AIRKING - 2012-02-17 11:35 AM

با سلام.

با توجه به اینکه یواش یواش داریم به پایان فصل شکار در کشور عزیزمون ایران اسلامی نزدیک میشم مناسب دیدم این تاپیک ایجاد کنم تا هم قدمی در جهت فرهنگ سازی برداشته باشیم و هم آگاه سازی.
در استان فارس معمولا با تموم شدن بهمن بهار یواش یواش آغاز میشه و اسفند هوا بسیار معتدل و خوب میشه دمایی بین 10 تا 20 درجه و در فروردین و اردیبهشت هم که دیگه نگو فقط باید دوغ بزنی به بدن و تلپ بخوابی خخخخ
بگذریم.
از الان دیگه فصل شکار در استان فارس تموم شده حساب میاد و اگر هم دوستان کمی دقت کنند به راحتی متوجه میشن که پرندگان در تکاپوی ساختن لونهو آشایانه و جفت گیری هستند .
معمولا در استان های جنوبی با توجه به زودتر گرم شدن هوا فصل شکار زودتر تموم میشه و هر چه به استان های شمالی تر کشور میریم این فصل به بهار نزدیک تر میشه.

من از دوستان عزیز در سراسر ایران خواهش میکنم به عنوان یک حرکت فرهنگی و نمادین و برای اینکه ما هم در حفظ محیط زیستمون سهمی داشته باشیم همانطور که مشتاقانه به استقبال حفظ تعادل گونه کلاغ و زاغی شتافتیم با همان سرعت و چه بسا بیشتر به استقبال تخم گذاری پرندگان بریم.
البته پایان فصل شکار به منزله آویزون کردن اسلحه ها نیست
به نظرم بهترین کار در این زمان 6 ماهه تمرین و تمرین و تمرین هست و البته عکاسی از صحنه های بسیار زیبا و جذاب طبیعی که مطمئنا در تفریحاتتون با اونا مواجه خواهید شد.
بنده مطمئنم دو تاپیک گروپ گیری و عکاسی تو این بازه 6 ماهه بسیار رونق خواهد گرفت همانطور که تاپیک تصاویر شکار در فصل شکار پر رونق بود.

دوستان عزیز بر خودمون واجب کنیم نه تنها خودمون بلکه دوستان و آشنایانی هم که احیانا دستی به تفنگ دارند را با تذکرات محترمانه و راهنمایی دوستانه از این مقوله مهم آگاه کنیم تا همگان بفهمند این سایت و بچه های گل این سایت مهم ترین هدفشون آگاه سازی درست و فرهنگ سازی و حفظ و علاقه به محیط زیست هست.بنده انتظار دارم دوستان با تشکر های خودشون مهر تاییدی بزنند بر علاقه مندی خودشون به این بحث و مباحث مربوط به محیط زیست.و مشتاقانه منتظر خوندن نظرات گوهر بار همه کاربران عزیز هستیم.
ان شا اله عمری باقی باشه مسابقه ای نیز در رابطه با بهترین عکس از حیات وحش و طبیعت پیرامون در زمان خودش(احتمالا در ایام فروردین و اردیبهشت)برگزار خواهد شد .
موفق و پیروز و سر بلند باشید.Khansariha (8)Khansariha (8)
برای شروع هم دو تا عکس خوشکل براتون میذارم تا تشویق بشین .این دوتا یکیش مرغ شاخدار و یکیش هم کبک نر هست که تو خونه خودم هستند
[تصویر: shakhdar.jpg]

[تصویر: kabk.jpg]


RE: پایان فصل شکار - saiedtomcat - 2012-02-17 11:50 AM

تشکر میکنم از حرکت بسیار قشنگ جلال عزیز
ولی به نظر من هنوز هم میشه شکار زاغی ها رو ادامه داد هر چه ما بیشتر زاغی ها رو شکار کنیم چندین برابر تعداد پرنده های دیگه زیاد میشه
فصل شکار خوبی بود علی الخصوص اینکه با دوست عزیزی مثل جلال بیشتر آشنا شدم


RE: پایان فصل شکار - shahin - 2012-02-17 04:18 PM

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: پایان فصل شکار - sattar - 2012-02-17 04:46 PM

ممنون از ایجاد این تاپیک دوست عزیز
واقعا لازم بود این فرهنگ سازی که شما فرمودید باید از خود شکارچیان شروع بشه به نظر بنده تا وقتی خود شخص به یک نتیجه و اصل نرسه هر چه قدر هم که قوانین سفت و سخت باشه بازم نمیشه جلو شو گرفت مهم همین فرهنگ سازی که باید در همه زمینه ها ایجاد بشه هر چند که زمان بر هست ولی خیلی کارسازه در تمام دنیا دارن روی همین موضوع مانور میدن و نتایج خیلی خوبی هم گرفتن امیدوارم که ما بتونیم از این اصل استفاده کنیم
ممنون از دوست عزیزمون و هم استانی خودم بابت ایجاد این تاپیک مفید


RE: پایان فصل شکار - Ali - 2012-02-17 05:30 PM

جلال جان با عرض شرمندگی هنوز مجوزهای شکار تا 15 اسفند ماه پابرجاست و اعتبار داره!در ضمن هنوز هیچ پرنده ای جفتگیری نکرده تو این فصل سرما بعدشم هنوز پرنده های مهاجر دارند اینور اونور میرن کجا فصل شکار تموم شده؟ Khansariha (8) نمونش امروز صبح 4 تا اردک زدیم عکسهاشو توی تاپیک تصاویر میذارم...اردک مهاجر....پایان فصل شکار؟


RE: پایان فصل شکار - ALIANA-54-T06 - 2012-02-17 05:38 PM

(2012-02-17 05:30 PM)alinozad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جلال جان با عرض شرمندگی هنوز مجوزهای شکار تا 15 اسفند ماه پابرجاست و اعتبار داره!در ضمن هنوز هیچ پرنده ای جفتگیری نکرده تو این فصل سرما بعدشم هنوز پرنده های مهاجر دارند اینور اونور میرن کجا فصل شکار تموم شده؟ Khansariha (8) نمونش امروز صبح 4 تا اردک زدیم عکسهاشو توی تاپیک تصاویر میذارم...اردک مهاجر....پایان فصل شکار؟
علی مشهدی جان بابا جلال گفت داریم یواش یواش نزدیک میشیم خخخخخخ Khansariha (8)
(2012-02-17 11:35 AM)airking نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام.

با توجه به اینکه یواش یواش داریم به پایان فصل شکار در کشور عزیزمون ایران اسلامی نزدیک میشم ................

البته علی جان هنوز وقت هست ولی بلطبع بیشتر مکانهای سرد سیر کشور اما مناطق جنوبی از الان پرنده ها دنبال لانه سازی و تخم گذاری دارند میروند . Khansariha (214)


RE: پایان فصل شکار - AIRKING - 2012-02-17 10:25 PM

ممنونم از محبت دوستان عزیز.Khansariha (8)
علی جان داداش من که گفتم فصل شکار در استان های جنوبی با توجه به آبو هوای گرمشون زود تر شروع میشه.
شما تا 15 اسفند بزن خخخخ ولی یه تلورانس براش در نظر بگیر البته فقط در حالت منفیش خخخ


RE: پایان فصل شکار - foad-bonellis - 2012-02-17 11:45 PM

همدان فصل کبک 2 هفتست تموم شده اما واسه پرنده های دیگه هنوز 1 ماه فرصت هست .


RE: پایان فصل شکار - Tomcat14 - 2012-02-18 12:08 AM

سلامKhansariha (8)
با تشكر از دوستان
اين جا هم فكر كنم يه ماهي وقت باشه...........................ما كه امسال چيز زيادي كاسب نشديم ان شاالله سال بعد
Khansariha (256)


RE: پایان فصل شکار - AIRKING - 2012-02-27 09:23 PM

دوستان عزیز با توجه به فرا رسیدن فصل جفت گیری و لانه سازی پرندگان و همچنین نزدیک شدن به بهار به نظر می رسه باید تفنگ هامون برای شکار غلاف کنیم و بزنیم تو کار هدف زنی و تمرین.
دیدم تاپیک خیلی وقته بالا نمیاد برای همین دوباره مزاحم شدم تا هم یا دآوری کرده باشیم و هم دوستان مطالب در این خصوص اینجا بذارند.
یا علی