شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: بنچ رست و فیلد تارگت (/forumdisplay.php?fid=140)
+--- انجمن: مسابقات بنچ رست (/forumdisplay.php?fid=143)
+--- موضوع: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 (/showthread.php?tid=1929)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - ALIANA-54-T06 - 2014-08-24 09:26 AM

سلام دوستان Khansariha (48)
علی الحساب و بعنوان خبر عرض کنم که صحبتهای مقدماتی و ابراز تمایل برای برپائی یک مسابقه دیگر در مهرماه امسال در استان تهران در شرف انجام هست که ان شالله با مساعدت دوستان سعی داریم در این 2 بخش اصلی دوستان دست یاری بما برسانند
1- در زمینه زمین و محل برگزاری
2- در زمینه تدارکات اعم از تهیه میز و صندلی مربوطه تا وضعیت پذیرائی و صرف نهار
تا بتوانیم با کمک همه عزیزان و علاقه مندان به این رشته ورزشی این مسابقه و گردهمائی را برپا کنیم .
مقدمه و کلیاتی از قوانین مسابقه

خب همانطور که کمابیش اطلاع دارید چندی پیش با زحمات بسیار زیاد چند تن از دوستان برنامه ای برای برگزاری یک مسابقه تیراندازی به صورت Benchrest در استان گلستان تدارک دیده شد که با احساسات و شوق خاصی پیگیری و با خاطره ای لذت بخش به پایان رسید . Khansariha (256)
درحال رایزنی و مقدمات کار هستیم بنابر این تا اعلام زمان قطعی و نحوه برگزاری مسابقه توجه دوستان را به آشنائی مجدد با قوانین و نحوه احتمالی برپائی این مسابقه جلب میکنم . Khansariha (8)
قبلا از زحمات ترجمه و تنظیم متن توسط آقا صادق که اینجا هم مورد استفاده قرارش دادیم مجددا تشکر میکنم . Khansariha (8)

قبل از هر چیز یک معرفی کوتاه در رابطه با Benchrest در اینجا عنوان می کنم تا دوستان با دید بازتری مطالب بعدی را دنبال کنند.(از کاستی های متن و ویرایش آن پیشاپیش پوزش می خواهم)
Benchrest shooting
تیراندازی Benchrest ، نوعی ورزش تیراندازی است که با استفاده از سلاح های بسیار دقیق و منحصر به فرد (منظور بیشتر سفارشی بودن سلاح ها بخصوص در رشته تفنگ های خفیف ) به اهداف کاغذی مشخص شده تیراندازی می شود. سلاح ها بر روی Rest هایی قرار می گیرند که در قسمت جلویی و عقبی سلاح نصب می شوند. این Rest ها ممکن است جدا از هم و یا متصل به یکدیگر باشند (این موضوع وابسته به قوانین عمومی و اختصاصی آن مسابقه می باشد ). rest ها بر روی میز -bench - قرار می گیرند. از این رو به این نوع تیراندازی ، Benchrest اطلاق می شود. تیرانداز در کنار میز نشسته به طوری که بدون فشار و خستگی قادر به نشانه روی بر روی شوتینگ رست و دوربین باشد.
تیراندازان این رشته به طور آشکار به جزئیات هدف گیری دقت بیشتری کرده و در هر بار تیراندازی اهداف خود را بررسی کرده تا بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند.تقریبا بیشتر تیراندازان این رشته در سلاح خفیف حتی مهمات مورد استفاده خود را نیز handload و سلاح هایشان را تیون می کنن.
[تصویر: 14051368693.jpg]
دو نوع گرایش و رقابت در این رشته از تیراندازی وجود دارد :
-یک نوع که به صورت تیراندازی گروپ هستش و در آن به طور معمول 5 تا 10 شات انجام شده و جمع تر و دقیق تر زدن شات ها مهم می باشد.
- نوع دیگر ، تیراندازی امتیازی است که با استفاده از اهداف سنتی که به رینگ های امتیازی تقسیم شده انجام می شود و این نوع مد نظر ما بوده و مسابقه ما هم بر اساس آن انجام خواهد شد.
[تصویر: 14051368695.jpg]

کلیه هماهنگی ها و برگزاری مسابقات رسمی این رشته تحت مدیریت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انجام می شود. (فدراسیون جهانی بنچ رست تفنگ خفیف و بادی World Rimfire and Air Rifle Benchrest Federation )
[تصویر: 14051368691.gif]
از کشورهای آسیایی مثل انجمن جهانی فیلد تارگت در حال حاضر کشورهای روسیه ، فیلیپین و اخیرا ترکیه عضو آن بوده و رقابت ها در این سه کشور زیر نظر فدراسیون جهانی آن انجام می شود.

معرفی را به همین جا محدود می کنم و دوستان می توانند برای آشنایی بیشتر به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و سایت های مرتبط مراجعه کنند. (چون معرفی و بحث در رابطه با Benchrest و مواردی مانند سلاح های مورد استفاده ، تجهیزات و ... آن طولانی خواهد بود و از هدف تایپیک خارج است)

زمان و شرایط برگزاری مسابقه بنچ رست


تاریخ و مکان برگزاری :
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شرایط حضور در مسابقه :
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


****************************************************
قوانين عمومي :
1- مسابقه به صورت انفرادي بوده و کسب امتياز توسط شات هاي انجام شده انفرادي ملاک شمارش است.
2- حضور تيرانداز نيم ساعت قبل از شروع مسابقه در محل اعلام شده الزامي بوده و حضور پس از شروع زمان اصلي ( ساعت 9 صبح جمعه 24 مرداد 93 ) منجر به حذف تيرنداز از دور مسابقه مي شود.
3- تيرانداز بايد تجهيزات اصلي سلاح خود از جمله شوتينگ رست ، دوپايه و يا کيسه هاي شوتينگ را به همراه داشته باشد.
4- زمان مسابقه براي هر نفر 30 دقيقه بوده که 10 دقيقه اول براي استقرار تيرانداز و چک تجهيز و سلاح خود خواهد بود. پس از اتمام اين زمان ، 20 دقيقه اصلي با فرمان اجرا کننده شروع مي شود.
5- مسابقه در 2 لاين و بوسيله دو ميز مخصوص اجرا و فاصله خط آتش تا اهداف 25 متر است. (بنابر اين 8 زمان مسابقه 30 دقيقه اي با توجه به 16 نفر شرکت کننده خواهيم داشت)
6- برگزار کننده مسابقه مسئوليتي در قبال تهيه وسيله شارژ ، ساچمه مورد استفاده و يا شوتينگ رست ندارد. (در صورت امکان اين کار به صورت کمک در اختيار همه تيراندازان قرار خواهد گرفت)
7- کارت هاي هدف مورد استفاده قبل از شروع هر مسابقه توسط تيم برگزار کننده بر روي پايه هاي اهداف نصب و پس از پايان زمان مسابقه برداشته و در اختيار تيم شمارش و تعيين امتياز قرار خواهد گرفت. (امتيازها در پايان رقابت و به صورت کلي اعلام و نفر برنده مشخص خواهد شد)

قوانين ايمني و فرامين اصلي :
1- کليه تيراندازان موظف به رعايت قوانين ايمني سلاح در هنگام ورود به زمين مسابقه ، استقرار در خط آتش و پايان مسابقه و برگشت به جايگاه تيراندازان مي باشند.
2- وضعيت تيراندزان در جدول مسابقه و شماره آنها در اين تايپيک اعلام خواهد شد. در زمان مسابقه ، اجرا کننده نسبت به فراخواني تيراندازان به خط هاي آتش تعيين شده اقدام مي کند. (هر نفر بايد در خط تعيين شده خود مستقر شود)
3- لود و ساچمه گذاري در جايگاه تيراندازان ، هنگام ورود به خط آتش ، قبل از فرمان اجرا کننده براي لودينگ ، پس از پايان زمان مسابقه ممنوع بوده و موجب دريافت اخطار و کسر امتياز خواهد شد.
4- تيرانداز مي تواند با شروع 10 دقيقه اول و فرمان اجرا کننده ، نسبت به چک سلاح و عملکرد آن اقدام کرده و در صورت نياز از 5 دياگرام (هدف هاي) سمت چپ کارت هدف خود براي تست دوربين استفاده کند. (تيرانداز مجاز به 5 شليک براي استفاده از دياگرام هاي کارت هدف در این مرحله مي باشد)
5-پس از پايان 10 دقيقه اول و فرمان پایان آن توسط اجرا کننده ، تيرانداز بايد سلاح خود را در حالت ايمن قرار داده و منتظر فرمان شروع مسابقه باشد.
6- قبل از اجراي مسابقه و شروع زمان 20 دقيقه ، اجرا کننده نسبت به چک وضعيت سلاح ، ساچمه هاي مورد استفاده و تيرانداز اقدام کرده و اعلام آمادگي تيراندازان را خواستار مي شود. تيرانداز با بلند کردن دست خود و گفتن کلمه آماده اين مورد را به اجرا کننده اعلام مي کند.
7- با صداي سوت ، مسابقه شروع مي شود و تيرانداز مي تواند نسبت به لودينگ ساچمه و يا خشاب گذاري و شليک اقدام کند.
8- استفاده از زمان سنج براي تيراندازان مجاز است.
9- زمان باقيمانده مسابقه توسط اجرا کننده در تايم هاي 10 ، 5 ذقيقه و 30 ثانيه پاياني با صداي بلند اعلام مي شود.
10- پس از اتمام زمان و صداي سوت اجرا کننده ، هيچگونه شليک و يا ساچمه گذاري نبايد انجام شود. با اعلام اجرا کننده تيرانداز اقدام به برداشتن خشاب و ايمن سازي سلاح خود نموده و پس از اجازه اجرا کننده نسبت به ترک ميز و خط آتش و برگشت به جايگاه ديگر تيراندازان اقدام مي کند.

قوانين کسب امتياز :

1-کارت هدف در سايز A3 طبق لينک و فايل ارائه شده ي قبلي بوده و به صورت افقي (Landscape) بر روي پايه ي هدف قرار مي گيرد. هر تيرانداز در طول مسابقه يک کارت هدف دارد.
[تصویر: 14053617551.jpg]
در لینک زیر می توانید اهداف رسمی بنچ رست را با فرمت PDF و در دو فاصله 25 و 50 متر دانلود کنید. کیفیت خوبی دارند و در پرینت های حجم A3 نیز کیفیت خود را حفظ می کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


2- تيرانداز بعد از قرار گرفتن پشت ميز خط آتش 10 دقيقه وقت دارد تا قبل از آغاز مسابقه نسبت به تنظيم دوربين و يا بازبيني سلاح و عملکرد آن اقدام و از کارکرد صحيح آن مطمئن شود. زمان انجام مسابقه نيز 20 دقيقه خواهد بود.

3- هر کارت هدف متشکل از 25 هدف به صورت دايره با 6 رينگ است که با خطوطي از هم جدا شده اند و هر کدام از اين دايره ها در يک خانه ي مربع شکل قرار گرفته اند.
[تصویر: 14053542323.jpg]

4- شات ها بايد به ترتيب شماره ي خانه هاي کارت هدف (خانه ي 1 تا 25) انجام شود (تيرانداز حق شليک به طور مثال ابتدا به خانه ي شماره 25 و بعد 1 را ندارد).

5- هر هدف از 25 رينگ مجزا تشکيل شده که رينگ مرکزي، امتياز 10 داشته و رينگ هاي بعدي به ترتيب 9 ، 8 ، 7 ، 6 و 5 بوده و شات خارج از رينگ آخر ولي داخل مربع امتياز 4 دارد.
[تصویر: 14053542324.jpg]

6- امتيازدهي به اهداف به صورت Best Edge خواهد بود. (اگر سوراخ برخورد ساچمه خط امتياز بعدي را لمس کند، امتياز بالاتر در نظر گرفته مي شود) به طور مثال :
[تصویر: 14052877833.jpg]

1-6- در شکل بالا امتياز 8 به شات انجام شده تعلق گرفته است در حاليکه محل برخورد در رينگ امتياز 7 بوده ولي سوراخ محل برخورد خط امتياز 8 را لمس کرده که طبق قانون Best Edge امتياز رينگ بعدي يعني 8 در نظر گرفته مي شود.

7- در صورت پانچ امتياز 10 به صورت کامل، امتياز X در نظر گرفته مي شود که اين امتياز X در تعيين برنده در امتيازهاي برابر يکي از فاکتورهاي مهم مي باشد.

1-7- به شکل پايين دقت کنيد؛ در اين شکل محل سوراخ برخورد ساچمه کل رينگ امتياز 10 را پوشانده است، بنابراين امتياز 10 و X براي اين شات در نظر گرفته مي شود.
[تصویر: 14053542321.jpg]
ولي در شکل پايين امتياز فقط 10 مي باشد چون کل رينگ 10 پانچ کامل نشده و قسمتي از رينگ امتياز 10 مورد اصابت قرار گرفته است :
[تصویر: 14053542322.jpg]

8- بيشترين امتياز 25X 250 مي باشد. ( پانچ مرکز هر 25 هدف کارت)

9- در صورت برخورد دو شات به يک هدف، امتياز کسب شده ي کمتر براي آن هدف در نظر گرفته مي شود.

10- برخورد ساچمه بين بلوک هاي مربع شکل کارت هدف، هيچ امتيازي ندارد.

11- تيراندازي که نتواند در مدت 20 دقيقه زمان مسابقه، موفق به زدن اهداف خود شود از دور مسابقه حذف و امتيازهاي کسب شده ي وي شمارش نمي شود.

12-در صورت از دست دادن هدف به علت آب و هوا (باد شديد)، ميانگين بيشترين و کمترين امتياز تيرانداز، براي هدف از دست رفته در نظر گرفته مي شود.

13- تيراندازي که از فرامين (مراجعه به بخش قوانين ايمني و فرامين مسابقه) اجرا کننده هاي مسابقه پيروي نکرده و مسايل ايمني را رعايت نکند از دور مسابقه حذف خواهد شد و امتياز کارت او شمارش نمي شود.

14- تيراندازي که کمتر از زمان مسابقه، موفق به زدن اهداف خود شود بايد در منطقه ي آتش و ميز خود تا اتمام زمان مسابقه قرار گرفته و حق ترک ميز و منطقه ي آتش را ندارد.

15-امتیاز برابر
اگر در پايان مسابقه دو يا چند تيرانداز ، امتياز برابر به طور مثال 250 داشته باشند ، به روش زير نفر برنده تعيين مي شود :

- ابتدا امتياز X ها رو شمارش مي کنيم. (طبق تعريف بند 7) در صورت مساوي بودن تعداد X ها از قانون FM استفاده مي کنيم.

- طبق قانون FM، خانه ي شماره ي 1 کارت هدف هر تيراندازي که X باشد برنده ي مسابقه خواهد بود. در صورتي که خانه ي شماره ي 1 امتياز X نداشت، به سراغ خانه ي بعدي رفته و نزديک ترين خانه به خانه ي شماره يک کارت هدف هر تيرانداز به عنوان مبنا و تعيين برنده قرار مي گيرد.
(بنابراين کسب امتياز X براي تيراندازان بسيار مهم است)

****************************************************
تا اعلام و تکمیل برنامه فعلا از حضورتان مرخص میشویم . Khansariha (256)


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - viper22 - 2014-08-24 10:37 AM

علی آقا خسته نباشید بنده مجددا خواستم جزو اولین افرادی باشم که حمایت و پشتیبانی خودم رو اعلام میکنم


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - mansouri - 2014-08-24 10:59 AM

(2014-08-24 10:37 AM)viper22 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا خسته نباشید بنده مجددا خواستم جزو اولین افرادی باشم که حمایت و پشتیبانی خودم رو اعلام میکنم



RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - صادق قرنجیکی - 2014-08-24 10:59 AM

با تشکر از آقا علی و سعید عزیز و گرامی بابت شروع خوب این کار ،
لازم به ذکره که قوانین درج شده در پست قبلی که از منبع مسابقه استان گلستان اخذ شده ، به احتمال زیاد تغییراتی خواهد کرد. این موضوع از طریق مشورت با آقا سعید ، علی آقا ، اسماعیل و مسعود عزیز و دیگر اساتیدی که در این مورد همکاری دارند انجام و از همین تایپیک اعلام خواهد شد.
با تشکر
Khansariha (8)


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - viper22 - 2014-08-24 11:05 AM

(2014-08-24 10:59 AM)mansouri نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-08-24 10:37 AM)viper22 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا خسته نباشید بنده مجددا خواستم جزو اولین افرادی باشم که حمایت و پشتیبانی خودم رو اعلام میکنم


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر کنم اشتباهی در محل درج شده مگه نه ؟


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - Don Corleone - 2014-08-24 01:15 PM

به به بسیار عالی.Khansariha (219)Khansariha (219)
با تشکر فراوان از علی اقا ایشالله که روز به روز شاهد پیشرفت و همه گیر شدن این مسابقه در کشور باشیمKhansariha (8)Khansariha (8)


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - AIRKING - 2014-08-24 06:03 PM

با عرض سلام و خسته نباشید.
خدا را شاکریم با همتی که بچه های گلستان انجام دادند و فتح بابی که انجام شد ،الان دوستان و عزیزان تهرانی هم پیگیر هستند و ان شا اله بتونیم در آنیده نه چندان دور با همت همه عزیزان بتونیم اسم ایران عزیز ،را نیز در کشور هایی برگزار کننده این مسابقات به ثبت برسونیم و واقعا این افتخار بزرگی برای این سایت و همه اعضا محترم اون هست.

در این که بگذریم.
علی اقا در قوانین اشاره ای به کالیبر نشده.آیا این مسابقات در 2 کالیبر 4.5 و 5.5 برگزار میشه؟

ما که رفتیم تو کار تمرین خخخKhansariha (8)Khansariha (8)


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - صادق قرنجیکی - 2014-08-24 06:40 PM

با اجازه اساتید و دوستان ،
آقا جلال عزیز ، از ابراز لطف شما نسبت به بچه های گلستان ممنون و سپاسگزارم ، این رو با اطمنینان به دوست داران این رشته از تیراندازی با سلاح های بادی می گویم که من به جد به دنبال برگزاری رقابت های دوستانه در استان گلستان به صورت مستمر هستم (حال در اول بالا و پایینی خوام داشت) ولی اجرای آن در همه استان ها بخصوص یک ادامه خوب برای مسابقه رامیان گلستان در پایتخت در بهتر شناساندن این رشته از تیراندازی به دوستداران سلاح های بادی کمک بیشتری خواهد داشت!
دوست دارم در این زمینه حتما از مشورت و نظرات همه دوستان چه داخل سایت و چه خارج آن و یا سایر انجمن ها که مطئمنا دوستان بسیار خوب و دلسوزی در این زمینه در بین آنها هستند ، استفاده بشه!
امیدوارم روند تایپیک به صورت تخصصی تری دنبال بشه گرچه تشویق و حمایت دوستان مایه دلگرمی و انگیزش بیشتر دوستان برگزار کننده خواهد بود. این رو به در نظر داشته باشید که حتما حمایت و تشویق خودتون رو عملی تر انجام دهید حتی شاید مجبور به کمی تغییر اولویت هایی در برهه ای از زندگی روزمره خودتون برای رسیدن به هدف بزرگتری بشوید. مطمئنا ارزش این تغییر اولویت خیلی بیشتر از آن مقطع خواهد بود و تایج آن را بعدها خواهید گرفت.
برای دوستان تهران آرزوی موفقیت دارم.
Khansariha (8)


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - sox - 2014-08-24 10:23 PM

اي برگذاري اين نوع مسابقات به صورت هرچه بهتر كه انشالله در آينده اي نه چندان دور به صورت بين المللي بتونيم در كشورمون برگذار كنيم توجه به نكات ايمني بسيار حائز اهميت مي باشد. با داد و فرياد هم فايده اي نداره همونطوري كه فضل و بخشش ممكنه كار دسته ادم بده. اول بايد قبل از برگزاري مسابقات يه كارشناس HSE بياد و از محيط بازديد كنه ،. بعد از اون شروع به ارزيابي كردن محيط بكنه و ريسك هاي موجود را شناسايي كند و نسبت به رفع موارد موجود بپردازد. تمام منطقه بايد علامت هاي هشدار دهنده داشته باشه و با علامت هايي مثل عبور ممنوع و ... علامت گذاري شده باشد.
بعد قبل از شروع مسابقه كارشناس hse به همراه تيم همراه يه induction course برگزار ميكنن واسه شركت كننده ها و نقشه محل برگذاري را نشون ميدن و محل هاي خطر ناك و بيخطر از اول براي دوستان مشخص ميشود . اينطوري انشالله هيچ اتفاقي نمي افته . فقط يه سهل النگاري كافيه زحمات ١٠٠ نفر به باد بره


RE: مسابقه Benchrest استان تهران مهرماه 93 - ALIANA-54-T06 - 2014-08-25 11:27 AM

(2014-08-24 06:03 PM)airking نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی اقا در قوانین اشاره ای به کالیبر نشده.آیا این مسابقات در 2 کالیبر 4.5 و 5.5 برگزار میشه؟

ما که رفتیم تو کار تمرین خخخKhansariha (8)Khansariha (8)

ممنون جلال جان به احتمال زیاد مثل دفعه قبل شرکت به دلخواه هست هر کدام از دو کالیبر 4.5 و 5.5 آزاد میباشد . Khansariha (8)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
درکل هنوز اول راه هستیم و درحال رایزنی با دوستان هستیم انشالله که زحمات به موقع به ثمر برسد Khansariha (8)