شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: مباحث و مقالات آموزشی (/forumdisplay.php?fid=30)
+--- انجمن: ساخت ابزارالات مختلف (/forumdisplay.php?fid=32)
+--- موضوع: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری (/showthread.php?tid=1215)

صفحه ها: 1 2 3


ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - ALIANA-54-T06 - 2012-10-09 09:48 AM

سلام دوستان
مدتی بود که چند نفر از دوستان دیسکاوری بدست از جمله خود من بفکر بستن سایلنسر روی دیسکاوری بودند لذا بر آن شدیم تراشکار باحوصله و کمی هم آشنا به تفنگ و سایلنسر پیدا کنیم بلاخره کسی را پیدا کردیم و از روی الگوی داده شده یعنی ساخت یک مازل سایلنسرخور که کار رابط اتصال را انجام دهد بصورت ایده درخواست شد .
بلاخره اولین نمونه را بعد از پشت سر گذاشتن چندین مشکلات و جور کردن لوازم خاص دیشب ساخته شد Khansariha (256)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



همانطور که از شکل معلومه (جای علامت)‌ جای پیچهای مگسک روی رابط سایلنسر بزودی قلاویز خواهد شد تا مانند شکل فابریک مگسک هم بسته شود . Khansariha (256)
در ضمن یک درپوش برای محافظت از رزوه ها در موقعی که از سایلنسر قصد استفاده را ندارید هم ساخته شده .
شکلهای بعدی و تکمیلی بدین شرح در خواهد آمد Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



این رابط یا مازل جدید طوری طراحی شده که کمترین فشار به لوله را وارد کند و جلوگیری از خارج شدن درپوش اتصال شارژ را نداشته باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



کاهش صدا با بستن سایلنسر هاتسان بسیار رضایت بخش و عالی بود Khansariha (256)
تصاویر تکمیلی همراه با بستن نمونه سایلنسر مدل هاتسان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: 13497604385.jpg]


در آخر قصد از اعلام این موضوع بین دوستان فقط اطلاع برای علاقه مندان و مخصوصا دیسکاوری بدستان امروز و آینده میباشد تا این فرصت را از دست ندهند
لازم بتوضیح هست ممکنه برای بعضی تفنگهای دیگه هم کارساز باشه تمام کسانی که لوله تفنگشون قطر 11.1 میلیمتر را دارد این مازل بهشون میخوره
. Khansariha (48)
خلاصه تا ست کار و ابزارها برای ساخت مهیاست زودتر کسانی که مایلند اعلام کنند تا برای ساخت تعداد بیشتر سفارش بدیم قیمت حدود 50 تومن بدون رنگ میافته که دوستان میبایست به حساب سایت (آقا سعید آریا )‌ واریز و به ایشون برای ثبت سفارش اعلام کنند برای رنگ مشکی هم برای علاقه مندانش اعلام هزینه خواهیم کرد . فعلا Khansariha (8)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - morteza - 2012-10-09 01:12 PM

طراحی کار مخصوصا قسمت محافظ رزوه ها جالب و کاری است . در صورت ساخت با آلومینیوم هم سبک وهم میشود آنودایز مشکی کرد تا شکیل تر شود.در ضمن موقع بسته بودن سایلنسر درپوش کپسول راحت در میاید ؟ Khansariha (48)Khansariha (256)Khansariha (256)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - SOHEIL-GUNSMITH - 2012-10-09 01:47 PM

علي جان بسيار عالي شدهKhansariha (8)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - ALIANA-54-T06 - 2012-10-09 02:56 PM

(2012-10-09 01:47 PM)SOHEIL-GUNSMITH نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علي جان بسيار عالي شدهKhansariha (8)
ممنون سهیل عزیز البته بر کسی پوشیده نیست که استارت و زحمات شما کار را به این مرحله رسوند . Khansariha (8)
جا داره از بقیه دوستان همراه و دیسکاوری سوار از جمله آقا اسماعیل و اقا سعیدآریا هم بخاطر همراهی و پیگیری کار از زحماتشون تشکر کنیم . Khansariha (8)




(2012-10-09 01:12 PM)morteza نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی کار مخصوصا قسمت محافظ رزوه ها جالب و کاری است . در صورت ساخت با آلومینیوم هم سبک وهم میشود آنودایز مشکی کرد تا شکیل تر شود.در ضمن موقع بسته بودن سایلنسر درپوش کپسول راحت در میاید ؟ Khansariha (48)Khansariha (256)Khansariha (256)
مرتضی جان طرح کار با استفاده از جنس آلومنیوم مطرح شد ولی استاد تراشکار و مهندس سهیل ما موافق نبودند و توصیه میکردند برای بالا بردن کیفیت و تمیزی کار و مخصوصا تحمل رزوه ها و طول عمر بالا از جنس آلومینوم استفاده نشه بهتره . Khansariha (8)
برای باز و بست درپوش پلاستیکی اتصال شارژ باید سایلنسر باز بشه و یا کمی بجلو شل بشه تا راحتتر درپوش بیاد بیرون اگر میخواستیم هیچ مانعی بر سر راه درپوش نباشه (طرح اولیه ما هم همین بود) اونوقت 20 میلیمتر سایلنسر جلوتر میامد و رابط هم در طول بزرگتر میشد هم از زیبائی کار می افتاد و هم کمی لمبر لوله را بیشتر میکرد لذا همگان به این نتیجه رسیدیم که شل کردن و یا درآوردن سایلنسر برای هر بار شارژ میارزه تا اینکه کمی بدقیافه و نامیزون کار دربیاد . Khansariha (256)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - morteza - 2012-10-09 03:54 PM

علی جان جنس رزوه سایلنسر هاتسان هم که آلومینیومه . معمولا باز و بست دو قطعه هم جنس کمتر به رزوه های هم صدمه میزند و در ضمن سایلنسر گرانتر از تبدیل هست Khansariha (214)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - david - 2012-10-09 04:28 PM

بسیار عالی Khansariha (8)
نظر من هم ساخت با الومنیوم الیاژی است
که هم بالانس بهم نمیخوره و هم قابلیت انادایز دارد و هم رنگ الکترواستاتیک
الومنیوم الیاژی خود بسیار محکم میباشد و در صورت انجام هارد انادایز با 60 راکول سختی همانند فولاد خواهد شد و بسیار کم هزینه و راحت است و در یک روز انجام پذیره
و یک نظر دیگر درپوش رزوه سر برک مازل هم قطر و هم سطح خود برک مازل گردد


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - ALIANA-54-T06 - 2012-10-09 05:50 PM

ممنون از دوستان Khansariha (8)
پورنگ جان قرار شد درپوش هم سطح و اصلاح بشه فعلا این آزمایشی بود . Khansariha (8)
برای جنس الومینیوم بصورتی که دوستان میگند مشکلی نیست فعلا که هزینه زیادی نداشته باید ببینم تراشکار میسازه یا نه ؟ Khansariha (256)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - kingpaco - 2012-10-09 05:54 PM

علی آقا دست خوش Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)

برای من زیبایی تفنگ و ظاهر شکاری داشتن خیلی مهمه واقعا الان به دیسکاوری ابهت خاصی داده

من با هنرمندی شما و نظرات دوستان جز ایولا چیزی ندارم بگم Khansariha (8)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - ALIANA-54-T06 - 2012-10-09 06:00 PM

ممنون kingpaco جان Khansariha (8)

البته الان زنگ زدم تراشکاره و گفتم یه دونه آزمایشی از جنس آلومینیوم هارد انادایز از 60 تا 75 راکول یکی بزنه ببینیم چه شکلی میشه بعد از ساختش قراره بمون خبر بده برای تست . Khansariha (256)


RE: ساخت رابط سایلنسر دیسکاوری - SOHEIL-GUNSMITH - 2012-10-09 06:44 PM

علی جان چوبکاری میفرمایید
ماشالا شما خودتون استاد و پیگیر هستید
اما مرتضی جان ضمن اینکه با فرمایش شما در خصوص همجنس بودن موافقمKhansariha (8)
2 تا نکته رو یاد اور میشم
1- ضخامت زیر قطعه که بایددر فضای بین لوله و مخزن قرار بگیره کمتر از 1.1 میلی متر هست و این ضخامت کم انتخاب الومینیوم رو سخت میکنه

2- چنانچه دقت بفرمایید کاربر اصلی این سایلنسرها روی لوله فابریک اصلحه هاتسان و اوانیکس و .... هست که جنسشون فولاد هست اما بخوبی پرداخت شده و زوایا تیز و ساینده نیست

بنابراین چنانچه دنده های برنجی بعد از ساخت به خوبی پرداخت بشوند تا تیز و ساینده نباشد مشکلی برای رزوه سایلنسر ایجاد نمیکنهKhansariha (8)