انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: نکته ای در مورد صدا خفه کن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام بر همه.
امروز جاتون خالی 3 نفره رفتیم یک 12 به در خوشگل در هوایی بی نظیر و البته پر باد!
توی تیراندازی به اهداف 90 متر( مثل ته شیشه نوشابه و خورده سرامیک و اهداف خورد شونده دیگه!) یه دفعه دیدم که تیرام دارن توی 30-40 متر میخورن به زمین!!!
یه لحظه شک کردم و صدا خفه کن را چک کردم دیدم شل شده و خب روی به پایین متمایل شده و ساچمه ها به داخلش میمالن و به سمت پایین میرن،سفتش کردم و درست شد.
کلا لگد این پی سی پی ها گرچه کمه ولی یه جور خاصی هست و توی مدلهای پرقدرت میتونه باعث شل شدن پیچها هم بشه.
توی خونه صدا خفه کن را باز کردم و سر لوله تفلون پیچیدم و اونو دوباره بستم.
پس حواستون به پیچهای قنداق و صدا خفه کن و غیره باشه.
همین دیگه،عرضی نیس!
Khansariha (8)
سلام مهرشاد جان
من هم با باز شدن صداخفه كن مواجه شدم.فكر كنم هوا داخل صدا خفه كن حالت گردشي پيدا ميكنه كه در اصطكاك با بدنه و در زمان مستهلك شدن انرژيش،اين حركت گردشي به بدنه منتقل ميشه.در نهايت به مرور زمان صدا خفه كن شل ميشه كه هر قدر بيشتر شل ميشه سريعتر باز ميشه.بنابراين چك كردنش بعد از چند تيراندازي توصيه ميشه.
بچه ها راستي حالا كه بحث صداخفه كن شد ميخواستم ببينم از اين مازل بريكهاي مخصوص ديانا كه فابريك كمپاني هست
تو ايران گيرمياد براي 52 ميخوام البته ميدونم كه صداخفه كن ربطي به مازل بريك نداره مسيح يه مازل بريك خودش
ساخته خيلي خفن بود فكر كردم مال كمپانيهKhansariha (256)
آیا واقعا در تقنگ بادی فنری سایلنسر معنی میدهد ؟
در ادامه سوالم یه توضیحی هم میدهم تا سوالم واضح تر بشه . در اسلحه های گلوله زنی و پی سی پی بعد از شلیک ، صدا در لوله تولید میشود مثلا گلوله زنی صدا حاصل انفجار باروت در لوله است که این صداقبل از خروج از لوله میشود به وسیله سایلنسر کاهش یابد . حالا نکته ای که برام جالبه اینه که در تفنگ بادی که صدا حاصل برخورد پیستون و فنر و ابزار الات داخلی هست فلسفه استفاده و ساخت سایلنسر چیست و ایا واقعا تاثیری دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سایلنسر در سلاح فنری جدای از زیباسازی سلاح که سلیقه ایه،کارکرد دیگری نداره.ماموریت سایلنسر تخفیف صدای شکست صوت در داخل لوله است اما در سلاح فنری صدای برخورد فلز به فلز رو داریم که نمیتونیم حذفش کنیم.
(2012-09-06 10:39 PM)saeedaria نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سایلنسر در سلاح فنری جدای از زیباسازی سلاح که سلیقه ایه،کارکرد دیگری نداره.ماموریت سایلنسر تخفیف صدای شکست صوت در داخل لوله است اما در سلاح فنری صدای برخورد فلز به فلز رو داریم که نمیتونیم حذفش کنیم.

ممنون از جوابتون راستش من هم همین عقیده را داشتم ولی با توجه به مطالبی و تلاشهایی که بعضی افراد برای ساخت سایلنسر برای فنریها داشتن و حتی روی جعبه دیانا خودم هم یه نمونه سایلنسر چاپ شده ، به همین خاطر من هم به شک افتاده بودم که شاید تاثیر دارد و من بیخبرم ( البته من فرق سایلنسر و مازل برک را میدانم)
لینک مرجع