شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: اطلاع رسانی (/forumdisplay.php?fid=24)
+--- انجمن: خبرها (/forumdisplay.php?fid=25)
+--- موضوع: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی (/showthread.php?tid=80)

صفحه ها: 1 2 3 4 5


بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - kami - 2011-01-19 01:31 AM

ترجمه منبع زیر را عرض میکنم.
نگهداری از سلاح بادی
امروز اشتباه زیادی در رابطه با نگهداری سلاح وجود دارد و تلاش میکنم برای روشن شدن مطلب که چه روغنی و در چه قسمتهائی از سلاح باید استفاده شود و ساده توضیح میدهم بهترین راه نگهداری سلاحتان را.
برای شروع به هیچ عنوان نباید از روغنهای نفتی در ترانسفرپورت استفاده کرد زیرا این قسمت به علت دمای بالا و البته شدت فشار که در حدود صدم ثانیه اتفاق میافتد بسیار حساس است.
در هر صورت پیش امده که سلاح بادی که از این روغن درون ترانسفرپورت ان ریخته شده منفجر شود.
یک اقای محترمی در فروم از من سوال کرد که چرا سلاح بادی من صدائی شبیه به گلوله زن کالیبر 06-30 میدهد وقتی که از روغن WD-40 درون ترانسفرپورت استفاده کردم و من اینگونه جواب دادم که اگر هر چه سریعتر به این کار خاتمه ندهد عواقب جبران ناپذیری برای سلاح و خوده شخص خواهد داشت.
در سلاحهای با واشر پیستون چرمی روغن مخصوص برای این کار موجود است که تقریبا 2 الی 3 قطره بعد از 2000شلیک پیشنهاد میشود.
فنر و دیواره های سیلندر و قسمت عقب پیستون میتواند به روغن اغشته شود و نام این روغن مخصوص NAPIER G95 میباشد
که در همه مغازه های اسلحه فروشی موجود است.
نظرات مختلفی در رابطه با اینکه چه میزان روغن استفاده شود وجود دارد و البته در مواردی که روغن زیاد به فنر زده شود این روغن اضافی بعد از 100 شلیک از فنر جدا شده و زیاد مصرف کردن توصیه نمیشود.
1 یا 2 قاشق چای خوری نرمال است و بعد از 3000 تا 4000 شلیک مجددا 1 قاشق چای خوری در قسمتهائی از سیلندر این روغن توصیه میشود.
در اخرین قسمت توضیح داده است که برای تمیز کردن لوله سلاح بعد از 2000 شلیک برای سلاحهائی با قدرت 15 تا 20 joules و 500 تا 1000 شلیک برای قدرت بالاتر اقدام نمایید.
ولی باید توجه داشت که مقداری از دقت پس از نظافت لوله سلاح کاسته خواهد شد که بعد از50 تا 100 شلیک بر طرف میشود.
خان در سلاح بادی بسیار نرم و حساس است و برای این کار باید دقت لازم را داشته باشید.
وسایل نظافت لوله سلاح بادی باید از پلاستیک ساخته شده باشد.
والبته روغن و ماده ای که برای نظافت لوله استفاده میکنید هم برای واشر سلاح مضر است.
و پس از نظافت حتما ماده تمیز کننده موجود در لوله سلاح را با پارچه خشک بردارید چون در غیر اینصورت با اولین شلیک این ماده شروع به سوختن در لوله سلاح میکند و سلاح بادی این حالت را دوست ندارد.
پایان
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - saeedaria - 2011-01-25 08:20 PM

با سلام
دوستان برای نگهداری pcp و تلمبه مربوطه هم توصیه ای دارین؟
من از وقتی تلمبه ام رو با روغن WD40 چرب کردم موقعی که تلمبه رو بالا میارم و به حداکثر میزان میرسه باد در میده.نظرتون چیه؟
برای چرب کردن مسیر رفت و برگشتی تلمبه هم روغن خاصی باید استفاده کنیم و اینکه اگه این روغن به داخل دم و دستگاه تلمبه راه پیدا کنه و باعث تخریب میشه؟


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - craftsman - 2011-01-25 08:53 PM

سعيد جان
عزيز تو يكي از مباحث تو همين سايت توضيح دادم روغن دبليو دي 40 اصلا مال اين كار نيست اشتباه نكنيد اين روغن سالونته يعني پاك كننده و حلال و چربي رو حل ميكنه!!!براي بازكردن پيچ و مهره هاي زنگ زده استفاده ميشه نه براي واشرهاي چرمي!!شما اين روغن رو ريختيد داخل تلمبه؟اگه واشرش چرم بوده به احتمال بسيار زياد چربي چرمش از بين رفته و خشك و چروك شده اگه پلاستيكي هم بوده احتمالا ترك خورده ضمنا قطعات فولادي كه آغشته به اين روغن بشن خيلي سريع زنگ ميزنن!
اما اينكه موقع بالا آوردن دسته تا حداكثر صدا ميده احتمالامشكلي نداره بخاطر اينه كه توي تلمبه با بالا آوردن دسته خلا ايجاد ميشه و در نقطه حد اكثر روزنه اي ايجاد ميشه كه هوا داخل سيلندر مكيده ميشه اگه موقع پايين بردن دسته صدا ي فس فس بشنويد واشر هواگيري تلمبه احتمالا تعطيل شده!
متن كامي اصلا فني و معتبر نيست!!!:P مثلا بجاي جمله زير:
برای شروع به هیچ عنوان نباید از روغنهای نفتی در ترانسفرپورت استفاده کرد زیرا این قسمت به علت دمای بالا و البته شدت فشار که در حدود صدم ثانیه اتفاق میافتد بسیار حساس است.
اينجور بايد مينوشت
براي استارت نووي شود از اويلهاي پتروليم در ترانسفرپورت يوز كرد!!چون اين بخش بيكاز هاي تمپرچر و اف كورس شدت هاي پرشر كه در حدود يك صدم سكند هپن ميشه خيلي سنستيوه!!!بجاي قاشق چايخوري هم تو ترجمه ش بايد ميگفت يك تي اسپون تا فني تر بشه !!!:Dزيرشم مينوشت كارشانس! تلمبوماتيك اتمي فوزيون:D


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - AIRKING - 2011-01-25 09:28 PM

سلام سعید جان.
به نظر من نباید این این کار رو میکردی.منم این اشتباه رو کردم و الان به این مشکل برخوردم.فکر میکنم تنها راهش باز کردن پیستون تلمیه هست و تمیز کردن و عوض کردن واشر.
فعلا


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - saeedaria - 2011-01-25 09:29 PM

الان تمیزش میکنم.احتمال صدمه دیدن قطعات رو با توجه به اینکه نمیشه بازش کرد چطور بررسی کنم؟
دقیقا تو کدوم تاپیک توضیح دادین؟
راستش پیستون تلمبه به شدت سیاه شده بود و به هرجا میخورد جای بدی مینداخت.اول با WD40 تمیزش کردم و سیاهی رفع شد بعد دیگه روغن خاصی نزدم.چون به انداطه کافی بدنه پیستون چرب بود
از چه روغنی بهتره استفاده کنیم؟


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - craftsman - 2011-01-26 12:43 AM

دي دبليو 40 فقط براي از بين بردن چربي و زنگ مصرف ميشه بعد از مصرف حتما بايد پاك بشه و روش يه روغن ديگه ماليده بشه اون چربي كه شما بعد از مصرف دي دبليو40 ديديد همون باعث زنگ زدن شديد جدار داخلي لوله ميشه اين حرف ماحصل تجربه تلخ من بود كه اونم بخاطر راهنمايي غلط يه فروشنده و يه تعميركار تو خيابون فردوسي بود كه من براي اين تجربه تلخ كل لوله تفنگمو سنباده كشيدم تا دوباره زاج بزنم كه البته مورد دوم هنوز اتفاق نيفتاده!!


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - ALIANA-54-T06 - 2011-01-26 09:38 AM

(2011-01-26 02:21 AM)salamin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان برای محافظت از سایر نقاط تفنگ مثل قنداق و لوله چی طرحی ندارین چون فکر کنم دغدغه ی خیلی ها باشه
سالامین جان تا جائی که امکان داشته باشه میشه از مشابه اقلام شرکتهای تجاری الهام گرفت و در ضمن برای لوله میتوان از لولهای محافظ پلاستیکی موجود(ضربه گیرهای لوله) یا همان محافظهای متداول لول های مسی در بازار استفاده کرد فقط میمونه باز کردن مگسک از لوله و بریدن یک کاور یا محافظ و بستن دوباره مگسک :) حالا بقیه قسمتها هم مثل شکل زیر قابل اجرا است با کمی الهام ، تدبیر وجستجو در بازار . فعلا

[تصویر: combraiser600.jpg]


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - esmaeil1356 - 2011-01-27 10:37 AM

سعيد جان
اصلا تلمبه رو براي چي ميخواستي چرب كني مگه
چند وقته ازش استفاده ميكني برادر توي اين مدتي كه من
خبر دارم ازش استفاده ميكني نيازي به چرب كردنش نبود


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - saeedaria - 2011-01-28 03:53 PM

اسماعیل جان بیشتر قصد پاک کردن اون لایه سیاه رنگ روی بدنه پیستون بود.
از wd40استفاده کردم برای تمیز کاری و بعد وقتی دیدم چربش هم کرده دیگه ولش کردم اما از لون به بعد کمی کاربری تلمبه تغییر کرده.


RE: بهترین شرایط نگهداری سلاح بادی - Ali - 2011-01-28 05:01 PM

سلام امروز یه اتفاق یه کم بد برام افتاد.چون با قایق دنبال اردک کرده بودم کاور اسلحم یه کم خیس شد و من تفنگم رو گذاشتم توش و فکر نمیکردم این اتفاق بیفته امروز بعد از دوروز در اوردم دیدم سر لوله جائی که خیس شده بود اکسید بسته(یه کم زنگ زده) رنگم پرید سکته زدم...داداشم گفت ما تو خدمت لوله زنگ زده میدادن بهمون و یا حتی کلاشی که بهش داده بودن تمام قطعاتش زنگ زده بوده و حتی لوله دو سانت کج بوده(بد بخت جوونای مردم باید با اینا برن جنگ با اشراری که اشغالترین اسلحشون توشکا و آر پی جی هست و حتی میگفت بعد از 10 تا تیر همیشه تیر گیر میکرد توش حالا ببینید بدبخت سرباز مملکت رو کشته میشه بعدم میگن شهیده و تموم نمیگن ایراد از چی بوده...)خلاصه زیاد دور نشم از بحث و گفت که برای از بین بردن زنگ زدگی قطعات رو مینداختن توی نفت یا بنزین منم از موتور یکم بنزین باز کردم با دسمال حدود 20 دقیقه بنزین میمالیدم به سر لوله که دیدم اکسید ها رفتند...خداروشکر کردم و میگم که بدونید اگه زنگ زد لوله چیکار کنید...
یا علی