شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
اصل استتار - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: مباحث و مقالات آموزشی (/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: اموزش مهارتهای تیراندازی (/forumdisplay.php?fid=31)
+--- موضوع: اصل استتار (/showthread.php?tid=508)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14


اصل استتار - Don Corleone - 2011-06-22 11:25 AM

خوب قابلا توجه علی اقا و اقا اسماعیل و دیگر دوستان از اونجایی که من دیگه حال درس خوندن ندارم یه تاپیک میزارم انشالله مفید باشهKhansariha (8)Khansariha (215)
در شکار و تیراندازی و در کل مسایل نظامی اصل استتار یک اصل بنیادی و مهم هست.اگر حرفه ای ترین سربازها با پیشرفته ترین سلاحها بدون استتار به میدان بروند شانس موفقیت انها بسیار کاهش پیدا کرده و به اهداف ساده ای تبدیل خواهند شد.در هنگام شکار کردن نیز اصل استتار بسیار مهم میباشد که دوستان بیشتر از من مطلع هستند.
مطالب زیر از سایت اطلاعات نظامی روزنه میباشد:
استتار ۶ رنگ صحرایی . معروف به شکلات یا (بلدرچینی). در جنگ خلیج ۱ توسط نیروهای امریکایی بکار گرفته شد و در مناطق لم یزرع و بیابانی و شنزارهای خلیج فارس بسیار خوب عمل می کند . این استتار توسط نیروی دریایی و نیروهای سپاه استفاده می شود .





[تصویر: normal_bdu_6_desert_DASC9106313_JPG.jpg]


لباس استتار مخصوص نیروهای حفاظتی از تاسیسات هسته ای . استار بیابانی دارای رنگ های سفید و خاکستری و سیاه و خاکی . مخصوص مناطق خشک و شهری :



استتار مخصوص برای یگان های تکاوریه ارتش :

[تصویر: normal_216438origag5.jpg]

این لباس در سال ۲۰۰۴ به نیروهای FSB و MVD روسیه تحویل داده شد . هدف جایگزینی لباس قبلی با طرح فلورا (flora) با الگوی استتار جدید بود . زیرا الگوی فلورا بیشتر در اطراف مسکو و مناطق مرکزی روسیه کارایی بالا داشت . از این رو این الگوی جدید را که بر گرفته از طرح استتار نیروهای اس اس المان در جنگ جهانی دوم ( استتار برگ بلوط – oak camo) است را با تغییراتی به عنوان الگوی استتار پارتیزان ارایه کردند . این لباس جدید در ماجرای گروگان گیری در مدرسه بسلان در سال ۲۰۰۴ تن نیروهای ضد تروریست FSB شاخه ی الفا دیده شد . طرح استتاری پارتیزان یک طرح متشکل از ۴ رنگ قهوه ای تیره . خاکی تیره و زرد در زمینه رنگ سبز متوسط می باشد . این لباس به صورت پشت و رو طراحی شده است . زمینه ی اصلی و روشن تر برای فصل تابستان و بهار و زمینه ی پشتی و کدر تر لباس برای فصول خشک تر و بی گیاه تر . در سال ۲۰۰۷ همچنین نمونه مخصوص فصل پاییز این طرح ارائه شد که ان هم به صورت پشت و رو رنگ امیزی شده است .



[تصویر: normal_partizan_1.jpg]

استتار در اواخر دهه ۸۰ میلادی طراحان لباس استتار شوروی به فکر طراحی طرح جدید تری از استتار افتادند تا چهره ای حرفه ای تر از این نیرو با این لباس جدید ارائه دهند . این طرح جدید در میانه سال ۱۹۹۱ ارائه شد ولی نمونه های دیگرش تا سال ۱۹۹۴ به نمایش گذاشته نشد . VSR در روسی مخفف نیروهای مسلح روسیه می باشد . این استتار به نام های : استتار ۳ رنگ . dubok یا بلوط کوچک . schofield و استتار درختی روشن نامیده شده است . این طرح به صورت شاخه های سبز رنگ علفی که به صورت عمودی لکه های قرمز-قهوه ای را احاطه کرده اند در زمینه خاکی رنگ می باشد . در نمونه ی مخصوص کوهستان و بیابان این طرح رنگ زمینه ی خاکی تیره تر و رنگ سبز هم به سبزه تیره تغییر پیدا می کند . در مدل جدیدتر این استتار هم که به استتار اکراینی معروف است به جای سبز از قهوه ای و قهوه ای کم رنگ جایگزین رنگ قرمز در لباس شده است .




گروهی دیگر از سربازان با استتار مخصوص در بین علفزار . از فاصله دور به راحتی قابل شناسایی نیستند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


۲ تک تیر انداز دارای پوشش برای مناطق درختی :



[تصویر: normal_CamoSniperEPA_650x398.jpg]

طرح استتار flora پس از طراحی و ارائه الگوی استتاری VSR بعد از فروپاشی شوروی طراحان روس دست به طراحی الگوی استتار جدید به نام flora زدند . این الگو برگرفته از الگوی VSR می باشد با این تفاوت که در طرح flora شاخه های سبز رنگ کلفت تر شده اند و طرح ۹۰ درجه نسبت به طرح VSR چرخیده است . در VSR طرح دارای خطوط عمودی بود ولی در flora دارای خوط افقی می باشد . این طرح جدید دارای ۳ رنگ می باشد که رنگ اصلی سبز می باشد و در مناطق مرکزی و اطراف مسکو این طرح بسیار عالی عمل می کند . در صورت نو بودن در ۵۰ متری و در صورت چند بار شسته شدن در ۱۰۰ بالاترین کارایی را دارد . مدل های مختلف این طرح فقط در رنگ سبز پیش زمینه اختلاف دارند . این طرح به نام های : arbuz در روسی به معنای هندوانه . استتار سه رنگ و flora معروف می باشد .

[تصویر: normal_image4kn82.jpg]

طرح استتار Flectar-D این طرح در سال ۲۰۰۶ معرفی شد . Flectar-D یک طرح استتار ۳ رنگ متشکل از رنگ سبز علفی . سیاه و لکه ها و نقاط خاکی رنگ می باشد . این طرح برگرفته از طرح استتار دانمارکی pletsroling در سال ۱۹۹۰ می باشد با این تفاوت که رنگ سیاه در flectar-D کمتر می باشد . این طرح در میان نیروهای چترباز روسیه(VDV) بسیار محبوب می باشد .



استتار درختی برای تک تیرانداز و پوشش سلاح برای استتار کامل :
[تصویر: normal_keskin11.jpg]

استتار طبیعی و اختفا عالی این تک تیرانداز :

[تصویر: normal_TAkuva1.jpg]

طرح استتار KLMK استتار KLMK استتاریست ۲ رنگ که متشکل از ۲ رنگ سفید یا کرمی در زمینه سبز علفیه روشن می باشد . لکه های سفید به صورت نامنظم و دارای لبه های پله ای در زمینه سبز پخش شده اند . این استتار در بین سربازان شوروی و روسیه به استتار نور افتاب معروف بود . دلیل ان هم این بود که لکه های سفید مانند اثر نور خورشید از لابه لای برگهای درختان به روی سطح جنگل می باشند . این طرح در سال ۱۹۶۱ ارائه و تولید شد . KLMK به نامهای : طرح کامپیوتری . اشعه خورشید . پرتوی خورشید و طرح لیزری معروف می باشد . این طرح توسط نیروهای VDV شوروی . نیرو ویزه های GRU SPETSNAZ و نیروهای مرزبانی KGB مورد استفاده قرار گرفته است . این استتار در بین تک تیراندازان و نیروهای مهندسی و تخریب و شبه نظامی ها در بلوک شرق و شوروی بسیار محبوب بوده است .

[تصویر: normal_ussrklmk2piece.jpg]

استتار دیجیتالی استتار دیجیتالی از تلفیق الگوهای کوچک(micropattern) و الگوهای بزرگ (macrppattern) برای بدست اوردن بالاترین کیفیت در استتار بوجود می ایند .از سال ۱۹۷۸ تا اوایل ۱۹۸۰ یک گردان زرهی امریکایی در اروپا از این طرح استتاریه دیجیتالی ( ۲ طرح در یک طرح ) و همچنین ارتش استرالیا روی هلیکوپتر هایش از طرح دیجیتال برای استتار استفاده کردند . این طرح های دیجیتالی مثلا در طرح معروف نیروهای امریکایی MARPAT تلفیقی از الگوی استتار ببری (tiger strip) معروف در جنگ ویتنام و نمونه ای از الگوی DPM انگلیسی می باشد . که لبه های الگوی ببری بوسیله پیکسل ها به صورت پله پله در امده اند و از رنگها و طرح DPM در این استتار استفاده شده است . در فاصله نزدیک این الگوهای دیجیتالی به صورت پیکسل پیکسل دیده می شوند ولی در فاصله دور به صورت طرحهای معمولی و بزرگ مشاهده می شوند . این همان تلفیق ۲ طرح کوچک و بزرگ می باشد .


RE: اصل استتار - Don Corleone - 2011-10-04 06:18 PM

اگه فکر میکنید انسان تنها موجودیه که میتونه خیلی عالی خودشو استتار کنه سخت در اشتباه هستیدKhansariha (256)
[تصویر: n00086874_r_b_000.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_001.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_002.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_003.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_006.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_007.jpg]
[تصویر: n00086874_r_b_011.jpg]


RE: اصل استتار - mmdsniper - 2011-10-04 06:52 PM

سلام
دست درد نکنه دون
ببینم کسی از دوستان لباس استتار هم استفاده میکنه یا نه .
اتفاقا چند روز پیش تو فکر درست کردن یه پیراهن استتار بودم ولی حسش نبود .چند تا عکس میزارم امیدوارم که خوشتون بیاد.
این هم یه تک تیرانداز روس مسلح به vss
[تصویر: 3_147_.jpg]
این یکی هم کاملا استتار کزده
[تصویر: camouflaged_sniper.jpg]
این هم تفنگ تک تیرانداز بول پاپ svu . همون دراگانوفه که تبدیل به بول پاپش کردن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: اصل استتار - sorena - 2011-10-04 07:02 PM

درود
یه شرکت هست که اینا رو میفروشه پارچشو 2×6 فکرکنم گفت 80 و لباس کاملشو 160 میداد
این شمارشونه 09181315366 فروشکاه برنو 08318254463و08318239392
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: اصل استتار - ALIANA-54-T06 - 2011-10-04 07:59 PM

ممنون امین جان مطالب و عکسهای بسیار زیبائی بود .Khansariha (8)
همانطور که گفتید استتار اولین اصل و شاید مهمترین اصل برای یک نظامی و حتی شکارچی هست . Khansariha (256)


RE: اصل استتار - Marksman - 2011-10-05 05:57 PM

امین عزیز ممنون از موضوع جالبی که مطرح کردین.Khansariha (8)
می خواستم این نکته رو بگم که برای یک شکارچی استتار تنها در همرنگ بودن با محیط خلاصه نمی شه بلکه باید با نوع حرکت وایجاد کمترین سر و صدا و همچنین شناسایی جهت باد وانتخاب مسیر حرکت بر اساس اون به همه جنبه های استتار توجه داشته باشه . عکسهای پست دوم رو که نگاه میکنم می بینم که ما انسانها با وجود این همه تکنولوژی در برابر قدرت استتار شکارچیان طبیعت وحشی هیچیم.Khansariha (226)کافیه به قدرت استتار یک گربه سان بزرگ مثل ببر یا پلنگ و نوع حرکت اونها که تا چند متری شکار بدون هیچ جلب توجهی پیش می رن دقت کنید. یا تغییر رنگ اختاپوس و آفتاب پرست و تقلید شگفت آور اونها از محیط اطراف. واقعا چی میشه گفت؟


RE: اصل استتار - hamidhunter52 - 2011-10-05 10:08 PM

دوستان داشتم تو نت چرخ میزدم چشمم به این سایت افتاد گفتم شاید وسایلش به درد استتار بخوره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: اصل استتار - SOHEIL-GUNSMITH - 2011-10-05 10:19 PM

بسیار عالی
فقط امین جان این 2 تا عکس رو برادر ترجمه کن ببینم چی استتار شده
اخه انقدر خفنه قابل تششخیص نیست
003 اون درختها
. 007 همون که کلش نارنجیه


RE: اصل استتار - عبدالرحمن - 2011-10-05 11:01 PM

سهیل جان این یک مارمولکه که زیر شن مخفی شده و چشماش بیرونه

[تصویر: n00086874_r_b_007.jpg]

اینم نمیدونم چیه

[تصویر: 51170000948940230417.bmp]


RE: اصل استتار - SOHEIL-GUNSMITH - 2011-10-06 02:25 AM

رحمان جون فدات اون مارمولک رو هم شفاف سازیش کن برادر
من فقط 2 تا خط اریب تشخیص میدم که فکر کنم چشمش باشه
انشالا جای دیگش نباشه خخخ