شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: لوازم و تجهیزات تیراندازی و شکار (/forumdisplay.php?fid=15)
+--- انجمن: تجهیزات شکار و تیراندازی (/forumdisplay.php?fid=93)
+--- موضوع: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی (/showthread.php?tid=2096)

صفحه ها: 1 2 3


معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - mhrSB - 2015-04-12 10:31 AM

با سلام
درباره چراغ قوه تاپیکی نداشتیم و بعضا مباحث مربوطه در هر تاپیکی مطرح شده بود،به همین علت با هماهنگی مدیران این تاپیک را باز میکنم تا انشاا... مباحث مربوط به روشنایی و چراغ قوه ها در این تاپیک مطرح بشه.
من سعی میکنم تجربیاتم را طی روز های اینده در اختیار دوستان بگذارم ولی با توجه به گوناگونی بسیار بالا و کیفیت های متفاوت خودمم به دنبال یادگیری بیشتر،از دوستان هستم.Khansariha (256)
لطفا درباره چراغ قوه های که کاربردی(غیر تزئینی)هستن بیشتر صحبت بکنیم.[تصویر: 1.gif]
موفق و سربلند باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - FMJ - 2015-04-12 11:11 AM

محراب همینطوری راه افتادی واسه خودت تاپیک باز میکنی ؟؟؟؟!!!!!!Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
Khansariha (215) سال نو ........ تاپیک نو Khansariha (215)
ایولله....Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییی خووووووووووووووووبه Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - alitker - 2015-04-16 09:47 AM

با سلام
آقا تایپیک نو مبارک Khansariha (219)
چند روزه من سر خدمتم و فرصت شد تا حسابی چراغ قوه خودمو زیر و رو کنم و بفهمم چی به چیه Khansariha (256)
چند تا یافته جالب دارم!
اول اینکه دکمه توی شدت نور چراغ قوه خیلی مهمه!!!!! حتما میگین چجوری! Khansariha (367)
دکمه مال من خراب شده بود عوضش کردم و یه نو خریدم.بعد چهار روز دیدم چراغ قوه دو دوتا میزنه و نورش قاطی داره و همش کم و زیاد مشه.البته این کم و زیادی توی فاصله بالا کاملا مشهود بود.آقا منم مهندس بازیم گل کرد و زدم دل و روده اشو ریختم بیرون Khansariha (214)
بعد کلی کنکاش دیدم زیره دکمه یه مقدار خیلی کم شل شده که باعث یه لقی خیلی ریز توی اتصالات داخلی دکمه میشه در نهایت منجر به لرزش نور میشه!این حالت تو استفاده زیاد پیش میاد عین من!
مورد دوم اینکه چراغ قوه من از دو باتری استفاده یکنه که در کمال تعجب دیدم عملا از باتری اول تغذیه میکنه!!!!!!!!!!!!! Khansariha (367) و وفتی نورش کم شد با عوض کردن جای باتری ها دوباره نور به حالت ماکزیمم برمیگرده!!!برا خودم که خیلی جالب بود چرا اینجریه نمیدونم اشکال از باتریه یا سیستمش اینجوریه!


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - alitker - 2015-04-16 01:18 PM

آقایون داداشام گفته باشم!
لینک زیر رو نگاه کردین هوس حرید نکنین که تقریبا بالای 300 ادلار قیمتشه!!!!!!!!! Khansariha (290) Khansariha (290)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


اینم لینک صفحه اول سایت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - alitker - 2015-04-16 07:32 PM

SR96 Intimidator
در بسیاری از وب سایت های تحلیلی چراغ قوه از این مدل به عنوان قدرتمند ترین چراغ قوه تولید شده حال حاضر جهان در این ابعاد یاد می شود. این چراغ قوه پر قدرت با توان خروجی نور 4800 Lumens عددی خیره کننده را بین تمامی مدل های تولید شده شرکت های قدرتمند تولید کننده چراغ قوه های مرغوب را ارائه کرده است. مشخصات کلی ارائه شده توسط چراغ های با کیفیت Olight همچو همیشه در این مدل پر قدرت نیز رعایت شده است. در این مدل باطری داخلی پرقدرتی از نوع لیتیوم یون با ظرفیت 7800 میلی آمپر ساعت استفاده شده که با حداکثر توان این چراغ قوه در حدود 50 دقیقه به صورت مداوم می توان انتظار شارژ دهی را داشت. با یاد آوری توان خروجی نور میزان نگهداری شارژ باطری عددی قابل قبول به نظر می رسد. در قسمت انتهایی چراغ قوه که محل ورودی سوکت شارژر است به شکلی زیبا و با فشردن یک کلید به راحتی می توان از میزان شارژ باقیمانده چراغ قوه مطلع شد.

[تصویر: SR96.jpg]

حالت خروجی نور در این چراغ قوه قابل تنظیم در سه حالت خروجی مختلف قابل تنظیم است که برای مواقعی که نیازی به حداکثر توان چراغ قوه ندارید می توان تا حدود زیادی در مصرف باطری صرفه جویی به عمل آورد. لازم به ذکر است آداپتور شارژر و اتصالات مورد نیاز برای شارژ این چراغ قوه همگی جزو وسایل همراه در این مدل هستند. همچنین با توجه به وزن و ابعاد این مدل برای راحتی حمل و استفاده, از بند حمل متناسب و با کیفیت استفاده شده است.

[تصویر: packing2.png]

بدنه این مدل از آلومنیوم با کیفیتی که در صنایع هوایی استفاده می شود ساخته شده است. این بدنه پس از سخت کاری آنودایز نوع 3 در برابر بسیاری از خط و خش های حین استفاده مقاوم شده. این بدنه با کیفیت این تضمین را برای استفاده کننده به همراه دارد که حین استفاده و در صورت بروز خطای انسانی و در افتادن هایی تا ارتفاع 1 متری آسیبی به چراغ قوه نخواهد رسید. در این مدل با بهره گیری از سه کاسه جداگانه که هر کدام دارای یک لامپ پر قدرت CREE MK-R LED هستند مجهز شده. در حالت کلی و با توجه به ساختار این چراغ قوه نباید انتظار برد در مسافت های بالا را در این چراغ قوه داشت (به دلیل عدم وجود یک کاسه متمرکز). بنابراین این مدل گزینه ای مناسب برای روشن کردن منطقه ای وسیع و یا برای جستجوهای کلی یک منطقه کاربرد فراوان دارد.

[تصویر: SR96%20Field.jpg]

مشخصات فنی:

[تصویر: SR96%20Intimidator.jpg]

البته همشو صرف اطلاع رسانی گفتم قصدم تبلیغات نیست Khansariha (256)


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - hadi2124 - 2015-04-29 08:54 PM

چراغ قوه Nitecore هیولای کوچولو با بیش از 3500 لومن روشنایی+(فیلم)
هنگامی که گجت الترونیکی حاصل می شود، اکثریت مشتریان تمایل به مشاهده توانایی بیشتر در دستگاههای کوچک بسته بندی را دارند. کمپانی Nitecore، چراغ قوه ای با نام TM26 با عنوان هیولای ریز طراحی کرده است--آن به عنوان کوچکترین چراغ قوه جهان با 3500 لومن می باشد.



این چراغ قوه دارای بدنی از جنس آلیاژ آلومینیومی که از 4 دیود نوری کری XM-L بهره می برد. توسط روکشی از لنز شیشه ای معدنی محافظت شده و قدرت آن توسط باتری لیتیوم یون قابل شارژ چهار ولت 18650 یا هشت ولت CR123 تامین می شود. این باتری از طریق آداپتور AC که plug به طور مستقیم به درون چراغ قوه متصل است نیز شارژ می گردد.

نیازی به 3500 لومن در هر زمانی نیست، شما می توانید از طریق یک سوئیچ چندمنظوره بین 8 حالت روشنایی- همراه با دیگر حالت ها- تغییر دهید. صفحه نمایش OLED نه تنها حالت انتخاب شده از روشنایی، بلکه وضعیت باتری، ولتاژ باتری، زمان اجرا تقریبی باقی مانده، و درجه حرارت را نیز به نمایش می گذارد.



زمان اجرا با حالت روشنایی و نوع باتری انتخاب شده کم و زیاد می شود. اگر 4 ولت 18560 استفاده شود، با این حال، آن می تواند خروجی با 3500 لومن برای 45 دقیقه است، دامنه خروجی سه لومن برای 1000 ساعت می باشد.

چراغ قوه مذکور همچنین ضدآب به استاندارد IPX-8 است، یعنی اینکه تا عمق زیر 2 متری آب مقاوم است. دارای یک فاصله پرتو 415 متری می باشد. دستگاه مذکور به قیمت 390 دلار در دسترس می باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

این هم لینک فیلم چراغ قوه هست.
دوستان اگه کسی برای خرید سراغ داره به ما هم معرفی کنه


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - saheb - 2015-10-07 09:04 PM

وا تاپیک چراغ قوه هم داشتیم؟!؟! من چرا ندیدم ... !!
آقا خلاصه سالی یکی دوبار بدلیل گیر افتادن در لایه های زیرین تروپوسفر ، دچار خرج کردگی در بعضی زمینه ها بصورت فی البداهه میشویم
این بار گفتم اگر قراره تروپوسفر منو بگیره ، حداقل در زمینه ای که بهش علاقه و تخصص دارم بگیره و اون بحثی نیست جز بحث چراغ قوه
زدیم و کلی خرج کردیم و چندین چراغ خفن انگیز آلود خریداری کردیم تا مثل ملت بلاد کفر ریویو ی فوق تخصصی صادر کنیم باشد که کسی مارا دعا کند و رستگار شویم
حالا اینا هیچی چقدر چانه زدم

چراغ قوه ی خوب چیزیه که اکثر ما از این نعمت بی بهره هستیم . چرا . چون آن ملت شکستنی ، انتظار مارو دچار خراب شدگی کردن . یعنی وقتی از یک چراغ چینی 50 تومنی ، 350 لومن نور میگیریم فکر میکنیم عجب چیز خفنی خریدیم و فرداش که در فردوسی قدم میزنیم و با بعضی مغازه های کلاس بالا روبرو میشیم که چراغ قوه 50 لومن رو به قیمت 150 هزار تومن میفروشن ، میگیم یارو خودشو گیر آورده این شمع چیه داره 150 تومن میفروشه ... ولی واقعیت چیزیه که در ظاهر اون شمع مشخص نیست باید یبار دل رو به دریا بزنید و برای یه شمع 150 تومن پول بدین و این کار رو در جوانی انجام بدین و ببینید اون شمعه تا کجا پا به پای شما میاد .
واقعیت اینه که چراغ قوه ی واقعی گرونه . فکر نکنید توی ایران سرتون رو کلاه میذارن ، برای یه چراق خوب حداقل باید 40 -50 دلار هزینه کنید که یه چراغ 40 دلاری توی ایران 160 170 تومن قیمت داره که بنظرم با محاسبه ی هزینه حمل و گمرک و سود فروشنده ، خیلی هم قیمت مناسبیه

حالا میخوایم چراغ قوه بخریم . چه کنیم ؟
اول باید ببینیم چراغ قوه رو برای چی میخوایم . دیدن زیر پا ، 20 متر جلوتر ، 200 متر جلوتر ، روی یه تپه که از پایین بهش نور میتابونیم یا از پایین درخت به درخت نور میزنیم برای پیدا کردن بعضی چیزا . حالا چرا ؟ چون اکثر چراغ قوه های مرغوب ، تنظیم کانون یا همون عامیانه زوم ندارن . یعنی چراغی که لنز 90 درجه داره ، اگر 400 لومن هم نور داشته باشه نمیتونه 150 متر رو روشن کنه . برای همون کار ساخته شده که نور رو پخش کنه . برعکسش اگر چراغ 150 لومنی رو که بردش 200 متره ، روی زمین جلوی پا بندازین ، فقط یه دایره نورانی به قطر مثلا 15 سانت میبینید که اصلا برای روشن کردن زمین مناسب نیست چون برای فاصله های دوره و روی همون کانون فیکس شده

حالا انتخاب کردیم برای چی میخوایم
میرسیم به اینکه چه مارکی بخریم
یه سری برند هایی هستن که تخصصی چراغ تولید میکنن اگر به ترتیب کیفیت بگم اول برند هایی مثل sure fire / maglite / olight /fenix /pelican و ... بعدش برند هایی مثل sog dark energy / dark operations / و ... برند 5.11 هم هست که کلا لوازم نظامی میسازه و قسمتیش چراغ هست که چراغ هاش قیمت بالایی دارن و من به شخصه استفاده نکردم و نظری ندارم ولی کلا برند معروفی هست البته ساعت مچیش بدرد نمیخوره یبار 1 تومن پول ندین نخرین . مفتش گرونه. حالا اینکه من اسم هارو جدا کردم دلیل بر این نیست بالایی ها بهتر از مثلا sog هستن . مقایسشون مثل مقایسه ی ماتادور و کریکت و رویال و اشتایر و دی استیت هست . الان من هر کدوم رو بگم بهتره ، دروغ گفتم
این برند ها با کیفیت ترین و جان سخت ترین ها هستن و اکثرا استاندارد های نظامی دارن . ولی گرون هستن ... زیادی گرون هستن . 200- 300 تومن بگیر برو بالا .
حالا یه برند هایی هستن که از اول چراغ ساز نبودن و باطری ساز بودن و بعد ها اومدن در کنار باطری ، چراغ هم ساختن
مثل camelion / energizer /duracell /philips که بهترین گزینه برای افراد عادی و طبیعت گردی و شکار هستن که قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارن . البته من اول انرجایزر و کملیون رو پیشنهاد میدم و بعدش دوراسل .... فیلیپس رو پیشنهاد نمیدم چون مثل هاتسان بگیر نگیر داره !

خوبی چراغ های معتبر اینه همه اطلاعات روشون نوشته شده مثل میزان نور و مصرف و برد . میشه بر اساس نیاز انتخاب کرد .

حالا من چندتا از چراغ قوه هایی که دارم رو معرفی میکنم که دیگه کسی برای خرید سردرگم نشه

mini maglite AAA
مگلایت کارخونه ای در آمریکا هست که از قدیم چراغ قوه میساخته و یه حالت سنبلیک برای آمریکا داره . کیفیتش فوق العاده بالاست و همه چراغ هاش با دقت و ظرافت تراش خوردن و این کاملا مشخصه وقتی که دستتون میگیرید . مثل آیفون هست . مثلا ملت در بلاد کفر بجای اینکه بگن چراغ قوه ی من رو بده به فلانی ، میگن مگلایت منو بده به فلانی . یجورایی FLASHLIGHT رو به MAGLITE تغییر دادن یعنی مگلایت همون فلش لایت هست
مدل MINI AAA خیلی کوچیکه .
87 لومن / 5 ساعت کارکرد با دو باتری نیم قلمی / ضد آب / تا حدودی تنظیم کانون داره نه در حد این پلیسی های چینی / بردش رو نوشته 106 متر ولی برد مفیدش که بشه چیزی رو واضح باهاش دید بنظر من 35-40 متر هست .
این چراغ دوست داشتنی چیزی نیست که بردارید باهاش برین طبیعت گردی . برای داخل خونه خوبه . برای داخل ماشین عالیه . برای مهندس ها و پیمانکار های ساختمون هم خیلی خوبه کلا بهتره indoor استفاده بشه . برای من که همیشه توی جیبم هست یه ذره از خودکار بزرگتره . طولش 13 سانت قطرش 12 میلیمتر و قطر سرش 18 میلیمتره . وزن بدون باطری 26 گرم و با باطری 50 گرم . از جنس آلومینیوم . دو باطری دوراسل بسیار عالی هم داخل بسته هست که 20 تومن فکر کنم فقط قیمت اونا باشه . یه گیره هم داره میتونید استفاده کنید یا نکنید

[تصویر: Maglite_M3A012_Mini_Maglite_2_Cell_AAA_837123.jpg]

[تصویر: DSC01266.jpg]


قیمتش کاملا مشخص نیست . میتونه بین 110 تا 140 تومن باشه و بسته به شرکتی که ازش میخرید بین 1 تا 10 سال گارانتی داشته داره . بله درسته 10 سال گارانتی

تا اینجا رو داشته باشین خسته شدم برم یه شام بزنم برگردم


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - saheb - 2015-10-07 10:14 PM

میرسیم به بعدی

energizer hardcase task light
محاله که باتری های انرجایزر رو نشناسید. کیفیت بالایی دارن و دقیقا نمیدونم ساخت کجا هستن حداقل روی باتری هاش که نوشته سنگاپور. چراغش هم باید مال همون طرفا باشه
این چراغ بدنه پلاستیکی با استحکام بالا داره و خیلی شبیه وسایلی هست که برای کار در معدن و شرایط سخت ساخه میشن . روش نوشته ضد ضربه تا 7 متر که البته فکر کنم اگر این فاصله دوبرابر هم بشه مشکلی پیش نمیاد . پس به طور مستقیم میشه ازش بجای سلاح استفاده کرد !!!
250 لومن نور / ضد آب تا 3 متر / پنج ساعت کارکرد با دو باطری قلمی / جای بند / برد روش نوشته 105 متر که یعنی 250 لومن که عدد زیادیه رو در زاویه بازی پخش میکنه . چیزی که من میبینم تا 80 متر رو به خوبی روشن میکنه و این چراغ برای طبیعت گردی و شکار و استفاده عادی میتونم راحت بگم بهترین گزینه در رنج قیمتی خودش هست واقعا ارزش داره نسبت به قیمتش . یه حالت 30 لومنی هم داره که تا 50 ساعت باتری نگه میداره.
اگر یه روز وارد یه مغازه شدین و خواستین بدون هیچ تفکر و هدفی یه چراغ قوه بخرین ، راست برین سراغ انرجایزر تسک لایت چون واقعا چیز بدرد بخوریه
طول 17 سانت قطر 3 سانت . وزن بدون باتری 100 گرم و با باتری 144 گرم
دو تا باتری با کیفیت ساخت خود انرجایزر هم داره

[تصویر: $_12.JPG?set_id=880000500F]

کلا بگم سری hard case اکثر مدل هاش خوب هستن . پروژکتور هم داره . من ولی فقط از همین مدل tasklight 250 استفاده کردم و بنظرم نسبت به بقیه کامل تره
قیمت حدود 100 تا 130 با یک سال گارانتی در ایران و گارانتی 20 ساله در خارج . بله 20 سال گارانتی داره و بعضی محصولات گارانتی مادام العمر دارن یعنی اگر چراغ قوه تون به دست بچتون و بعدش به دست نوه تون برسه و بعد بسوزه ، نوه تون میتونه بره تعویض کنه!!!

حالا یه چیز که یادم رفته بود . نور این چراغ سفید نیست . زرد هم نیست . یه چیز بین زرد و سفیده که بیشتر به زرد میزنه
اون مگلایت که بالاتر گفته بودم سفیده ولی سفید یخی نیست ، سفید مهتابی هست کمی به زردی میزنه ولی خیلی کم.
واقعا میگم بخرید پشیمون نمیشین من که خیلی خیلی راضی هستم
اینترنت هم نداریم عکس های چراغ قوه های خودم رو بذارمKhansariha (290)

camelion hyberbrite RT399
کملیون آلمانی هست و باتری های شارژی استاندارد یا شارژی برای دوربین و تلفن میسازه . جدیدا شروع کرده پاوربانک بسازه که پاوربانک هاش با ارزش هستن و قیمت مناسبی دارن
این مدل نور خیلی زیاد و پروژکتوری نداره ولی نورش متمرکزه و برد بالایی داره .
150 لومن / ضد آب / با باطری شارژی 18650 (همون باطری های 3.7 ولت چراغ های پلیسی) کار میکنه ولی باطریش واقعیه مثل این باطری های چینی نیست که روشون نوشته 4800mah ولی واقعیت کمتر از 1000mah هست . باطری این چراغ 2200mah واقعی هست و انرژی لازم برای12 ساعت نور 150 لومن برای این چراغ رو تامین میکنه و 1000 مرتبه قابلیت شارژ مجدد داره
یه حالت نور ضعیفتر هم داره که فکر کنم 50 لومن باشه و یه حالت چشمک زن 150 لومنی هم داره. جنسش از آلومینیوم با کیفیت بالا هست و جای بند هم داره . شارژر هم مستقیم وصل میشه به چراغ قوه و یه درپوش آلومینیومی برای جلوگیری از ورود آب به داخل سوکت شارژ داره که با اورینگ آببندی شده
همونطور که گفتم نور متمرکزی داره و برای فاصله های کم مثل زیر 25 متر مناسب نیست . نه اینکه بدرد نخوره ، اذیت میکنه . تا فاصله های 100 150 متر عالیه و تا 200 متر جوابگو هست. مهمترین و بهترین قسمتش بازدهی خیلی بالای این چراغه و اینکه شارژی هست . کمی گرونتر از چراغ های چینی هست ولی خیلی بهتر از اونا هست و خیلی ارزش داره. کاملا ضد آبه


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - saheb - 2015-10-07 11:20 PM

[تصویر: 972015231854.jpg]

عکس تو نت نبود از مال خودم گذاشتم.
قیمتش بین ۱۰۰تا۱۳۰ تومن با یک سال گارانتی در ایران و سه سال گارانتی در خارج


RE: معرفی و بحث پیرامون انواع چراغ قوه های کاربردی - mik - 2015-10-07 11:37 PM

سلام
این چراغ قوه انرجایزر تسک لایت چه سایز باتری می خوره ؟ aa یا aaa