انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی رنجر 1000-ranger 1000
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
خوب با اجازه علی جون که تایپیک رو برای این سلاح بنا نهاد ، یه بار دیگه تایپیک رو مرور کردم و به این نتیجه رسیدم که یک ریویوی اساسی لازم داره تا نقاط قوت و ضعف این مدل هاتسان بدور از قضاوت های غیر منصفانه برای این سلاح مشخص بشه :
مواردی که می خوام بررسی کنم :
- بررسی مشخصات ظاهری و فنی سلاح
- مطابقت مشخصات ارایه شده از طرف شرکت سازنده (Hatsan Army) با سلاح های مورد استفاده دوستان
- مشکلاتی که دوستان در استفاده از این سلاح داشته اند ( این مورد در 3 صفحه قبلی از طرف کسانی که این سلاح رو داشتند عنوان شده که به صورت خلاصه بعد از معرفی این سلاح هم بازگو می شود ) :
مدل استرایکر 1000 در 2 مدل قنداق سنتیک (رنگ بندی نارنجی ، زرد ، خاکستری و خاکستری تیره دارد) و قنداق چوبی تولید می شود که به ترتیب با حروف S برای سنتیک و X برای چوبی مشخص شده است.
مدل سنتیک :
[تصویر: hatsan_striker_poly.jpg]
مدل چوبی :
[تصویر: Striker_1000_X_1.jpg]
معرفی :
(مطالب زیر از سایت هاتسان گرفته شده است)
سلاح کمرشکن و break barrel می باشد.
- در سه کالیبر 177. ، 22. و 25. (4.5 ، 5.5 و 6.35) تولید شده است.
- قنداق با جای گونه مدل مونت کارلو در هر دو سمت (چپ و راست)
- طراحی جای دست بروی قنداق (سنتیک بصورت قطعات پلیمری ) و در مدل چوبی بصورت شطرنجی - قسمت بچه قنداق و دسته
- پد پلاستیکی در انتهای قنداق برای جذب شوک فنر
- سیلندر دارای شیار 11 میلیلمتر برای نصب دوربین و استپ (ترمز) بروی سیلندر
- سایت نشانه روی قابل تنظیم
- ماشه فلزی تیغه ای
- لوله فولادی دارای خانکشی ظریف
- ضامن اتوماتیک و دستی (لود سلاح همراه با ضامن اتوماتیک و امکان خارج ساختن به صورت دستی )
- دارای مازل بریک بلند در سر لوله برای تسهیل در لود و مسلح سازی سلاح
- داری محافظ سایت نشانه روی جلویی (مگسک)

جدول مشخصات فنی سلاح :
[تصویر: Capture.jpg]

تصاویر از قطعات داخلی سلاح :
واشر سر لوله
[تصویر: 5961166.jpg]
فنر بلند این سلاح (36.5 سانتیمتر) :
[تصویر: 5961257.jpg]
قطعات داخلی :
[تصویر: 5961180.jpg]
ماشه فلزی :
[تصویر: 5961188.jpg]
اسلحه جدا شده از قنداق :
[تصویر: 5961186.jpg]
شباهت کلی قطعت سوار شده به کرال مگنوم و البته هر دو وام گرفته از گامو شادو 1000
قنداق :
[تصویر: 5961182.jpg]

سعی می کنم چند مورد ویدئو که این سلاح رو بررسی کرده اند در این تایپیک آپلود کنم - در حال حاضر با سرعت 12 کیلوبیت کاری طاقت فرسا برای من هستش Khansariha (219)


و قسمت شیرین داستان ، بررسی و نقد این سلاح توسط اعضا انجمن :
من تا جایی که تونستم در پست های قبلی مواردی که دوستان ذکر کرده بودند رو به صورت خلاصه بازگو کنم. در هر صورت اگر مورد دیگری نیز وجود دارد و یا تجربه شما از این سلاح باشد را به صورت منظم و با تایپ درست و البته بدون تعصب Khansariha (219) پست کنید .

1- مسلح کردن (کوکینگ) سخت سلاح -بخصوص وقتی سلاح نو و فابریک هستش (این مورد رو من تجربه کردم چون سلاحی که بعد از استرایکر خریدم دیانا 350 مگنوم بود که لود کردن اون برام آسون تر بودش به خاطر کار با استرایکر Khansariha (219))
2- لگد زیاد سلاح ( البته با توجه به فنر بلند این سلاح جای تعجب ندارد البته لگد بعد از مدتی فروکش می کند و کلا سلاح آرام تر شده ولی احساس لگد بعد از شلیک وجود دارد )
3- شکستن پیچ های نگهدارنده قنداق بنا به اظهار دوستان - این مورد در سلاحی که من استفاده کردم و بعد به یکی از دوستان فروخته شد وجود نداشت. پس از استفاده چندین ماه فقط یکبار خودم براش پیچ ها رو سفت کردم چون کمی شل شده بود!
4- مگسک و سایت نشانه روی زمخت -ظرافت لازم برای نشانه گیری با مگسک را ندارد- همینطور دیده شدن مگسک جلویی وقتی دوربین بر روی تفنگ نصب می شود که به نظر میر سد با استفاده از پایه های بلندتر دو تکه و استفاده از پیچ استپ مشکل حل شود.
5-نیاز به نصب ترمز در پایه های دوتکه و بستن پیچ ترمز در پایه های یک تکه (در غیر اینصورت پایه ها به علت لگد سلاح جابجا می شود).
6-مشکل ماشه و خم شدن لوله به سمت بالا ( این مورد در مورد سلاح من صدق نکرد بعد از 2 سال استفاده -استفاده نسبتا خوب و زیاد-
منتظر دوستان برای ادامه موضوع هستم. Khansariha (8)
خوب تونستم یکی از ویدئوها رو با کیفیت پایین تر بروی سایت اپارت آپلود کنم :
ریویو توسط ایرگان وب - پیرامید ایر انجام شده :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Change spring of Hatsan Striker1000s

دوستان بالاخره موفق به تعویض و سرویس فنر استرایکر هزار دوستم شدم ، اما شرح واقعه : Khansariha (219)
بعد از جستجو و سفارش دوستان برای خرید قطعات لازم برای مدل استرایکر 1000 دوستم به خاطر عدم تطابق اقلام خریداری شده -البته مشکل فروشنده بود - بالاخره پای خودمون هم به تهران و فردوسی رسید و به همراه آقا حمید حکمی گل رفتیم فروشگاه ذکرعلی نماینده عزیز و خوشروی Khansariha (219) محصولات هاستان ، متاسفانه واشری که قبلا ارسال شده بود با واشر استرایکر متفاوت بود Khansariha (399) ، دوباره از میان بسته ای که واشرهای نازنین به صورت فله ای ریخته بودند توش واشر پیستون استرایکر 1000 کشف و دریافت شد. حالا نوبت به فنر رسید که چون در ریویوهای سایت های دیگه و همچنین عکس و ویدئوهایی که مربوط به تعویض فنر استرایکر بود تعداد حلقه های اون رو 42 حلقه دیده بودم ، فنر مزبور 47 حلقه ای بود. با اعتراض من ایشان فقط جواب دادند که می تونی به همون تعداد برش بدی ! Khansariha (290) !!! من هم سئوال کردم : یعنی شما فنر مخصوص این مدل رو ندارید به عنوان نماینده محصولات کمپانی ؟؟؟ که با سکوت ایشان مواجه شدم !!! خوب چاره ای نبود. با قبول این شرایط به قیمت های ذیل اقلام تهیه گردید :
- فنر 47 حلقه ای تولید هاتسان : 40 هزار تومان
- واشر سرپیستون : 10 هزار تومان - که کیفیت اون در حد واشر های گامو شادو هزار بودش و نه بالاتر

البته یادم رفت که اندازه قطر فنر رو بگیرم که بدونم میشه با فنر مدل دیگه ای مثل محصولات نخجیر عوضش کرد.(سر فرصت از نمونه مستهلکش عکس نزدیک و اندازه می گیرم)
خوب پس از مراجعت به ولایت فرصتی ایجاد شده و سلاح رو باز کردم ، اول می خوام عکسایی که مربوط به مقایسه ساختمان دستگاه ماشه این مدل با کرال مگنوم هست رو آپلود کنم، چون برای باز کردن فنر مجبور به جدا کردن ماشه بودم ، گفتم که یه نگاهی هم به ماشه بندازم و هم ساختمان پیستون و سیلندر :
[تصویر: 13796590131.jpg]
[تصویر: 13796590132.jpg]
خوب شباهت های بسیاری هست و تنها در قسمت ضامن متفاوت هستند.
خود ماشه از زوایای مختلف :
[تصویر: 13796590133.jpg]
[تصویر: 13796590134.jpg]
[تصویر: 13796590135.jpg]
قطعات پس از باز کردن ماشه :
[تصویر: 13796599911.jpg]

به علت نبود فنر جمع کن با احتیاط و نگهداشتن قسمت پشتی سلاح ، پین مربوط رو آزاد کردیم و فنر از سیلندر خارج شد ، من حدس به شکستگی فنر داده بودم چون دوستم از کم شدن زیاد قدرت سلاح و عدم دقت کافی شاکی بود ، ولی دیدم فنر شکستگی نداره ولی خیلی جمع شده بود !!!
در عکس پایین اندازه فنر فابریک خودش رو با فنر خریداری شده (فنر به اندازه 42 حلقه برش داده و در قسمت برش خورده صاف کاری انجام شد ) می تونید ببینید.
[تصویر: 13796599922.jpg]

خوب مشکل دیگه می تونست از خوردگی و مستهلک شدن واشر سرپیستون باشه که بعد از باز کردن واشر دیدیم خوب مونده :
[تصویر: 13796599923.jpg]
همانطور که می بینید واشر با توجه به کارکرد 2 ساله سلاح(حدود 3500 شلیک ساچمه عمدتا پرومگنوم و حدود 2 بسته مگنوم گامو ) بدون یک بار سرویس حتی تمیزکاری خیلی خوب مونده بود و من نیازی به تعویضش ندیدم ، در مقایسه با واشر جدید در اندازه هیچ تفاوتی نداشته و جای زدگی نیز نداشت-کثیف شده و تغییر رنگ داده بود. این مورد تاثیری روی کارکردش داره ؟ :
[تصویر: 13796599924.jpg]
باز ممنون می شم اساتید و دوستان در این مورد نظر خودشون رو بگن Khansariha (8)

لول فنر سلاح از پلیمر و پلاستیکی بود برعکس کرال و بین قسمت انتهایی فنر و لول دو واشر یکی پلاستیکی و یکی فلزی -در سمت فنر- استفاده شده بود.
[تصویر: 13796599925.jpg]
خوب پس از تمیز کردن خود پیستون و داخل سیلندر که حسابی کثیف شده بود با اسپری و دستمال و خشک کردن با دستمال تمیز ، نوبت به جایگذاری فنر جدید رسید که برای من کابوس بود چون فنر جدید واقعا فنر خشک و کت کلفتی بود!!!! بعد زا چند بار امتحان و تست به وسیله دست به نتیجه ای نرسیدیدم مخصوصا اینکه قسمت انتهایی سلاح ضامن پلاستیکی قرار داشت و نمی شد از انتهای سیلندر به فنر فشار آورد. Khansariha (290)
به ناچار به کارگاه نجاری یکی از دوستان مراجعه تا بتوان از گیره های بزرگ نجاری استفاده کنیم که این امر هم میسر نشده و دوباره با کمک دوستان و فشار دست -به سختی و واقعا انرژی بر شد- فنر جا زده شد. اینجا واقعا نیاز به یک فنر جمع کن ساده بود Khansariha (399)
برای روانکاری من هیچ اسپری و یا گریسی در داخل سیلندر و یا قسمت بیرونی پیستون و واشر استفاده نکردم و فقط مقداری گریس به دو سر فنر جدید زدم اون هم در حد نه خیلی زیاد . ولی بهتر بود کمی دور پیستون گریس نسوز پایه مس استفاده می کردم تا حرکت اون روان تر بشه به خاطر فنر جدید .
ولی نمی دونم چه نیازی به استفاده از این فنر سنگین در این سلاح بوده !!! شاید فنر های 33 حلقه ای و 38 حلقه ای بهتر روی دقت و شلیک سلاح تاثیر بگذارند.
در تست هایی که داخل کارگاه داشتیم با ساچمه مگنوم و پرومگنوم گامو در تخته های ام دی اف 3 سانتی ، میزان نفوذ خوب بود ، چون ساختار تکه چوب استفاده شده محکم بود با اثر ترکیدگی در قسمت پشتی تخته مواجه شدیم که میزان نفوذ پرومگنوم بیشتر از مگنوم بود.

ببخشید طولانی شد ! دوستان و اساتید خواهشا انتقاد و مطالب تکمیلی خودتون در مورد این پست حتما بگین .

با تشکر Khansariha (8)
دوربین مناسب برای این اسلحه رو کسی میدونه چیه قیمتشم زیر 200 تومن
سلام. دوست عزیز اینهمه زحمت کشیده بودی کاش واشر رو از جنس پکینگ میساختی تا از صدای وحشتناک و لگد و پیچ بری و دقت کم راحت میشدی
سلام خدمت دوستان
نحوه ی باز کردن ماشه از بدنه پیستون رو کسی میتونه از رو عکس به ترتیب برام توضیح بده
با تشکر فراوان
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع