انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: Evanix AR6
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
نقل قول :5 تا شات به دردبخور بیشتر نمیده چون با هر شلیک کلی هوا از کنار خشاب سوت میشه

مشکل نشتی خشاب Ar6 براحتی با رگلاژ لوله سلاح رفع میشه در حدی که کوچکترین مولکول گاز هم از کنار خشاب هدر نمیره .
متاسفانه عده ای خودسرانه دست به تجربیاتی میزنند که خیلی از اساتید اونها رو به رایگان در اختیار همه میگذارند ولی نه تنها استفاده نمیکنند بلکه به تبلیغ غلط و منفی محصول میپردازند .

بجای معرفی غلط محصول و بررسی ایرادات نداشته اون بخاطر عدم آشنایی شما با فنون این سیستمها سعی کنید با اساتید این رشته در تهران ارتباط بیشتری برقرار کنید مسلما نگاهتون به Ar6 کاملا عوض خواهد شد و این ایرادهایی که میگید که در نبود علم سلاح برای شما پیش اومده رفع و رجوع شده و خوشنود خواهید شد .

سلاحهای بادی در کلاس حتی 150ژول هم برای شکار 4پا نیستند ..این اعداد فقط در عدد قشنگ هستند و قدرت لازم برای شکار 4پا رو ندارند بگذریم که خیلی انسانهای ناورد به دلیل اینکه مثلا آجر خورد شده و ورق سوراخ شده جو سازی میکنند ولی واقعیت امر اینه که 150ژول انرژی بسیار کمی است در مقابل کلاس ضعیفترین تفنگهای شکاری .
دوست خوبی مسیج جالبی زده راجع به تبلیغاتی که روی این تفنگها میشه و مثلا پلاک زدن که برد مفید 400 متر و این حرفها ...

استناد همگان اول به کاربران خارجی باشه چون اونها بخاطر منفعت دروغ نمیگن .دانش انگلیسی از خیلی از ضررهای مالی بخاطر ارتباط با سایتهای خارجی شما رو مصون میکنه .لذا بالابردن دانش زبان انگلیسی خودتون رو بالا ببرید .

در یک نگاه کلی قویترین PCP کلاس 5.5 با 100ژول قدرت بخاطر ساختار غیرآیرودینامیک ساچمه و رویارویی با سرعت صوت به محض اینکه ساچمه چندمتر از سرلوله بیرون میاد با افت وحشتناک قدرت و سرعت مواجه میشه .حتی اینقدر این داستان شدید هست که در فواصلی یک تفنگ 70ژولی با 100ژولی از نظر قدرت تا حدی همگرا میشن ..
در کل تمام این سرعتها و قدرتها برای شکار حیواناتی بزرگتر از خرگوش در فواصل بالای 50متر معرفی نمیشن گرچه امکان این موضوع هست ولی خوب هر 10بار که زخمی میکنید 1بار شکارمیشه ..با شادو1000 هم این امکان وجود داره که شما بتونید یک روباه رو شکار کنید ولی این توانایی تفنگ نیست .

متاسفانه در فرومهای مختلف دوستانی در مسافتهای بالای 100متر تیراندازی میکنند و گروپ میگذارن و ... اینها فقط و فقط بد-آموزی داره چون برد مفیدتمام مسابقات فیلدو رسمی این اسلحه با تمامی توان زیر 100متر هست .

باز عده ای هستند که مثلا یک PCP با قدرت 100ژول رو خیلی زیاد برای پرنده میدونند و ساچمه سنگین رو منجربه ترکیدن پرنده و مناسب برای 4پا و اینطور افکار ...

این افکار فقط و فقط از نبود علم و آموزش و عدم ارتباط با خبرگان این رشته هست ...میزان تخریب تا زمانی که سرعت پرتابه به 2برابر صوت نرسه و بافت رو منحدم نکنه فقط و فقط به شکل آیرودینامیک ساچمه ربط داره و اتفاقا وقتی سرعت بالاتر هم بره تخریب کمتره .

یک ساچمه مرمی شکل سنگین با سرعت 350 m/s و 150 ژول قدرت اگر به یک کبک بخوره فقط یک سوراخ ریز از بدن اون عبور میکنه و حیوون زخمی میشه چون شاید چند ژول بیشتر در بدن حیوون مصرف نشه در حالی که یک ساچمه با 20ژول قدرت میتونه تخریب بیشتری در کبک ایجاد کنه و حیوون از دست نره .

این مسایلی که گفتم فقط برای این بود که به غیر از مطالبی که تا امروز فکر میکردیم درسته و برپایه اون استناد کردیم به روشهای دیگه ای برای کسب علم این رشته هم سری بزنیم ...اندکی دقت کنید میبینید که غیراز عده معدودی از خبرگان این رشته که با تمام تفنگها کار کردند بقیه هر محصولی که دارند رو بهترین معرفی میکنند و بهترین گروپ و عاشق و شیفته و تفنگهای قبلی رو برای فروش میگذارن .

مطلبی دوستمون گفت راجع به رگلاتور روی ar6 :

نیازی به رگلاتور نیست شما یک تکه پلی-آمید رو بصورت استوانه بتراشید یکطرف اون سوراخ 2میلیمتر بکنید و فضایی حدود 10CC از کپسول پشت والو رو ایزوله کنید کار بهترین رگلاتور رو انجام میده .به همین راحتی
(2012-12-28 03:02 AM)xantia نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[quote]5 تا شات به دردبخور بیشتر نمیده چون با هر شلیک کلی هوا از کنار خشاب سوت میشه

مشکل نشتی خشاب Ar6 براحتی با رگلاژ لوله سلاح رفع میشه در حدی که کوچکترین مولکول گاز هم از کنار خشاب هدر نمیره .


در صورت امکان توضیح مختصری راجع به نحوه رگلاژ لوله اسلحه اوانیکس AR6 هانتینگ مستر ، ارائه فرمائید .
به نظر من یکی از ایرادات مهم این تفنگ سیستم چکش اونه . اگه تصادفی موقع کشیدن چخماق ( چکش ) دستتون رها بشه بلافاصله اسلحه با قدرت کم شلیک میکنه چون فقط در حالت fire میتونین اسلحه رو مسلح کنین . همین اتفاق برای دوستم افتاد و ما متوجه نشدیم که شلیک شده . بعد از اون 3 شلیک دیگه انجام شد و بعدش تازه فهمیدیم یه ایرادی هست . سایلنسر روکه باز کردیم دیدم کلا داغون شده. ساچمه ها خوشبختانه تو سایلنسر مونده بودن نه توی لوله
با سلام
دوستان لطفا بدور از پرخاش و در ارامش و احترام متقابل نسبت به نظرات هم به تبادل اطلاعات بپردازین.اینجا کسی نیومده نظراتش رو به دیگران تحمیل کنه و چیزی رو (از جمله مهارت در تیراندازی و شکار)به دیگران اثبات کنه و قرار نیست همه نسبت به یک موضوع متفق القول باشند.لطفا بدور از تشنج و توهین به بحث و بررسی موضوع بپردازین.
با عرض پوزش پستهای غیر مفید حذف شد
دوست عزیز XANTIA
اشاره کرده بودید که لوله اوانیکس AR6 مدل Hunting Master قابلیت رگلاژ داره .. میشه بیشتر توضیح بدید .
تا جایی که من به اسلحه دقت کردم محلی برای رگلاژ لوله سلاح وجود نداره ... مگر اینکه خشاب اسلحه با مشابه آن که طول بیشتری در حد چند میکرون داشته باشه جایگزین بشه . در حالت فعلی کلیرنس موجود حدود 0.3 میلیمتر است که اگر کمتر شود جایگذاری خشاب به سختی صورت خواهد گرفت .
مطمئنا" راهنمایی شما برای همه دوستان مفید فایده خواهد بود .
دوستان دو ماهی میشه یک ar6 خریدم
چندان هم به نکات فنی آشنایی ندارم ولی چند مورد تو ارسالها دیدم که با توجه به استفاده خودم گفتم یادآوری کنم:
در مورد نشتی باد از مخزن و لوله اصلا همچین چیزی ندیدم، تعداد تیرهای مفید و موثر با دقت بالا حداقل 12تا با 28گرینی و
20تا با21 گرینی، به نظرم مصرفش برای هر تیر خیلی بالا نیست چون دوستم rainstorm داره باهم تیراندازی می کردیم چندان تفاوتی نداشتیم حتی اون بیشتر مصرف می کرد که شک کردیم نکنه ایرادی داشته باشه
راجع به action هم خیلی عالیه و موقع مسلح کردن اصلا نیازی به تغییر موقعیت و نگاه کردن به گلنگدن نداره ولی باید دقیق و کامل انجام بشه
چون اگه نیمه کاره رها بشه ممکنه تیر تو لوله یا silencer گیر کنه و دردسر ساز بشه (این بلا سر خودم اومده Khansariha (48))
همگی موفق باشید....
شما ar6 داری و ندیدی چجوری از کنار خشاب هوا میاد بیرون ..این دیگه از اون حرفهاست
لوله داخل کپ پیچ میشه و با بازکردن پیچهای آلن عمودی اونرو میتونید با چرخش عقب و جلو ببرید .حد استانداری هست که باید لحاظ بشه که در عین حالی که خشاب برای چرخش مشکلی پیدا نمیکنه نشتی هم به صفر برسه .بیشتر از حدی اگر ببندید خشاب در چرخش مشکل پیدا میکنه و کمتر ببندید نشتی شروع میشه.حد ایدآل که پیدا شد آلنهای عمودی رو سفت کنید.
اقا سعید میخواستید پست من رو هم ویرایش کنید چرا پاک کردید نیم ساعت داشتم مینوشتم و فقط جواب ایشون رو دادم
خلاصه عرض میکنم دوستان ممکن نیست هیچ نوع 4 پا در 20-30 متری شما بایستد که شما شکارش کنید و اگر به هر طریقی این اتفاق افتاد هیچ نیازی به ar6 نیست و با همه pcpهای موجود در بازار میشه تو این فاصله سر یا گردن یه 4پا کوچک رو هدف گرفته و بندازینش.
خشاب و لوله به صورت اهن رو اهن هستش و به هیچ وجه اب بندی نمیشه حتی اگر لوله را به خشاب بچسبونید و خشاب رو گیر بندازید که تکون نخوره اخه واشر و اورینگ که نداره اهن رو اهن هم در همه حالت نشتی داره و این درست شدنی نیست.
مشکل دیگه اینکه ماشه بسیار سفتی داره مخصوصا اگر بخواهید از دبل اکشن استفاده کنید و قنداق بسیار اسیب پذیری داره با کوچکترین ضربه خط میافته که برای یه اسلحه شکاری عیب بزرگی هستش چون توی شکار هی به این طرف و اون طرف میخوره من که از ترسم هر وقت میرفتم شکار روزنامه پیچ میکردم بازم خط می افتاد

دوستان وقتی نوشتم 5 شات بدرد بخور بیشتر نمیده یعنی اینکه بعد از 5 شلیک صفر دوربین بهم میخوره و جابجا میشه و بقیه شلیکها دیگه فایده نداره و باید دوباره شارز بشه.کلا اسلحه پر خرج و بدون کارایی هستش.
دوستان من نه خریدارم و نه فروشنده اگر مطلبی اینجا مینویسم فقط و فقط واسه روشن کردن اذهان دوستان در مورد این اسلحه هستش چون مطالب بسیار خوبی از نوشته های بقیه اینجا خوندم خواستم دونسته های خودم در مورد این اسلحه بنویسم که دوستان فریب تبلیغات غیر واقعی در مورد این اسلحه رو نخورند و پولشون رو واسه خرید اسلحه به درد بخور خرج کنند و مثل من 2 میلیون ضرر نکنند.من فقط نظریات و تجربه های خودم از این اسلحه رو اینجا نوشتم
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
لینک مرجع