2011-03-19, 10:01 AM
برای این مقایسه من توی نرم افزار chairgun pro سرعت باد عمود را 10 کیلومتر در ساعت گذاشتم.(ارتفاع سطح دریا و دما 20 درجه)
ساچمه 4.5 jsb exact heavy با وزن 0.667 گرم و بالستیک 0.031 و انرژی 40 ژول(ویندی سیتی)
ساچمه 5.5 jsb exact heavy با وزن 1.166 گرم و بالستیک 0.033 و انرژی 50 ژول(ویندی سیتی)
4.5 توی 70 متر 9.6 سانتیمتر منحرف شده و 5.5 حدود 10.6 سانتیمتر.
تازه این توی پی سی پی هست که 5.5 قویتر هست.
حالا با انرژی 28 ژول برای هر دو کالیبر و همون ساچمه ها(مگنوم 350) :
5.5 حدود 14 سانت دریفت داره در 70 متر.
4.5 حدود 11.5 سانت دریفت داره یعنی 2.5 سانت اختلاف که بیشتر از یک سانتیمتر قبل هست.
و این دقیقا به خاطر سرعت کمتر 5.5 و زمان بیشتر باد خور ساچمه هست.
سنگین کردن ساچمه گرچه شتاب جانبی در اثر باد را کاهش میده ولی چون همزمان سرعت هم کاهش پیدا میکنه و زمان اصابت زیاد میشه خیلی تاثیری نداره.
حالا 60 ژول 5.5 را با ساچمه سنگین ببینیم:
Beeman Kodiak 1.98 gram
بیش از 11 سانتیمتر انحراف یعنی از 50 ژول با ساچمه سبکتر هم نیم سانت بیشتر.
پس به وضوح یک 4.5 به نسبت 5.5 مشابه خودش که در پی سی پی ها قویتر هستند عملا دریفت کمتری میده در تمامی حالات.
چاکراتیم
ساچمه 4.5 jsb exact heavy با وزن 0.667 گرم و بالستیک 0.031 و انرژی 40 ژول(ویندی سیتی)
ساچمه 5.5 jsb exact heavy با وزن 1.166 گرم و بالستیک 0.033 و انرژی 50 ژول(ویندی سیتی)
4.5 توی 70 متر 9.6 سانتیمتر منحرف شده و 5.5 حدود 10.6 سانتیمتر.
تازه این توی پی سی پی هست که 5.5 قویتر هست.
حالا با انرژی 28 ژول برای هر دو کالیبر و همون ساچمه ها(مگنوم 350) :
5.5 حدود 14 سانت دریفت داره در 70 متر.
4.5 حدود 11.5 سانت دریفت داره یعنی 2.5 سانت اختلاف که بیشتر از یک سانتیمتر قبل هست.
و این دقیقا به خاطر سرعت کمتر 5.5 و زمان بیشتر باد خور ساچمه هست.
سنگین کردن ساچمه گرچه شتاب جانبی در اثر باد را کاهش میده ولی چون همزمان سرعت هم کاهش پیدا میکنه و زمان اصابت زیاد میشه خیلی تاثیری نداره.
حالا 60 ژول 5.5 را با ساچمه سنگین ببینیم:
Beeman Kodiak 1.98 gram
بیش از 11 سانتیمتر انحراف یعنی از 50 ژول با ساچمه سبکتر هم نیم سانت بیشتر.
پس به وضوح یک 4.5 به نسبت 5.5 مشابه خودش که در پی سی پی ها قویتر هستند عملا دریفت کمتری میده در تمامی حالات.
چاکراتیم