شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
برترین تک تیر اندازان دنیا - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: بحث ازاد (/forumdisplay.php?fid=26)
+--- انجمن: بحث آزاد (/forumdisplay.php?fid=29)
+--- موضوع: برترین تک تیر اندازان دنیا (/showthread.php?tid=577)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6


برترین تک تیر اندازان دنیا - zeoos328 - 2011-07-11 02:40 PM

سلام بعد مدتها تصمیم گرفتم یک موضوع جدید در سایت بزنم تا فعال تر از قبل باشم.
به نظرم رسید دوستان بهترین تک تیر اندازان رو معرفی کنن (وطنی و غیر وطنی)تا بیشتر با این اسطوره ها آشنا بشیم
اول خودم شروع میکنم.
--------------------------------
بزرگترین تک تیرانداز تاریخ
سیمو هایها (Simo Häyhä) ملقب به مرگ سفید ٬ لقبی که ارتش شوروی به او داده بود٬ تک تیرانداز فندلاندی بود که از او به عنوان بزرگترین تک تیرانداز تاریخ یاد می شود.او در سال ۱۹۰۵ در فندلاند متولد شد و در ۱۹۲۵ وارد خدمت ارتش شد.در جریان جنگ زمستانی که در سالهای ۱۹۳۹-۱۹۴۰ میان فندلاند و شوروی درگرفت در دمای ۲۰- تا ۴۰- درجه زیر صفر و پوشیده در لباس سفید مخصوص استتارش به تنهایی ۵۰۵ نفر از سربازان ارتش سرخ شوروی را کشت.(این رقم تایید شده تعداد افراد کشته شده توسط اوست اما تخمین زده می شود تعداد کشته ها از این هم فراتر باشد)

جالب اینجاست که او تنها ۱۵۲ سانتیمتر قد داشت و این آمار کشتار را ظرف ۱۰۰ روز قبل از مجروح شدنش یعنی به عبارتی به طور میانگین ۵ نفر در روز٬به دست آورد!روسها که از دست او به تنگ آمده بودند بارها سعی کردند با روشهای مختلف از قبیل آتش توپخانه او را به هلاکت برسانند و سرانجام در ۶ مارس ۱۹۴۰ تیری به فک او اصابت کرد و از سرش خارج شد.سیمو به اغما رفت و درست در روز اعلام آتش بس یعنی در ۱۳ مارس به هوش آمد و پس از جنگ به درجه فیلد مارشالی نائل گشت.او بقیه عمر خود را به صورت شکارچی گوزن و پرورش دهنده سگ گذراند و سرنجام در سال ۲۰۰۲ از دنیا رفت.
قهرمان تک تیر اندازان زن دنیا

لودمیلا پاولیچنکو
در حمله ارتش آلمان نازی به روسیه ، زنان بسیاری در واحدهای نظامی ارتش سرخ خدمت می کردند ، خلبانان زن ، تانکیست های زن و از همه مهمتر ، موفق ترین تک تیر اندازان ارتش سرخ را زنان تشکیل می دادند . در میان این تک تیر اندازان زن ، موفق ترین تک تیر انداز زن طول تاریخ ، سرهنگ " لودمیلا پاولیچنکو" قرار داشت .
ماهرترین تک تیر انداز جهان یک اوکراینی بود ، لودمیلا پاولیچنکو ، در تاریخ 12 جولای 1917 در روستای کوچک " بلیا تسکرکوف " ( کلیسای سفید به زبان اوکراینی ) به دنیا آمد ، لودمیلا یکی از شاگردان خودسر و شلوغ مدرسه به شمار می رفت ، همزمان که او سیکل خود را دریافت می کرد به همراه والدین خود به شهر " کیف " پایتخت اوکراین مهاجرت کرد ، زیرا پدر او یک شغل کوچک در کارخانه مهمات سازی کیف بدست آورده بود ، پاولیچینکو نیز توانست به عنوان یک کارگر تراشکار در کارخانه مذکور مشغول به کار شود ، لودمیلا در این زمان به یک کلوپ تیراندازی ملحق شد و پس از مدتی به یک تیر انداز ماهر مبدل گشت .در 22 ژوئن 1941 ، حمله بزرگ ارتش آلمان به روسیه شروع شد در این زمان لودمیلای 24 ساله در دانشگاه کیف مشغول تحصیل رشته تاریخ بود ، او به همراه دیگر همکلاسان خود با اشتیاق فراوان درخواست ملحق شدن به ارتش سرخ را کردند . افسر پذیرش زمانی که لودمیلا را در لباس آراسته و ناخنهای بلند دید که درخواست تفنگ برای جنگیدن با سربازان نخبه " ورماخت " را می کرد برای دقایقی به شدت خندیده و از او با استهزا پرسید که آیا چیزی در مورد تفنگ می داند ، در پاسخ لودمیا ، گواهینامه کلوپ تیر اندازی را به افسر پذیرش ارائه نمود ، افسر پذیرش از او خواست که به عنوان یک پرستار در ارتش خدمت کند ولی او بشدت اعتراض کرد و سرانجام با اصرار فراوان به عنوان یک تک تیرانداز به لشکر 25 ام پیاده پیوست ، در آگوست 1941 ، لشکر 25 پیاده در حال دفاع کردن از منطقه " بلیایوکا بود که لودمیلا توانست اولین موفقیت خود را بدست آورده و در یک روز دو سرباز آلمانی را از پای در آورد.
سربازان تک تیر انداز روسی در آن زمان مجهز به تفنگ قدرتمند موسین –ناگانت با برد موثر 600 یارد و مجهز به دوربین بودند .
لودمیلا در مدت دو ونیم ماهی که در بندر ادسا می جنگید ، میزان رکورد خود را به 187 سرباز کشته شده آلمانی افزایش داد ، زمانی که واحدهای ارتش آلمان در حال تسخیر بندر استراتژیک " سواستوپل " بودند واحد لودمیلا در کنار تفنگداران نیروی دریایی ارتش سرخ دست به مقاومت شدیدی زدند و در ژوئن 1942 ، به اثر انفجار یک خمپاره بشدت مجروح شد ، در این هنگام رکورد او 309 سرباز کشته شده آلمانی بود . به دستور فرماندهان ارشد نیروی دریایی ، لودمیلا مجروح به سرعت توسط یک زیر دریایی از بندر در شرف سقوط سواستوپل خارج گردیده و به مکان امنی منتقل گردید . بعد از بهبودی ، او به درجه سرهنگی ارتقا پیدا کرده و سپس به همراه یک هیت سیاسی در 1943 به آمریکا مسافرت نمود ، در آمریکا فرانکلین روزولت در کاخ سفید به استقبال او آمد و به او خوشامد گفت . لود میلا به دعوت الینور روزولت ، همسر وقت رئیس جمهور آمریکا به ایراد سخنرانی در سرتاسر آمریکا پرداخت .با دستور مقامات ارشد ارتش سرخ برای حفظ جان لود میلا از شرکت او در جنگ جلوگیری شد ، در عوض لودمیلا به آموزش تک تیراندازان پرداخته و ده ها تک تیرانداز ماهر تا پایان جنگ توسط او آموزش دیدند . لودمیلا جزء معدور زنانی بود که مدال قهرمان اتحاد جماهیر شوروی ( یکی از معتبرترین مدالهای نظامی جهان ) به او به خاطر شجاعت هایش در جنگ با آلمان نازی در سال 1943 میلادی اعطا شد .
بعد از پایان جنگ ، قهرمان تک تیرانداز ارتش سرخ به ادامه تحصیلات خود در دانشگاه کیف پرداخت و همچنین از سال 1945 تا سال 1953 در مرکز فرماندهی و ستاد اصلی نیروی دریایی به عنوان پژوهشگر همکاری کرد .
لودمیلا یکی از اعضای فعال کمیته قربانیان جنگ جهانی دوم به شمار می رفت ، وی سرانجام در تاریخ 10 اکتبر 1974 در سن 58 سالگی ، به عنوان معروفترین تک تیر انداز زن دنیا با رکورد 309 سرباز کشته شده دشمن ، در گذشت ، پس از مرگ وی ، جسد سرهنگ لودمیلا پاولیچنکو در گورستان نوودویچی مسکو در کنار مشاهیر معروف روسیه به خاک سپرده شد.برگرفته از ماهنامه جنگ افزار


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - عبدالرحمن - 2011-07-11 03:36 PM

باسپاس مطلب جالبی بود .. اما اسمی از من نبرده بودی Khansariha (399)Khansariha (214)


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - zeoos328 - 2011-07-11 03:46 PM

واسیلی زایتسف تک تیر انداز افسانه ای روسی

واسیلی زایتسف یک تک تیر انداز ممتاز روسی در جنگ جهانی دوم بود .
واسیلی در یک دوره چند ماهه از اکتبر 1942 تا ژانویه 1943 تا زمانیکه بوسیله گلوله های شرانپل آلمانی زخمی شد و ارتش ششم ژنرال پائولوس تسلیم شد توانست 242 آلمانی را (که ثابت شد)شکار کند .
اولین کتاب شرح حال وی در یک چاپ محدود در سال 1956 در ولادی وستوک چاپ شد. این کتاب به صورت خرده یادداشت های یک تک تیر انداز چاپ شد. سرلوحه اصلی آن چنین بود : برای ما در آنسوی ولگا جایی نیست و اشاره به پایداری و عدم عقب نشینی در استالینگراد بود.متعاقب آن آخرین نسخه زبان روسی یادداشتهای یک تک تیر انداز در 1971 در مسکو چاپ و منتشر شد. در همان سال ترجمه زبان انگلیسی آن بر اساس نسخه اصلی چاپ شد که ضمیمه آن گزارش های کوتاه از واسیلی از نبرد 1942 بود.
این کتاب شامل 10 صفحه عکس اتحاد جماهیر شوروی از شهر استالینگراد و چندین عکس از واسیلی با تفنگ تک تیر انداز شخصی اش و همچنین نقشه رنگی و توپوگرافی شهر استالینگراد در 1941 بود.در تابستان گذشته 1941 که ارتش آلمان وارد استالینگراد شد ارتش سرخ گیج و دستپاچه شد و روحیه خود را باخت. استاوکا ستاد فرماندهی ارشد ارتش شوروی هنوز برای محاصره ارتش پائولوس هیچ نقشه و طرحی نداشت.
آنها هیچ استراتژی جنگی نداشتند. آلمانی ها شهر را در تصرف داشتند و روسها تنها پیروزهای آنها را تکذیب می کردند . اما سرانجام از تمام نقاط امپراتوری روسیه شوروی دسته هایی به سوی استالینگراد روان شدند.
بسیاری از سربازان روسی جهت مقابله با پانزرها و پیروز شدن بر نیروی هوایی قدرتمند لوخت واخه بی میل بودند. اما دیگران با ناسیونالیسم روسی و تبلیغات حزب کمونیست دارای انگیزه شدند و با آروزی گرفتن انتقام در برابر آلمانی ها ایستادند و داوطلبانه ندای میهن را پاسخ گفته به خط مقدم جبهه استالینگرد شتافتند.
واسیلی زایستف نمی توانست افسر جزء دفتر دار در ولادی وستوک بود و 5 سال ملوان بود. زایستف تحمل کند و آرام در آنسوی کشور بنشیند و خونریزی در کشورش را شاهد باشد . بنابراین با 20 ملوان داوطلب جنگ در استالینگراد شد. افسر ارشد او تفکر زایستف را درباره جنگ اصولی نم دانست.
به محض رسیدن او به استالینگراد در آغاز برتری ممتاز او زمین گستده جبهه در کنار رود ولگا بود که امنیت او را تامیین می کرد اما او در ادامه به وظایف دفتری اش نیز می پرداخت. زایستف جهت انتقال و تعیین شدن در در یک واحد جنگی درگیر بوروکراسی ارتشی شد که او در شلیک به اهداف دور با تجربه و عالی است اما کسی به این فکر نیافتاد که او را به واحد تک تیر اندازان منقل کند.
زایستف تا وقتی که در گرماگرم نبرد بود هیچ وقت تفنگ دوربین دار ندیده بود. کتاب زایستف این نکته را توضیح می دهد که در آغاز نبرد تشکیلات روسی بی نظم بود و روسها در استالینگراد تنها چند تک تیر انداز ماهر ماهر داشتند. یک روز در اکتبر 1942 که زایتسف در پناهگاهش به یک مسلسل چی آلمانی از فاصله چند صد یاردی با تفنگ معمولی خود شلیک کرد.افسر فرمانده شاهد حادثه گواهی او را تغییر داد این کار باعث شد که او یک دستور جدید دریافت کند و یک تفنگ تک تیر انداز با دوربین برای زایتسف بفرستد و نام او را پر آوازه کند .
زایتسف پس از آن تاکتیکهای و شکارهایش را توسعه داد.بزودی او ماموریت جدیدی دریافت کرد که به او امر شد بود یک آموزشگاه تک تیر اندازی در استالینگراد تاسیس نماید. تفسیر او از کارش این است:معلم من در واقع اولین دانش آموز مدرسه ام بود. تنها معلم من اقرار و جبران اشتباهاتم بوده است. بعدها زایتسف در کتاب خود به یک نفر رجوع کرد و تنها یک نفر که خود او بود. زیرا تک تیر اندازان دیگر استالینگراد(تا آنزمان)جملگی فارغ التحصیل مدارس تک تیر اندازی مسکو بوده اند.
همه افراد ارتش دوم تک تیر اندازان که زایتسف در استالینگراد تاسیس کرده بود از لشکر 284 ام تفنگداران و ملوانان ولادی وستوک بودند که تازه استخدام شده بودند. به عبارت دیگر هر تک تیر انداز در استالینگراد بوسیله زایتسف آموزش دیده و آماده نبرد بودند.
زایستف و تفنگ تک تیر اندازش در استراتژی پیروزی روسها نقش به سزایی داشتند. با هدف قرار دادن افسران آلمانی دیده بانهای توپخانه و مسلسل چی ها بوسیله تک تیر اندازان ارتش سرخ قادر بود ارتش ششم آلمان را بحال راکد نگهدارد. به قول واسیلی زایتسف افسران لشکرهای آلمانی در استالینگراد گردن زده شده بودند و آرمانیها در واکنش به ابتکار عمل ارتش سرخ ناتوان بودند .
[تصویر: 26_118661_df83b6b6591112c.jpg]
و عبدالرحمن هم واسیلی رو میشناخت!!!
عبدالرحمن عزیز اینهم به سفارش شماKhansariha (8)
ارادت مند


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - SOHEIL-GUNSMITH - 2011-07-11 04:42 PM

بسیار عالی بود
بعدها از روی همون کتاب فیلم (دشمن پشت دروازه )ساخته شد
که تلویزیون خودمون هم چند بار پخشش کرد
ظاهرا الان تفنگ واسیلی زایتسف در موزه جنگ در مسکو نگه داری میشه


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - paka - 2011-07-11 08:33 PM

عرض ادب خدمت دوستان عزیز
متاسفانه قانون اول تاریخ این است که فاتحان به نفع خود تحریر میکنند.در حالی که روسها و بقیه متفقین از ستارگان اسنایپر خود به شدت تمجید میکنند "نباید از مرگبارترین تک تیراندازهای جنگ جهانی دوم غافل بود کسانی که به بهترین شکل از میان جوانان هیتلری انتخاب میشدند.و تا امروز انچنان ترسی بر دل نیروهای امریکایی و انگلیسی افکندند که جان هیلتون پس از این همه سال قادر به کنترل ان نیست.دو تن از برجسته ترین تیراندازان آلمانی در زد و خورد کین می توان به گفریتر کورت اسپنگلر (GEFREITER KURT SPENGLER) اشاره نمود. اسپنگلر که از حرفه ای ترین تیراندازان شرکت کننده در نبرد نورماندی به شمار میرفت، چنان حماسه ای در درگیری شهر کین آفرید که قابل وصف نیست. اسپنگلر در شمال شرقی شهر کین موضع گرفته بود. اطراف او را یک میدان مین احاطه کرده بود که دسترسی نیروهای زرهی دشمن را به او بسیار مشکل می ساخت. تیرهای اسپنگلر خطا نداشت. با هر شلیک او یک سرباز انگلیسی هلاک شده، به خاک می افتاد. غرش سلاح اسپنگلر آوای مرگ بود. او مصمم بود که تا زنده است از مواضع اش، از شهرش، از کشورش و از اعتقادش دفاع نماید. آری، از چنین مردی باید ترسید، هیچ سلاحی در جهان مرگبارتر از مردی نیست که در راه آرمانش پذیرای مرگ شده باشد.

زمانی که سربازان انگلیسی متوجه شدند حریف اسپنگلر نمیشوند، از نیروی توپخانه کمک گرفتند و طی یک آتشباری بسیار سنگین گفریتر کورت اسپنگلر کشته شد. اما نمیتوان از نبرد نورماندی صحبت به میان آورد و نامی از پلزمن نبرد. پلزمن یکی از دیده بانان مقدم از گروهان 4 لشگر 12 زرهی اس اس بود. او در زیر یک درخت کوچک سنگری حفر نمود و قسمت ورودی آنرا با تکه ای از زره یک تانک پانزر 4 پوشاند. او سپس سنگر خود را با دقت تمام توسط شاخ و برگ درختان استتار کرد. فقط یک سوراخ کوچک بود که به او اجازه دید و شلیک میداد. او به قدری دقیق و حرفه ای این سنگر را مخفی نموده بود که هیچ یک از نیروهای انگلیسی موفق به کشف آن نشدند و آن وقت بود که صدای دهشت بار سلاح پلزمن همچون عفریت مرگ در پهنه میدان جنگ طنین انداز گردید. پلزمن مردانه در سنگر کوچک خود تن به نبردی نابرابر داد. او به قدری شلیک کرد که مهماتش پایان یافت. حال دیگر وظیفه پلزمن به پایان رسیده بود. او از سنگرش خارج شد و تفنگ خود را به تنه درخت کوبید و آنرا شکست. او نمی خواست که سلاحش را به دشمن تقدیم نماید. در همین حال او فریاد زنان گفت "دیگر گلوله هایم تمام شده است و سلاحم نیز شکسته است، حالا می توانید مرا بکشید" در این زمان بود که یک سرباز انگلیسی به او نزدیک شد و با رولورش گلوله ای به سر پلزمن شلیک کرد. پلزمن کشته شد، اما داغی که پلزمن بر دل و روح انگلیسیها نهاد فراموش نشدنی است. تنها در نزدیکی سنگر او جسد سی سرباز انگلیسی دیده می شد اما آمار کل هلاک شدگان هیچ گاه مشخص نگردید.


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - saeedaria - 2011-07-11 09:12 PM

من هم تصادفا يه تك تيرانداز زبردست ميشناسم كه خيلي گمنامه.
لقبش آريوف ماركوپولويچ بوده.تخصصش رو تو جنگهاي چريكي سخت و نرم نشون داده و تو خيلي نبردهاي سهمگين شركت داشته.اينقدري زبل بوده كه تو هيچ جا سند و مدرك از خودش جا نذاشته نتونستن بيوگرافيشو بنويسن.لامصب فكر كنم تو كار بزن در رو بودهKhansariha (48)
Khansariha (214)


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - mmdsniper - 2011-07-11 09:32 PM

سلام
دوستان عزیز اگه کسی از بهترین تک تیرانداز ایران در 8 سال جنگ تحمیلی چیزی میدونه بنویسه
قربان شماKhansariha (256)


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - saeedaria - 2011-07-11 09:36 PM

(2011-07-11 09:32 PM)mmdsniper نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
دوستان عزیز اگه کسی از بهترین تک تیرانداز ایران در 8 سال جنگ تحمیلی چیزی میدونه بنویسه
قربان شماKhansariha (256)

علي آقا خالزن بزرگوار،بسم الله....


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - sniperelit - 2011-07-11 09:37 PM

د.ست عزیزمون paka درست میگه مرگ بار ترین تک تیر اندازان جنگ جهای دوم تک تیر اندازان المان نازی بودند
در ضمن مردان گم نام زیادی هستند که اگه زمینه براشون مهیا میشد از اینها هم بزرگتر میشدند نمونه اش یه بنده خدای که توی یکی از روستاهای مرزی از فاصله بیش از هشتاد نود متری تخم مرغ رو با سیمینوف میزد


RE: برترین تک تیر اندازان دنیا - david - 2011-07-11 09:44 PM

(2011-07-11 09:12 PM)saeedaria نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من هم تصادفا يه تك تيرانداز زبردست ميشناسم كه خيلي گمنامه.
لقبش آريوف ماركوپولويچ بوده.تخصصش رو تو جنگهاي چريكي سخت و نرم نشون داده و تو خيلي نبردهاي سهمگين شركت داشته.اينقدري زبل بوده كه تو هيچ جا سند و مدرك از خودش جا نذاشته نتونستن بيوگرافيشو بنويسن.لامصب فكر كنم تو كار بزن در رو بودهKhansariha (48)
Khansariha (214)
من هم اریوف مارکوپولویچ را میشناسم خیلی ادم خوش مشرب و صمیمی و با معرفتی است.چند بار با دیویدوفن در مورد این که کجا جمع شوند برای تمرین تیراندازی صحبت کردند.و بسیار ماهر وحرفه ایی میباشند در تک تیرندازی با اسلحه بادی. بله سعید جان گفته شما کاملا درست میباشد و مارکوپولیچ بسیار تک تیرانداز حرفه ایی است اما دیودوفن هم بسیار تیرانداز زرنگ و باهوشی استKhansariha (6)