شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،
پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک، (http://www.iran-airrifle.com/forum)
+-- انجمن: لوازم و تجهیزات تیراندازی و شکار (/forumdisplay.php?fid=15)
+--- انجمن: دوربین هدفگیری (/forumdisplay.php?fid=16)
+--- موضوع: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن (/showthread.php?tid=1008)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17


پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Marksman - 2012-05-01 01:38 PM

راستش امروز صبح داشتم دوربین روی یه تفنگ می بستم که به این فکر افتادم واقعا ما اونقدر که به خود تفنگ یا دوربین اهمیت می دیم،به پایه هم اهمیت می دیم؟چه قدر با این موضوع که در چه نوع تفنگهایی پایه کوتاه و در چه نوع پایه بلند استفاده باشه یا دو تکه و یک تکه،استپهای پایه، پایه های دارای قابلیت جبران افت لوله،قابلیت استفاده توام از مگسک و دوربین و به طور کلی انواع پایه های موجود در بازار آشنایی داریم؟ خود من یکی از کسانی هستم که تو این قسمت بسیار بی اطلاعم.از همه دوستان خبره و حرفه ای خواهش می کنم تجربیاتشون در مورد پایه های مناسب برای دوربینهای مختلف موجود در بازار رو اینجا در میان بذارن.با تشکر.Khansariha (8)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Marksman - 2012-05-02 03:57 PM

خوب نبود پایه؟
من امروز این پایه دو تیکه ویور رو خریدم برای دوربین سنتر پوینت.
[تصویر: scope_1_.jpg]

عرض به حضورتون که اون دو تا قطعه پایینی آداپتور پایه هستن که رینگها رو به ریل وصل می کنن.خود رینگها هم دو حالته هستن.یعنی هم میشه در حالتی که الان می بینید برای نصب لیزر و سایر لوازم جانبی ازشون استفاده کرد هم با تعویض قطعه بالایی با قطعه ساده دست چپ به صورت معمولی در می آن.حالا باید نصبش کنم و بعد عکسهاش رو می ذارم.


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Don Corleone - 2012-05-02 04:04 PM

تاپیک بسیار به جای بود مهدی جان.من بارها دیدم دوستان بخاطر پایه نامناسب نمیتونند از تمام پتانسیل دوربین و تفنگ استفاده کنند.خصوصا در تفنگهای فنری پایه دوربین بسیار مهم هست.Khansariha (8)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Marksman - 2012-05-02 04:12 PM

خب امیر جان پس منتظر نظرات شما هستم.هر چی می دونی رو کن.Khansariha (8)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Don Corleone - 2012-05-02 04:17 PM

داش مهدی اگه میدونستم که زودتر خودم تاپیکشو میزدم خخخخخخخخخKhansariha (8)
ولی کوتاه و بلندی پایه خیلی در تیراندازی مهمه.باید مناسب فرد استفاده کننده باشه.مثلا مهدی{کاپیتان}یه کندور داشت که بخاطر پایه دوربین خیلی کوتاش فقط خودش میتونست تیراندازی کنه Khansariha (8)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Marksman - 2012-05-03 10:25 AM

امین جان کوتاه و بلندی به نظر من یکی از چند نکته مهم در پایه مناسب هست.Khansariha (8)

خوب این یه پایه دو تیکه با رینگ تک پیچ.جزو ساده ترین پایه های موجود در بازار.
[تصویر: BKL_257_th.jpg]
چرا بیشتر شرکتها تفنگهای بادی که با دوربین عرضه می شه با پایه دو تیکه عرضه می کنن؟(مثل انواع دیانا،رمینگتون، حتی پایه های همراه بیشتر دوربینها دو تیکه است.) این در حالیه بیشتر گفته می شه پایه یک تیکه بهتر جواب می ده.


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - severus snape - 2012-05-03 11:40 AM

فکر کنم پایه ی دو تیکه بیشتر به کار پی سی پی ها میاد که عموما خشابشون دقیقا وسط ریل دوربین قرار داره و برای همین امکان استفاده از پا یه یه تیکه نیست
اما پایه دو تیکه نسبت به یک تیکه ضعیفتره و در تفنگ هایی مثل فنر های مگنوم جواب نمیدند

یه سوالی داشتم اگه میشه دوستان بگن که بلندی پایه دوربین چه تاثیری داره و اینکه برای چه تفنگ و چه دوربین هایی پایه بلند ببندیم و برای کدوم ها پایه کوتاه
چیزی که خودم چند روز پیش تجربه کردم، وقتی میخواستم یه دوربین دهنه 40 میلیمتری رو روی دیانا 27 ببندم چون پایه فابریک خود دوربینه کوتاه بود تنظیم پارالکس دوربین به ریک میگرفت و امکان حرکتش وجود نداشت پس نکته اول
_ برای دوربین های با قطر عدسی شیئی بالا حتما باید از پایه با ارتفاع مناسب و بلند استفاده بشه.Khansariha (8)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - ALIANA-54-T06 - 2012-05-03 11:43 AM

(2012-05-03 10:25 AM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امین جان کوتاه و بلندی به نظر من یکی از چند نکته مهم در پایه مناسب هست.Khansariha (8)


چرا بیشتر شرکتها تفنگهای بادی که با دوربین عرضه می شه با پایه دو تیکه عرضه می کنن؟(مثل انواع دیانا،رمینگتون، حتی پایه های همراه بیشتر دوربینها دو تیکه است.) این در حالیه بیشتر گفته می شه پایه یک تیکه بهتر جواب می ده.
مهدی جان پایه دو تیکه عمومیت داره و به همه جور مقری میخوره از فنری گرفته تا pcp و حتی بعضی تپانچه ها در ضمن سبک هم هست .
پایه یک تیکه بیشتر مناسب فنریها و مگنومها شناخته میشه مخصوصا که تعداد سه یا چهار پیچ پایه بخوبی همپوشانی دارند (البته بعضی تفنگها بلاجبار دوتیکه باید بست) و ضعف بخشهای دیگه پایه را پرمیکنند و تحمل سنگینی دوربین و لگد پذیریشون هم بالاتره برای همین اغلب پایه های دوتیکه روی فنریها خوب جواب نمیدند چون کافیه یک پیچ شل یا گیره آن خوب درگیر نباشه اونوقت هست که بهم ریختگی مرتب دوربین را در پی داره Khansariha (214)
در خصوص بلندی و کوتاهی پایه موضوع به دو صورت بررسی باید بشه
اول اینکه این بلندی و کوتاهی چه تاثیراتی روی تراجکتوری ساچمه داره
ودوم اینکه بعضی مواقع یک ضرورت و اجبار هست (از نظر صحیح شدن خط دیدچشم و همچنین ساختار و طراحی تفنگ)
مورد اول (تغییرات در تراجکتوری)‌که بسیار راحت میشه بررسی کرد من خودم بارها با برنامه های مثل چیرگان بررسی کردم خلاصه اش اینه که در اختلافات جزئی مثلا نیم سانتی خیلی تفاوت نمیکنه (اگر لازم باشه روی این موضوع با استناد بیشتر توضیح میدم)
مورد دوم خیلی جای کار و بررسی داره و بیشتر به ضرورت نیاز تفنگ (با توجه به وزن ونوع دوربین و مقرها ) بستگی داره و بخشی هم بر میگرده به نیاز تیرانداز برای تصحیح خط دید و راحتی . فعلا Khansariha (256)


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - Marksman - 2012-05-03 11:50 AM

شاهین جان من فکر نمی کنم این یه موضوع کلی باشه.بیشتر به نوع پایه برمی گرده یعنی اگه پایه دو تیکه خوب فیکس بشه برای تفنگهای فنری هم مشکلی پیش نمی آد.
علی آقا البته مطمئن نیستم ولی به نظر شما می شه گفت در تفنگهای ضعیفتر که بیشتر تراجکتوری منحنی دارن پایه های کوتاه بهتر جواب میدن؟آیا این موضوع رو به 4.5 یا 5.5 هم میشه بسط داد؟


RE: پایه های دوربین و لوازم جانبی آن - severus snape - 2012-05-03 11:53 AM

ممنون جالب بود یه سوال برای دیانا 27 و همون دوربین مشکوک به بوشل بودن، پایه یک تیکه لئوپولد مثل این که با سنتر پوینتم وصله چه طوره؟Khansariha (8)
یه چیز دیگه که دارم بهش فکر میکنم اینه که هرچه پایه دوربین بلندتر بشه تنظیم نقطه ای تر میشه یعنی دقیقا توی مثلا 20 متر صفرش کنیم در فواصل دیگه دورتر از هدف میزنه. به نسبت پایه یه کوتاهتر آیا این نظر درسته؟