انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی انواع حیوانات و ویژگی رفتاری آنها و آشنایی با حیات وحش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به نظرم توی انجمن جای یه همچین بحثی خالی بود اینکه آدم انواع حیوانات و ویژگی های رفتاری آنها رو بشناسه. بخصوص هنگام مواجهه با آنها.از دوستان میخوام کمک کنند هر گونه اطلاعاتی در مورد ویژگی های حیوانات دارن در اختیار بقیه کاربران بزارن
طول عمر بعضی از حیوانات:
 
موش :2 تا 3 سال
 
خرگوش:7  سال
گوسفند:12 سال
گربه :13 سال
سگ:15 سال
بز:15 سال
گاو و خوک: 20 سال
اسب:30 سال
شتر:40 سال
شیر:40 سال
فیل ونهنگ: 100 سال
سوسمار: 300 سال
 
طول عمر بعضی از پرندگان
 
مرغ:14 سال
کبک وقرقاول : 15 سال
بلبل:18 سال
کبوتر:20 سال
قناری وطاووس:24 سال
غاز:40 سال
طوطی: 60 سال
کلاغ و عقاب: 100
 رکورد بیشترین طول عمر حیوانات متعلق به کدام است ؟
 
رکورد بیشترین طول عمر در میان حیوانات را باید به یک صدف دوکفه‌ای داد که در آب‌های سرد ایسلند در سال 2007 صیدشد. 
این نرم‌تن کوچک 400 ساله بود. البته میانگین عمر این گروه صدف‌ها کمتر از این مقدار است.
 
میانگین طول عمر لاک‌پشت گالاپاگوس بیش از 150 سال است. آنها مطمئنا از این عمر طولانی نهایت استفاده را می‌برند و با با سرعتی تنها در حد 0.26 کیلومتر در ساعت به این طرف و آن طرف می‌روند!

 
و بالاخره برخی از حیواناتی که در چشم‌ به هم زدنی به دنیا می‌آیند و می میرند، اینها هستند:
 
مگس خانگی بالغ – چهار هفته. 
زنبور کارگر – 5 هفته. 
مورچه کارگر – شش ماه. 
اوپوسوم (جانوری از راسته کانگوروها) – یک سال. 
مورچه ملکه – 3 سال. 
موش صحرایی – 2 تا 3 سال.
در تکمیل حرف این دوستمون بگم که این امار از طول عمر
مال حیوانات خارجیه
تو ایران امید به زندگی تو حیوانات خیلی پایین تره

تو همین چند روز اخیر چند تا سگ و چندتا گربه خودشون انداختن زیر ماشین من که خود کشی کنن ولی خوشبختانه سریع عمل کردم و موفق نشدن

Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
هفت نوع از مارهای سمی و کشنده در ایران
۷-مار افعی قفقازی



افعی قفقازی شناخته شده ترین مار سمی در ایران هستش که نسبتا هیکل بزرگی هم داره و ممکنه تا 67سانتیمتر هم برسه. سم کشنده ای داره و در بوته زارها ،کوهستانها ، تپه‌ها، جنگلها، زیر تخته سنگها زندگی می کنه.

۶.مار جعفری
کشنده ترین مار ایران می تونه همین مار جعفری باشه که سم خطرناکی داره. ازعقربها ،‌ رتیل‌ها، موشها ،‌مارمولکها و پرندگان کوچک تغذیه می کنه و گاهی تا یک متر هم رشد می کنه. در یه برنامه مستند دیدم که از پهلو به شکل حلقه حلقه حرکت می کنه که دیدنی بود البته از راه دور چون سم اش روی خون اثر میزاره. در جاهای شنی ، صخره ای ، خاک رسی ،‌بوته زارها ، زیر تخته سنگها ، هم زندگی می کنه.

5- خطرناک ترین مار ایران گرزه مار



این مار خوش خط و خال در کوهستانها ،لای سنگها و بوته‌ها ،تپه ها و زندگی می کنه. خطرناک ترین مار ایران در استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، زنجان ، مرکزی ، تهران ، کردستان ، همدان ، لرستان ، کرمانشاه ، خوزستان ، اصفهان ، فارس ،‌گیلان ، مازندران ، گلستان ، خراسان ، سمنان ، قزوین و قم هم دیده شده.

۴.افعی زنجانی
سم هموتوکسین در بدن کشنده ترین مار ایران وجود داره که بیشتر در مناطق شمالی ایران زندگی می کنه، در مناطق ییلاقی ، کوهستانها ، علفزارها ، زیر تخته سنگها ی استان های گیلان ،زنجان ،آذربایجان شرقی و قزوین مواظب باش کجا می شینی. بعضی از این مارها در روستاهای عجیب ایران هم پیدا میشن.

3-مار شاخدار ایرانی



یک زائده شاخ مانند روی دو تا چشمش داره که ترسناکترش می کنه. خطرناکترین مار ایران حداکثر 75 سانتی متر میرسه ولی با این هیکل و اون شاخ ها خیلی خجالتیه و به اماکن مسکونی نزدیک نمیشه. بیشتر در صحرا زندگی می کنه و مثل مار جعفری از پهلو حرکت می کنه.

2-افعی دماوندی – لطیفی




یکی از خطرناک ترین و کمیاب ترین مارهای ایران از خانواده افعی هاست که با دو طرح متفاوت دیده شده با یک خط صاف روی بدن و با خال های زیگزاک روی بدن. البته به هر طرحی که باشه سم هموتوکسین بسیار قوی ای داره که نباید باهاش شوخی کرد.

1-کفچه مار ایرانی – کبرا





مار کبرا خطرناک ترین مار ایران هستش که به خاطر شکل سرش در هنگام حمله بهش کفچه مار هم می گن.لای سنگها ،صخره ها، بوته‌ها و علفزارها زندگی می کنه و سم کشنده ای داره. حداکثر به 165 سانتیمتر میرسه که 27 سانتی متر هم دمش هست. نیش این مار دارای سم نوروتوکسین هست که روی سیستم عصبی اثر میگذارد.

جالبه بدونی که شرکت های بزرگ داروسازی این مارها رو برای تولید پادزهر احتیاج دارند برای همین از خطرناک ترین مارهای ایران در بهترین شرایط نگهداری میشه. البته اون هایی که خوش شانس ترن.
دوستان متاسفانه نتونستم عکس مارها رو آپلود کنم رمز عبورم رو برای آپلود فراموش کردم.به هرصورت ببخشید
کبک

۱٫ تقویت قوای جنسی
۲٫ برطرف نمودن ضعف عمومی بدن و درد مفاصل
۳٫ تقویت حافظه ( درمان فراموشی )
۴٫ تقویت سیستم گوارشی
۵٫ پیشگیری از ابتلا به عوارض قلبی و عروقی ( به دلیل کلسترول بسیار پایین )


برخلاف تصور بسیاری افراد، خواص گوشت کبک پرورشی کمتر از نوع وحشی آن نمی باشد زیرا همان طور که اشاره شد در تغذیه این پرنده از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود بنابراین گوشت حاصل، طعم و بوی طبیعی خود را حفظ می کند.
در جدول زیر، ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت کبک نشان داده شده است.

وجود مقدار زیادی از مواد معدنی در گوشت این پرنده نشان دهنده ارزش حیاتی آن است. مقدار پتاسیم این گوشت زیاد است و کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد موجود در آن نیز می تواند نیاز بدن را تامین کند. کانی های موجود در این گوشت به خوبی جذب بدن می شود و به همین جهت زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می دهد.

( امام موسی کاظم علیه السلام می فرمایند: گوشت کبک ساق را محکم می کند و تب را می برد )

لازم به توضیح است که علاوه بر گوشت کبک ، مغز سر، جگر خام، زهره، بیضه و… این پرنده در درمان بیماری هایی هم چون یرقان، صرع، تقویت چشم و حافظه، لاغری و… نیز مفید است.

خواص گوشت کبوتر

جالب است بدانید کلسیم گوشت کبوتر از کلسیم گوشت سایر پرندگان بیشتر است و از همین رو نه تنها غذای خوبی برای کودکان به حساب می‌آید، بلکه در مورد بهبود رشد و نمو آنها حکم یک دارو را دارد. همچنین از انجا که گوشت کبوتر از یک سو مواد مورد نیاز بدن را در بر دارد و از طرف دیگر مقدار چربی آن کم است، در همه سن و سالی میتوان آن را مورد استفاده قرار داد. تقویت هوش، درمان فراموشی در دوران سالمندی، کاهش کلسترول و فشار خون بالا و پیشگیری از امراض قلبی از خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها است. در ادامه این مطلب تعدادی از مهمترین خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها گردآوری شده است.


مشخصات گوشت کبوتر

گوشت کبوتر را به‌عنوان یک غذای سالم و مغذی میتوان مصرف کرد؛ البته نه هر کبوتری. البته لازم به توضیح است، تمامکبوتران حلال گوشتند اما منظور ما از مصرف گوشت کبوتر مصرف گوشت کبوترانی است که در نژادهای گوشتی پرورش می یابند و منظورکبوتران پروازییا زینتی نیستند. پرورش کبوتر از زمان به دنیا آمدن تا هنگام ذبح، یک ماه طول می‌کشد.



خواص گوشت کبوتر (طبیعت و خواص درمانی)

گوشت کبوتر طبیعت گرم و خشک دارد و پروتئینش در اندازه بسیار زیادی تجمع یافته و غنی‌ترین گوشت از نظر آهن محسوب می شود. برخی از مهمترین خواص گوشت کبوتر عبارتند از:

از مهمترین خواص گوشت کبوتر در دوران بارداری کمک به تقویت و افزایش هوش جنین است و به همراه آن موجب افزایش قوای جسمی مادر نیز میگردد.
مصرف گوشت کبوتر موجب تقویت قوای جنسی شده و درمان موثری برای اختلال زود انزالی محسوب میگردد.
از دیگر خواص گوشت کبوتر درمان فراموشی یا آلزایمر در دوران سالمندی بوده، به طور کلی مصرف این گوشت فرد را از ابتلا به آلزایمر مصون میدارد.
از خواص گوشت کبوتر در طب سنتی تقویت سیستم گردش خون میباشد. امروزه ثابت شده مصرف این گوشت از ابتلا به بیماری های قلبی می کاهد و با کاهش کلسترول و فشار خون در افزایش سلامت قلب موثر است.
خوردن گوشت کبوترانی که در نژاد گوشتی هستند به درمان رعشه کمک می کند و از لقوه جلوگیری می نماید و علاوه بر آن کلیه ها را تقویت می کند.
کمک به رشد سریع و به حرف افتادن کودکان یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات و خواص گوشت کبوتر است.
کمک به درمان و رفع کم خونی به ویژه در دختران نوجوان و زنان باردار از دیگر خواص گوشت کبوتر و فواید درمانی مصرف گوشت این پرنده است.

خواص گوشت اردک

آهن هِم برای جذب توسط انسان آسان است و گوشت اردک حاوی مقادیر بالایی از آهن هِم در مقایسه با سایر گوشت‌‌هاست. این گوشت می‌‌تواند منبع خوب آهن برای خانم‌‌ها باشد.
ویتامین A
این ویتامین کمک به حفظ سلامتی چشم و موکوس دهان کرده و موجب جلوگیری از حمله ویروس‌‌ها به بدن می‌‌شود. گوشت اردک 3 تا 10 برابر بیشتر از سایر گوشت‌‌ها حاوی ویتامین A می‌‌باشد.
ویتامین B1
کمبود ویتامین B1 می‌‌تواند باعث از دست دادن اشتها، خستگی، بی خوابی و.. شود و حتی می‌‌تواند بر خلق و خو تاثیر گذارد. گوشت اردک منبع خیلی خوبی از این ویتامین است.
ویتامین B12
این ویتامین به حفظ پوست، ناخن و سلامتی مو و نیز متابولیسم چربی کمک می‌‌کند.

ویتامین B3
این گوشت منبع عالی نیاسین می‌‌باشد. 100 گرم از گوشت 50 درصد نیاز روزانه بدن به نیاسین را تامین می‌‌کند. این ویتامین نقش حیاتی در متابولیسم چربی در بدن ایفا می‌‌کند و همچنین بر کاهش کلسترول خون اثر می‌‌گذارد. نیاسین به کاهش LDL پلاسما کمک می‌‌کند. LDL می‌‌تواند سبب اکسیداسیون پلاک‌‌ها در خون شود که با افزایش خطر بیماری‌‌های قلبی در ارتباط است. نیاسین از فرآیند‌‌های ژنتیکی نیز حمایت می‌‌کند و دریافت ناکافی آن از طریق رژیم غذایی می‌‌تواند باعث آسیب DNA شود. نیاسین به پایدار ماندن قند خون و منظم کردن متابولیسم انسولین کمک می‌‌کند. پس گوشت اردک یک انتخاب خوب برای مبتلایان به دیابت است.
سلنیوم
سلنیوم از فعالیت بسیاری از آنزیم‌‌ها در بدن حمایت می‌‌کند. همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک نموده زیرا نقش آنتی اکسیدانی دارد. در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان‌‌ها مثل ویتامین C و ویتامین E سلنیوم به حفاظت سلول‌‌ها در مقابل رادیکال‌‌های آزاد کمک می‌‌کند که این ترکیبات خطر بیماری‌‌های قلبی و سرطان را افزایش می‌‌دهد. 100 گرم از گوشت اردک 43درصد نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تامین می‌‌کند. توجه فرمایید که داشتن کلسترول بالا باعث پیشرفت و بسته شدن رگ‌‌ها و بیماری قلبی می‌‌شود و در نتیجه بدن را مستعد سکته‌‌های قلبی یا مغزی می‌‌نماید. بنابراین باید مصرف کلسترول و اسید‌‌های چرب اشباع محدود شود. همان طور که قبلا نیز گفته شد در صورت داشتن کلسترول بالا باید مصرف بدون پوست این گوشت را به 30 گرم در روز محدود کنید. انواع دیگر ماکیان مثل مرغ، کلسترول و اسید‌‌های چرب اشباع کمتری از گوشت اردک دارند و می‌‌توانند در هنگام بالا بودن کلسترول خون انتخاب بهتری باشند.

خواص تخم اردک

تخم کامل اردک، غلیظ تر و دیرهضم تر از تخم مرغ است. تخم اردک برای افراد لاغر بسیار مفید است و می تواند به آن ها در افزایش وزن کمک کند. تخم این پرنده در تسریع روند درمانسرفه و تنگی سینه هم مفید است و مصرف آن به افرادی که خونریزی داشته اند یا دارند هم توصیه می شود. بهتر است تخم اردک آب پز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف شود تا بیشترین فایده از خوردن آن به بدن برسد. بهترین حالت مصرف تخم اردک این است که آن را با چربی خودش سرخ کنید. مصرف تخم اردک می تواند باعث رفع تنگی سینه و سرفه شود. این تخم، سرشار از امگا 3 و ویتامین D است.

 

خواص تخم اردک

و همچنین پروتئین زرده ی تخم اردک از تخم مرغ بیشتر است
همچنین زرده ی تخم اردک دارای مقدار بیشتری امگا 3 است که برای پوست بسیار مفید است
لینک مرجع