شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
راهنمایی خرید کیسه خواب - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: جاذبه های طبیعی،حیات وحش و شکار (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- انجمن: کوهنوردی و کمپینگ (/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: راهنمایی خرید کیسه خواب (/showthread.php?tid=862)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6


راهنمایی خرید کیسه خواب - sattar - 2012-01-05 07:46 AM

با عرض سلام
هر چه نگاه کردم تاپیکی برای این موضوع که مشاوره در خرید تجهیزات باشه ندیدم البته من خودم چندین بار می خواستم تجهیزاتی بگیریم و راهنمایی خواستم ولی تاپیک خاصی ندیدم که درخواست مشاوره کنم از همه دوستان خواهش می کنم که اطلاعات خود را در مورد تجهیزات شکار و کوهنوردی اینجا به ثبت برسانید تا دیگران هم بتوانند استفاده کنند
با تشکر
برای شروع من خودم نیاز به یک کیسه خواب برای ماندن تو کوه در شب دارم اگر کسی اطلاعاتی داره لطف کنه راهنمایی کنه تا همه استفاده کنن
ممنون


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - saeedaria - 2012-01-05 08:52 AM

سلام
ممنون از تاپیکتون.خیلی مطالب مفیدی میشه ازش استخراج کرد
در مورد کیسه خواب مثل خرید اسلحه باید فکر کنیم.با کیسه خواب کجا میخوایم بریم (شرایط اب و هوایی چطوره)با چی میخوایم بریم و چند روز میخوایم بمونیم.و از همه مهمتر چقدر تجهیزات داریم و این کیسه خواب چند درصد حجم و وزن کل اقلام قابل حمل رو در بر میگیره.بعد میایم سراغ جنسش که پر باشه یا الیاف.بعد از اون بحث شیرین قیمت هست.
الان تو منیریه تهران که بورس لوازم ورزشیه جنسهای مختلف با ابعاد و احجاو و وزن مختلف و کیفیتهای متفاوت از 30000 تومن هست تا 400000 تومن
به نظرم انتخاب کیسه خواب خوب برای شب مانی در طبیعت خیلی سلیقه ای و البته مهم هست


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - sattar - 2012-01-05 09:55 AM

ممنون از اطلاعات شما
اگر کسی اطلاعاتی که شما فرمودین را بتونه بیشتر توضیح بده و بتونه کیسه خواب ها را با توجه به قیمت و شرایط استفاده آن از هم تفکیک کنه خیلی عالی میشه به نظر من برای هر کسی که بخواد به شکار یا کوهنوردی بره واجب هستش یک کیسه خواب همراه داشته باشه البته اگر بخواد شب را اونجا بمونه . تجهیزات دیگر هم مهم هست مثل چادر خلاصه تجهیزات زیاده که هر کس نسبت به احتیاج خود می تونه دنبالش بگرده .


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - ahmad1373 - 2012-01-05 10:37 AM

(2012-01-05 09:55 AM)sattar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون از اطلاعات شما
اگر کسی اطلاعاتی که شما فرمودین را بتونه بیشتر توضیح بده و بتونه کیسه خواب ها را با توجه به قیمت و شرایط استفاده آن از هم تفکیک کنه خیلی عالی میشه به نظر من برای هر کسی که بخواد به شکار یا کوهنوردی بره واجب هستش یک کیسه خواب همراه داشته باشه البته اگر بخواد شب را اونجا بمونه . تجهیزات دیگر هم مهم هست مثل چادر خلاصه تجهیزات زیاده که هر کس نسبت به احتیاج خود می تونه دنبالش بگرده .

سلام.
کیسه خواب ها اصولا چند دسته ان که بر اساس درجه حرارت منفی ای که میتونن گرم بمونن دسته بندی میشن. :
1- تا منفی 5 درجه. اینا معمولا 20 تا 30 هزار تومن قیمت دارن.
2- تا منفی 20 درجه . اینا هم معمولا حول هوش 70 تا 90 میچرخن.
3- تا منفی 50 درجه . اینا معمولا قیمت هایی بالای 300 تومن دارن.(البته اگه گیر بیان). مدل های کوهنوردی کمی هستند که همچین دما هایی رو تحمل کنن.

در کل اگه میخواین کیسه خواب بگیرین این چند تا مدل که میگم بهترینن. اگه گیرتون اومد با هر قیمتی بخرین.

1-کیسه خواب های طرح استتار زمستانی مخصوص نیروهای روسی. اینا بهترینن. تا منفی 60 هم جواب میدن. دایی من زمانی که روسیه آموزش میدید یکی از اینا رو بهش داده بودن. هنوز داردش. چیز عجیبیه!!!!

2- کیسه خواب با طرح استتار دیجیتال(نقطه نقطه) مخصوص نیرو های ائتلاف(ناتو). با یه آرم گنده یه ستاره 4 پر روی سینش. اینا هم کیسه خواب های بسیار خوبی هستد.

3-کیسه خواب های اسراییلی آستری سبز زیتونی تیره(تقریبا همرنگ لباس جی سوویت خلبان های شکاری). توشون یه مارک داره به اندازه تقریبی 20 در 20 سانتی متر که روش نوشته ISRAEL MILITARY I.N.D.S این ها هم چیز های خوبین.

4- کیسه خواب های مارک COLOMBIA هم چیز های خوبی هستند.


یاعلی مدد


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - masih.hunter - 2012-01-05 11:44 AM

ستار جان برای خرید کیسه خواب مراغب باش حتی اگه کیسه خواب امریکای هم پیدا کردی

جویا شو ببین نو هست و اگه استوک چند سال کار کرده چون کیسه خوابهای امریکای از جنس پر ساخته(پر قو) پر هم بعد از مرور زمان خورد میشه و از لایه های کیسه عبور میکنه و یا مثل گرد از داخلش بیرون میاد که از لحاظ بهداشتی هم مشگل داره . بنظر من کیسه خواب اسرایئلی از همه بهتره البته اگه گیر بیاد دوستان احمد جان نشونه های اونرو گفت ولی بزرگترین نشونه کیسه خوابهای اسرایئلی داشتن خز هست .موفق باشید .


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - unknown - 2012-01-05 12:23 PM

چیزی که بیشتر تو بازار هست جنس چینی هست. در مورد اصالت اجناس آمریکایی و روسی هم جای تردید هست بخصوص اگه زیر 200-300 هزار باشن. کلا کیسه های پر بهتر هستند. عامل دیگه ای که غیر از درجه حرارت تو قیمت تاثیر می زاره وزن کیسه خواب هست. یعنی در یک مارک و با درجه حرارت یکسان کیسه کوچکتر و سبکتر گرونتره. نکته دیگه ضد آب بودن یا نبودن بدنش هست. اونایی که کاملا ضد آب هستند رو بدون چادر هم می شه استفاده کرد. البته ظاهرشون گاهی مثل همه و از ظاهر نمیشه به این مطلب پی برد. در ضمن من تابستون از بانه کیسه و کوله و کارد و چادر دو پوش و.... گرفتم 30-40 درصد قیمت ها پایین تر از منیریه تهران بود. اگه خرید زیاد دارید می صرفه برید اونجا. کارت مغازه رو داشتم نمی دونم هنوز هست یا نه می گفت حاضره با پست بفرسته و فکر می کنم با ههزینه پست هم به صرفه باشه ولی خوب ندیده هم سخته بشه جنس خرید.
در ضمن جنسای چینی مارکدار مثل کلمبیا و ARCTIC POLE CATTLE که من چادرش رو گرفتم کیفیت قابل قبولی داره بری شکار و...شاید برای صعود زمستانی به دماوند جواب نده ولی برای کارهای آماتوری و نیمه حرفه ای به نظرم با توجه به قیمتش مناسب هست.


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - unknown - 2012-01-05 01:35 PM

نکته دیگه این که البسه کوهنوردی مثل کفش، کاپشن و حتی کیسه خواب به ویژه برای مناطق سر سیر از اجناس و مواد گورتکس GORE-TEX استفاده می شه که در عین ضد آب بودن قابلیت تنفس و دفع بحار بدن به خارج رو دارند. این قابلیت در سرمای شدید جلوی انیاشته شدن بخار و یخ ر اعضای بدن رو می گیره. البته در مورد واقعی و یا کارآمد بودن اجناس چینی درجه دو و سه که ادعای گورتکس بودن رو دارند نظری ندارم. لینک های زیر در این مورد توضیح بیشتری دادند البته به انگلیسی:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - sattar - 2012-01-05 03:55 PM

برداشت از : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


خرید تجهیزات کوهنوردی همیشه کاری وقت گیر و اغلب اوقات تخصصی است. می توانیم با خرید چندین باره یک وسیله و صرف وقت و هزینه زیاد بالاخره با تجربه بدست آمده به وسیله دلخواه برسیم و یا با کسب اطلاعات و آگاهی مانند یک متخصص به خریدی عالی و مناسب اقدام کنیم. از جمله حساس ترین و فنی ترین وسایلی که همه ما به آن احتیاج پیدا می کنیم و جزو وسایل گرانقیمت ما نیز هست ، کیسه خواب است. اگر بدانیم اعداد و اطلاعات اعلام شده بر روی کیسه خوابها به چه معناست و چگونه باید از کیسه خواب به صورت صحیح استفاده کنیم خیلی راحت تر می توانیم در خرید و انتخاب کیسه خواب اقدام کنیم . از میان مطالب مختلف راهنمای کمپانی ایتالیایی فرینو به نظرم کاملتر و مختصر تر آمد و چون خودم هم از کیسه خواب همین کمپانی استفاده می کنم و فوق العاده راضی ام این راهنما رو ترجمه کردم و در اختیار شما میذارم.

نواع کیسه خواب :
پر ، یک انتخاب سنتی به جهت گرمای فوق العاده و اندازه کوچک است . مرغوبیت پر استفاده شده در کیسه خواب با عددی درصدی مشخص می شود مانند %80 که به عنوان مثال این عدد بیانگر 80 درصد کرک و 20 درصد پر است. هرچه میزان کرک بیشتر باشد جنس پر مرغوب تر است. عایق گرما بودن پر نیز با واحدی به نام CUIN مشخص می شود. که این عدد میزان ارتفاع 30 گرم پر را به واحد اینچ بیان می کند یا به عبارتی مقدار پف کردن یا باد شدن پر.
الیاف ، انتخابی خوب برای راحتی و گرما و مقاومت در برابر رطوبت هستند به علاوه اینکه برای شست وشو نیز مشکلی ندارد.این الیافهای ساخته بشر ، گرمای بدن را به طور یکنواخت در سرتاسر کیسه خواب توزیع می کنند. این الیاف در کیسه خواب در لایه های مختلف گذاشته می شوند تا این لایه بندی شما را در مقابل سرما محافظت کنند.
برای شستشوی کیسه خواب آنرا باید با دست یا در دمای 30 درجه سانتیگراد با ماشین بشویید و بدون استفاده از خشک کن ماشین ، کیسه خواب را در فضای باز قرار دهید تا خشک شود.


دمای کیسه خواب :
برای یکسان سازی اعداد اعلام شده برای کیسه خوابها توسط کمپانی ها در سال 2004 استاندار اروپایی آزمایش توان گرمایی کیسه خوابها ایجاد شد ، استاندارد اروپایی En13537.
اگرچه شرایط آزمایشگاهی این آزمون نمی تواند عین شرایط واقعی را ایجاد کند اما این استاندار شرایط یکسانی را برای همه آزمایشگاهها تعیین کرد و روشهای مختلف آزمایشگاهها را به شکلی واحد در آورد. البته راحتی کیسه خواب علاوه بر آن چیزی که برای کیسه خواب اعلام می شود به بسیاری از عوامل دیگر در زمان استفاده نیز مربوط می شود.
مفهوم اعداد مختلف اعلام شده برای یک کیسه خواب :

[تصویر: temp_eng.jpg]

Maximum comfort temperature : حداکثر دمایی که یک مرد عادی بدون اینکه بشدت عرق کند در کیسه خواب می تواند بخوابد و در این حالت باید زیپ کیسه خواب کاملا باز باشد ، دستها بیرون کیسه خواب باشد و کلاه کیسه خواب نیز باز باشد.

Comfort temperature: دمایی که در آن یک زن عادی درون کیسه خواب تمامی شب را با آرامش بخوابد.

Lowest comfort: کمترین دمایی که یک مرد عادی در شب به مدت هشت ساعت درون کیسه خواب بخوابد بدون اینکه از خواب بیدار شود.

Extreme temperature: کمترین دمایی که کیسه خواب می تواند از یک زن عادی در مقابل از دست دادن دمای عمومی بدن محافظت کند. این حالت اجازه شش ساعت خواب غیر راحت را بدون اینکه دمای داخلی بدن تا مرحله خطرناک پایین بیاید به فرد میدهد.

زمانی که میخواهید کیسه خواب انتخاب کنید با توجه به شرایط و نوع فعالیتی که در نظر دارید انجام دهید به دمای راحت comfort توجه کنید. به هر حال احساس سرما و یا گرما برای بدن ما مطلوب نیست و توان جسمی ما را کاهش می دهد.



شرایط فیزیولوژی در ارتباط با سرما و گرما
سوخت و ساز: زمانی که شخص در خواب است 75 تا 100 وات گرما تولید می کند که این عدد به عواملی چون جنسیت ، سن ، وزن ، عادات و آمادگی جسمانی بستگی دارد.
وزن: افرادی که دارای اضافه وزن هستند سوخت و ساز کند تری دارند. این افراد بیش از مقدار مورد نیاز میخورند ولی در مقابل معمولا کوهنوردان در حین برنامه کمتر از میزان مورد نیاز کالری دریافت می کنند و افراد چاقی نیز نیستند. در ذکر این اعداد شرایط کوهنورد در نظر گرفته شده است زیرا افراد چاق مقاومت و محافظت بیشتری در مقابل سرما نسبت به افراد لاغر دارند.
سن: سوخت و ساز با سن کاملا در ارتباط است. افراد مسن عموما گرمای کمتری تولید می کنند و زودتر از جوانترها احساس سرما می کنند.
جنسیت: خانمها بیشتر از آقایان احساس سرما می کنند و اصطلاحا سرمایی ترند به همین دلیل دمای راحت برای خانمها 5 درجه بیشتر از دمای راحت آقایان است.
عادت ها: اکثر مردم در خانه هایی با سیستم گرمایش مرکزی زندگی می کنند. و در محل کار و ماشین هایشان سیستم گرمایشی دارند. این سبک زندگی توان بدن را در مقابل سرما و گرما کاهش می دهد.
تجربه: تجربه و آشنایی با شرایط خوابیدن در محلهای باز و طبیعت کارایی فرد را به مرور در راحت تر بودن در این شرایط افزایش می دهد. معمولا شخصی که برای اولین بار درون کیسه خواب می خوابد احساس ناراحتی و سرمای بیشتری می کند تا یک کوهنورد با تجربه در همان شرایط.
آمادگی جسمانی: در صورت داشتن ورزیدگی و آمادگی جسمانی خواب راحت تر و بدنی گرم تر خواهیم داشت. یک بدن خسته گرمای کمی تولید کرده و باعث می شود فرد خیلی زود احساس سرما کند.

چند توصیه سودمند :

-*به هنگام خرید کیسه خواب به نوع فعالیت ، دما و رطوبت ، اندازه و حجم کیسه خواب و وزن کیسه خواب توجه کنید و از افراد با تجربه تر کمک بگیرید. برای داشتن یک خواب راحت به این موارد نیز توجه کنید :
*یک زیرانداز خوب بخرید تا علاوه بر اینکه بر روی آن احساس راحتی داشته باشید از سرمای زمین نیز مصون بمانید.
*یک چادر خوب بخرید .یک چادر خوب شما را در مقابل هوای بد محافظت می کند. خوابیدن در شرایط باد و یا رطوبت به شدت از کارایی و گرمای کیسه خواب شما کم می کند.
*خودتان را به لباسهای اضافی مجهز کنید. این لباسهای را در شرایط بسیار سرد و یا در طول شب بپوشید. در شرایط سرمای زیر صفر در صورت نیاز از کلاه ضد طوفان و اگر دارید کیسه بیواک ، نیز استفاده کنید.
*درست و کامل بخورید در غیر اینصورت بدن گرمای کمتری تولید می کند و بدن در مقابل سرما حساس می شود. نوشیدن هم بسیار مهم است زیرا که کمبود آب بدن نیز موجب کاهش گرمای تولیدی در بدن میشود. از نوشیدنیهای الکلی به شدت پرهیز کنید. این نوشیدنیها به شما یک احساس گرمای موقت می دهند اما مدتی بعد شما احساس سرمای بیشتری نسبت به قبل خواهید کرد.
*تجهیزات خود را خشک نگه دارید به خصوص کیسه خوابتان اگر پر باشد با خیس شدن بسیار ناکارآمد می شود. برای این منظور می توانید از روکشهای مخصوص ضد رطوبت استفاده کنید. در هر صورت در اولین فرصت کیسه خوابتان را در فضای باز خشک کنید ، به عنوان مثال در طول روز بر روی چادرتان پهن کنید. در صورت امکان هر از گاهی هوای تازه وارد چادرتان کنید تا هوای داخل چادر دم کرده و مرطوب نشود.

موارد اعلام شده برای درجه بندی اعداد کیسه خواب آنچیزیست که کمپانی فرینو برای کیسه خوابهاش ذکر میکنه اما اونطور که خودم دیدم تمامی مارکها به این گستردگی اعداد رو اعلام نمی کنند و بعضیها فقط Comfort رو بیان می کنند که در اصل ما هم طبق اونچیزی که در متن بود باید به همین عدد توجه کنیم تا ببینیم دمای راحت اون برای برنامه ای که ما میخوایم بریم مناسب است یا خیر. در ضمن این اعداد ذکر شده کیسه خوابها برای خوابیدن با لباس لایه اول هستش و با پوشیدن لباس بیشتر همونطور که تو متن هم بود میشه به دمای بیشتری رسید به خصوص استفاده از کلاه ضد طوفان و کت پر اگه خیلی سرد بود تویه زمستون . نکته آخر هم اینکه ما حداقل به 2 تا کیسه خواب نیاز داریم. یکی برای فصل گرم که اصطلاحا بهش 3 فصل میگن در حالی که عموما برای تابستان و اوایل پاییز مناسبه و دارای حجم و وزن و قیمت کمتریه و دومین کیسه خواب برای اواخر پاییز تا اواسط بهار که هم گرم تر ، سنگین تر و البته گران تر که انتخاب دومیه حساس تر هستش.

امیداورم که مفید باشه.


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - unknown - 2012-01-05 06:59 PM

Maximum comfort temperature : حداکثر دمایی که یک مرد عادی بدون اینکه بشدت عرق کند در کیسه خواب می تواند بخوابد و در این حالت باید زیپ کیسه خواب کاملا باز باشد ، دستها بیرون کیسه خواب باشد و کلاه کیسه خواب نیز باز باشد.

Comfort temperature: دمایی که در آن یک زن عادی درون کیسه خواب تمامی شب را با آرامش بخوابد.

Lowest comfort: کمترین دمایی که یک مرد عادی در شب به مدت هشت ساعت درون کیسه خواب بخوابد بدون اینکه از خواب بیدار شود.

Extreme temperature: کمترین دمایی که کیسه خواب می تواند از یک زن عادی در مقابل از دست دادن دمای عمومی بدن محافظت کند. این حالت اجازه شش ساعت خواب غیر راحت را بدون اینکه دمای داخلی بدن تا مرحله خطرناک پایین بیاید به فرد میدهد.

زمانی که میخواهید کیسه خواب انتخاب کنید با توجه به شرایط و نوع فعالیتی که در نظر دارید انجام دهید به دمای راحت comfort توجه کنید. به هر حال احساس سرما و یا گرما برای بدن ما مطلوب نیست و توان جسمی ما را کاهش می دهد.

فکر می کنم تفکیک بین زن و مرد مد نظز نبوده و به نظرم اشتباه هست صحبت فوق. یعنی یک زن عادی از یک مرد عادی دمای پایین بیشتری رو تحمل می کنه؟ extreme temperature یعنی به سختی می تونه تو اون دما باشه و در واقع زنده بمونه و ربطی به زن و مرد نداره. در واقع دو طیفی در این نمودار نمایش داده شده که دو قطبش راحت نیست و وسطش راحت و مناسب هست بدون تفکیک جنسیتی.
در ضمن لااقل در کیسه خوابهای چینی خیلی نمی شه ین اعداد اتکا کرد و فکر می کنم منظور استفاده از کیسه در این دما با لباس کامل باشه نه با لباس راحتی...
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در فایل بالا به خوبی در مورد استاندارد En13537 بحث شده اگه دوستان علاقه مند انگلیسیشون خوبه می تونند مطالعه کنند.


RE: راهنمایی خرید تجهیزات شکار و کوهنوردی - unknown - 2012-01-05 08:08 PM

با لررسی فایل فوق به این نتیجه رسیدم که استاندارد فوق برای زنان و مردان رو می ده ولی در واثع زنان نسبت به مردان در درجه حرارت بالاتری از کیسه خواب مشابه باید استفاده کنند و در واقع تحملشون کمتر فرض شده است.

EN 13537 Comfort (Women) EN 13537 13 °C 5 °C -8 °C
Lower limit of comfort (Men) EN 13537 10 °C 0 °C -15 °C

در واقع:
Women are generally colder than men. In EN 13537 the comfort temperature for a
standard woman is approx 5 °C warmer than the standard man.
خیلی بده که نمیشه ویرایش کرد چون فهمیدم اشتباه کردم یعنی دچار سوء برداشت شدم. اون نقل قول درست بود و من بد متوجه شدم. در واقع چون زنان حدودا 5 درجه در مقابل سرما از مردان کم طاقت تر هستند در این استاندارد حداقل دمایی رو که در اون می توان با این کیسه خواب به حیات ادامه داد رو بر مبنای توانایی زنان محاسبه کرده اند و در عوض بیشترین گرمایی که می شه از کیسه خواب استفاده کرد بر مبنای راحتی یک مرد محاساه کرده. پس گفته قبلیم رو تصخیخ می کنم و یک فایل دیگه و یک نقل قول از اون برای اطلاع بیشتر قرار می دم:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


The EN 13537 Upper Limit is based on the highest temperature at which a ‘standard’ adult male is deemed to be able to have a comfortable night’s sleep without excess sweating.
• The EN 13537 Comfort rating is based on a ‘standard’ woman having a comfortable night’s sleep.
• The EN 13537 Lower Limit is based on the lowest temperature at which as ‘standard’ adult male is deemed to be able to have a comfortable night’s sleep.
• The EN13537 Extreme rating is a survival only rating for a ‘standard’ adult woman.