سلام دوستان
من هم کراسبو کامپواند رو ترجیه میدم با حداقل چهار قرقره
اونایی که مثل خودم عشق اینن که این جور چیزا رو خودشون بسازن
یه راهنمایی بهشون می کنم
برای ساختن بازوها نیاز به فنر ماشین سواری داریم
من خودم یدونشو خریدم پنج هزار تومن ۶۹ سانت
طول ۸ میل قطر و حدودا ۶ سانت عرض
من خودم ۹۰ کیلو هستم فنرو میزارم زمین می رم روش
دو سه سانت بیشتر خم نمیشه
برا بریدنش شکل و اندازه ای که می خواین بازوی کراسبوتون
داشته باشه رو کاغذ بکشین و اونو ببرین و بچسبونین روی
فنر.اونایی که سنگ دارن کارشون راحتره می تونن
طرحو ببرن با فرز ولی اونایی مثل من که هیچ امکاناتی
ندارن می تونن با اره اهن بر امتحان کنن اگه فنر
ار دی باشه مثل مال من اره اونو به زحمت می بره
وگرنه مثلا مال پژو باشه فنر اره رو خورد می کنه
من با چند روز کار مداوم تونستم تمامشو ببرم به طول ۴۵ سانت
بعد می رسیم سر قنداق
طرح قنداق مورد نظرتونو می برین روی چوب
بعد می رسیم سر وصل کردن بازو به قنداق
اگه می خواین کراستون شیک و شبیه بازاری باشه
میشه دو تیکه فلز درس کرد یکی وصل می شه به
سر قنداق با پیچ و دیگری به وسط بازوها جوش داده میشه
با استفاده از چنتا پیچ باید این دو تکه رو به هم
وصل کنین تا قنداق و بازو متصل شن و قابلیت جدا شدن هم داشته باشن
برای ماشه هم راههای زیادی وجود داره
میشه ماشه رو ابتکاری ساخت یا مثل انواع متداول
اگه توی گوگل بزنین طرح ماشه ها رو می بینین
بعدش نوبت وصل کردن قرقره هاست.نیازی نیست از قرقره های
پیشرفته استفاده کنین میشه از چرخ های موجود در بازار استفاده کرد
و روکش لاستیکی اونا رو برداشت بعد با استفاده از پیچ یا جوش دادن
قرقره ها رو به بازو ها چسبوند
فقط فراموش نکنین قبل وصل کردن قرقره ها با فرز کمی انتهای هر
بازو رو نازک کنین چون حتی با قرقره هم در حالت عادی کشیدنش
کار حضرت فیله
باید روی قنداق و جایی که قراره تیر بمونه کمی گودی ایجاد
کرد تا تیر نلغزه.برای این کار که باید خیلی دقیق انجام بشه
,باید دو تا خط موازی به فاصله یه سانت از هم رو جای تیر ایجاد کرد
نه خیلی عمیق ,بعد با مقار بین این دو خط رو به عمق پنج تا ده میل
برش می دیم.کارای تکمیلیشم مثل رنگ امیزیی و نصب کردن زبانه نگه دارنده
تیر هم دیگه به شما بستگی داره
فقط حیف شد از مراحل ساخت عکس نگرفتم