شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
معرفي سلاح XM8 - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: سلاح ها و تجهیزات نظامی (/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: تسلیحات سنگین (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- موضوع: معرفي سلاح XM8 (/showthread.php?tid=6)



معرفي سلاح XM8 - esmaeil1356 - 2011-01-15 07:22 AM

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مختصات :
كالیبر : 45×56/5 میلیمتر
طول كلی : 838 میلیمتر در مدل معمولی
طول لوله : 318 میلیمتر در مدل معمولی – 219 میلیمتر در مدل تكاوری – 508 میلیمتر در نوع تك تیرانداز
وزن : 659/2 كیلوگرم با خشاب خالی در نوع معمولی
نواخت تیر : 750 تیر در دقیقه
تعداد تیر در خشاب : 30 و 100 تیری
وسعه و گسترش سبك هجومی XM8 توسط آمریكا در سال 2002 انجام شد، در این زمان این اسلحه به شركت Alliant Techsystem آمریكا فرستاده شد تا امكان توسعه و گسترش آلات متحركه بررسی شود تا به جای اسلحه كارابین XM29-OICW جایگزین شود . XM8 جایگزین دو اسلحه M4A1 و M16A2 (ساخت شركت هكلر كخ آلمان) در آمریكا شد طبق آخرین برنامه اعلام شده از سوی ارتش آمریكا این اسلحه ، اسلحه سازمانی نیروهای نظامی آمریكا خواهد شد . این اسلحه می تواند تمام فشنگهای استاندارد ناتو با كالیبر 56/5 را شلیك كند و مطالعاتی روی جایگزین نوعی مهمات 56/5 در حال انجام است ; این مهمات باعث افزایش قدرت و كاهش وزن اسلحه و مهمات قابل حمل برای هر سرباز می شود . این مهمات جدید دارای پوكه كامپوزیتی و چاشنی برنجی است به همراه پوسته پلیمری مرمی كه همه آنها در كاهش وزن مهمات تاثیر بسزایی دارند . این مهمات را می توان در تمام اسلحه های M16 و M4 و هر اسلحه ای كه با كالیبر 56/5 ناتو كار می كند استفاده نمود . با این تغییرات 20% وزن XM8 در مقایسه با نوع فعلی كم خواهد شد با اینكه این یك حركت موفق محسوب می شود ، باز هم اضافه بار سربازان ناشی از وسایل مخابراتی ، حفاظتی و سایر تجهیزات جنگی هنوز وجود دارد .

سیستم متفاوت مسلح شدن XM8 اقتباسی است از اسلحه OICW و همچنین قنداق این اسلحه از جنس پلاستیك بوده و حالت ریلی-تلسكوپی دارد به همراه یك دستگیره حمل راحت كه روی آن ریلی برای نصب دوربین وجود دارد . در سال 2004 XM8 تحت تستهای مختلف در شرایط متفاوت در چندین واحد از ارتش آمریكا قرار گرفت كه نتایج مثبتی داشت كه باعث سربلندی آن شد .

ارتقای مدل XM8 در سپتامبر 2005
پس ساخت و ارائه XM8 از سوی شركت هكلركخ(Hekler Kokh) آلمان، ارتش آمریكا از شركتهای اسلحه سازی دنیا دعوت به همكاری برای ارتقای این نوع اسلحه نمود . در همین حال پروژه ساخت OICW متوقف شد و مورد بازبینی قرار گرفت . به همین دلیل جایگزینی M4 و M16 با اسلحه های جدید XM8 و XM29-OICW به تعویق افتاد . در حال حاضر به نظر می رسد تولید XM8 متوقف شده ( یا حداقل عقب افتاد) است. به هر حال اطلاعات دقیقی در دسترس نیست
توضیحات تخصصی
این اسلحه تهاجمی تا حدود زیادی شبیه G36 ، دیگر محصول شركت هكلر كخ می باشد چه از نظر ظاهر و چه از نظر عملكرد .


خصوصیات منحصر به فرد XM8
1- لگد بسیار كم اسلحه .
2- مسلح شدن با فشار مستقیم گاز باروت .
3- قفل گلنگدن چرخشی.
4- لوله های مختلف برای هر كاربرد و تعویض راحت هر لوله در مدت زمان كوتاه ( لوله های 229 میلیمتر برای نوع كوتاه ، لوله 318 میلیمتر برای مدل متداول ، لوله 508 میلیمتر برای مدل تك تیر انداز و حالت تیربار این اسلحه كه روی دو پایه قرار میگیرد كاربرد دارد).
5- ساختار داخلی آن به وسیله یك روكش و محافظ پلیمری حفظ می شود .
6- دستگیره آتش آن همانند G36 در قسمت دستگیره حمل قرار دارد و از هر دو طرف چپ و راست قابل استفاده است .
7- قسمت تغذیه خشاب اسلحه به راحتی قابل تعویض است تا این قابلیت را داشته باشد كه از خشاب تمام اسلحه ها داشته باشد .
8- قنداقهای مختلف اسلحه را می توان در عرض چند ثانیه برای كاربردهای مختلف تعویض نمود ( قنداق استاندارد را می توان به صورت تلسكوپی در 5 اندازه برای وضعیتها و حالتهای مختلف تنظیم نمود.
9- بالا محافظ دسته آتش (دستگیره حمل) محل قرار گیری ریل پیكاتینی نصب دوربین یا ابزار نشانه روی RED-DOT (یا هر وسیله دیگری كه برای نشانه گیری به كار می رود) می باشد.
10-روپوش اسلحه قابل تعویض است و می توان نارنجك تنداز XM320 با كالیبر 40 میلیمتر را جایگزین روپوش لوله كرد
سیستم كنترل آتش این اسلحه از سمت چپ و راست عمل می كند و همانطور كه قبلا ذكر شد دستگیره آتش آن نیز از دو طرف قابل استفاده است . بنابراین هم افراد چپ دست به راحتی می توانند با اسلحه كار كنند و هم افراد راست دست و برای نوع تك تیر انداز و تیربار می توان جهت خروج پوكه را از اسلحه را به راحتی تعیین كرد. قابل ذكر است دستگیره حمل نیز قابل تعویض و یا حذف از روی اسلحه است.
منبع: airgun.mihanblog


RE: معرفي سلاح XM8 - masud7 - 2011-10-18 10:58 AM

[تصویر: xm8.JPG]

این بار در مورد سلاح ایکس ام ۸ که جدیدترین سلاح ساخت امریکاست...به زودی وارد عرصه جهانی میشه وامتحانشو پس میده.

تفنگ XM8 که از پیشرفته ترین تفنگهای ۵/۵۶در۴۵ میلی متر در خدمت ناتو بشمار میرود.این اسلحه با همکاری مدیریت پروژه های جنگ افزار فردی در دفتر نیروی زمینی ایالات متحده امریکا و مرکز پیاده نظام این نیرو تکمیل شده از سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۵ برای جنگ افزار های نیروی زمینی ارتش امریکا انتخاب شد.اگر اکنون با نمونه کارابین XM8 موافقت شود میتواند جایگزین خانواده جنگ افزارهای M16/M4 شود.کارابین XM8 بیست در صد سبکتر از کارابینM4 هست.

در حال حاضر ۳ نوع اسلحه XM8 در دست تکمیل میباشند:

نمونه کارابین که نمونه پایه آن به شمار میرود.

نمونه خودکار ویژه تک تیر اندازان ماهر یا dmar و یک نمونه کارابین جمع و جور و بسیار کوچک.

اینم تصویری از انواع مختلف سلاح ایکس ام ۸ آمریکایی:

XM8 در داخل دارای گلنگدن چرخشی میباشد.این سلاح طوری طراحی شده که افراد چپ دست و راست دست به راحتی بتوانند بیشترین کنترل را در مورد این سلاح داشته باشند..از جمله این کنترلها میتوان به تنظیم برگه ناظم اتش،دکمه ازاد کننده خشاب،چفت گلنگدن،ضامن ازاد کننده قنداق اشاره کرد. XM8 دارای خشاب نیمه شفاف ۱۰ تا ۳۰ تیری و خشاب دوقلوی مدور ۱۰۰تایی برای افزایش توان وپایداری شلیک میباشد. کاملا با فناوری و اجزای سرباز اینده امریکا و برنامه لند واریور سازگار میباشد. XM8 امریکایی در صورت موافقت با تولید ان میتواند جایگزین اسلحه های ام ۴ و ام ۱۶ شود و بهای ان کتر از بهای کنونی ام ۴ خواهد بود.

مشخصات آن:

نوع سلاح:اسلحه هجومی و انفرادی باقابلیت تبدیل به نمونه بلند و نمونه تک تیر انداز.

کشور سازنده:آمریکا و شرکت هکلر اند کخ.

مهمات:۵/۵۶.۴۵ ناتو.

وزن:نمونه آزمایشی۲/۹ کیلو گرم و نمونه عملیاتی ۲/۶ کیلو گرم.

طول:۸۳۸ م. م نمونه کوتاه با قنداق کشویی.

طول لوله ۳۱۷/۵ م.م نمونه کارابین.۲۲۸م.م نمونه کوتاه.۵۰۸ م.م نمونه بلند و نمونه تک تیر اندازی.

قنداق:با قابلیت تنظیم در ۵ حالت طولی.

گام خان:۱ دور گردش در ۱۷۷/۸ م.م.

ظرفیت خشاب:۱۰ تا ۳۰ تیر خشاب معمولی و ۱۰۰ تیردر خشاب دوقلوی مدور.

نواخت تیر علمی:۷۵۰ تیر در دقیقه با قابلیت انتخاب ۲۱۰ الی ۸۵ تیر بیشتر.

دستگاه نشانه روی:دوربین رفلکس ۱/۱ و نشانه روی رد دات.

مکانیزم:فشار غیر مستقیم با گلنگدن چرخشی مثل جی ۳۶.

[تصویر: xm8.jpg]
hmsepehr.blogfa.com