انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اولین دوره مسابقات field target قهرمانی کشور
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
دوست عزیز کلاس فنری اگر به حد نصاب برسه جداگانه هم برگذار میشهKhansariha (8)
پیرو پست ارسالی شماره دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در این تاپیک و آموزش حالت های تیراندازی فیلدتارگت - بخش حالت نشسته،

حالت های مختلف وضعیت نشسته ( VARIATION OF SEATING POSITION ) :
دو حالت مختلف از وضعیت نشسته توسعه پیدا کرده است ، هر دو حالت مذکور توسط تیراندازان ماهر این رشته مورد استفاده قرار می گیرند و البته هر دو حالت تاثیر برابری دارند که بنا به موقعیت های مختلف اهداف ، حالت نشستن خود را از حالت اول به دوم و بالعکس تغییر می دهند.

حالت اول :
در این حالت بدن کمی به جلو متمایل بوده و وزن بدن و سلاح بر روی دو کفل و کف پاها تقسیم می شود. کفل ها 60 درصد وزن و هر کدام از پاها 20 درصد از وزن بدن را تحمل می کنند. مرکز سنگینی وزن بدن به صورت کلی تقسیم می شود و بنا به نیاز بوسیله زانوها و انتقال به پاها تغییر پیدا می کند. تنه یعنی شانه و بازوها باید به صورت ریلکس و آرام بر روی زانوها قرار گیرند و نباید با حرکت غیر ضروری به موقعیت قرارگیری تفنگ فشار آورد.

[تصویر: seating-position-var-1.jpg]

- 60 درصد از وزن بدن بروی کفل ها می باشد.

حالت دوم :
این حالت در واقع بیشتر شبیه به حالت زانو (kneeling position) در حالت قرارگیری و توزیع وزن بدن است. بیشترین وزن بدن توسط کفل ها (حدود 80 درصد) تحمل می شود. پشت بدن قوس طبیعی خود را حفظ می کند ولی کمتر به جلو متمایل هست برعکس حالت اول و بدن مستقیم تر قرار می گیرد. پای راست در حالت طبیعی و پایین قرار گرفته و کناره های پا وزن آن را بیشتر از جاهای دیگر تحمل می کند. پای چپ در حالت قبلی قرار گرفته و وزن تفنگ را به صورت کامل تحمل می کند. شانه راست به صورت طبیعی از بدن آویزان بوده و بدون فشاری به تفنگ از طریق دست راست آن را در اختیار دارد. به صورت کلی بدن باید احساس راحتی در قرارگیری بروی کفل ها و قرار گیری راحت تفنگ برروی زانوها داشته باشد. این حس راحت بودن در قرارگیری حالت های مختلف نشسته خیلی مهم است.
[تصویر: seating-position-var-2.jpg]

- 85 درصد وزن بدن را کفل ها تحمل می کنند.
- بدن حالت راحت تری دارد اما بیشتر از حالت اول به صورت مستقیم تری قرار می گیرد.


تهیه و تنظیم :
صادق قرنجیکی
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع است. Khansariha (8)
امیدوارم دوستان علاقمند و نیز ثبت نام کنندگان مسابقه پیش رو نسبت به موضوع حالت های تیراندازی فیلدتارگت و تمرین آنها توجه و سعی لازم را داشته باشند. تصاویری از حالت نشسته تیراندازان ماهر در مسابقات مهم WFTF و مسابقات ملی را به صورت گزیده در این ارسال برای استفاده دوستان قرار میدهم.
مهم ترین قسمت یادگیری یک مهارت ورزشی و جدید انجام درست آن و تکرار تا زمان تسلط یافتن بر مهارت است. راحتی و استرس کم در بدن از مشخصه های اصلی حالت Seated Position در فیلد تارگت هست که تیرانداز باید به آن توجه کند. مهم ترین موارد در دو ارسال قبلی در مورد محل قرارگیری پاها ، شانه ها و دست ها و خود بدن گفته شده و رعایت آنها کافیست. مقدار زوایا برای هر تیرانداز و بدن او کمی متغیر خواهد بود و رسیدن به حالت راحت تر که تسلط کامل برای تیراندازی در آن وجود دارد به میزان تمرین خود تیرانداز بستگی دارد.

هکتور مدینا یکی از موفق ترین تیراندازان این رشته در حالت نشسته فیلدتارگت ،
[تصویر: FT-Seated-Position01.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position10.jpg]

[تصویر: FT-Seated-Position04.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position09.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position08.jpg]

در ارسال قبلی در رابطه با دو حالت متنوع از حالت اصلی نشسته توضیح داده شد. به تصاویر زیر در این رابطه نگاه کنید :
[تصویر: FT-Seated-Position02.jpg]
[تصویر: 1344437024.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position07.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position06.jpg]
[تصویر: FT-Seated-Position05.jpg]

هارولد روشتون قهرمان 2007 فیلدتارگت جهان در کلاس فنرپیستون ، هارولد به حالت گیری پاها اهمیت زیادی می دهد :
[تصویر: harold.jpg]

به حمایت دست ها از قسمت forearm قنداق توسط این تیرانداز توجه کنید :
[تصویر: FT-Seated-Position12.jpg]

ادامه این مطالب ان شا ا... از اواخر این هفته و به صورت مجزا برای هر حالت در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. موفق و پیروز باشید. Khansariha (8)
آقا صادق یه لطف کنید و چون زیاد پیگیر این مطالب هستید یه عکس از اهداف موجود در مسابقه بذارید و در موردشون توضیح دهید چون اینطور که شنیدم هدفها در دو اندازه متفاوت است.
(2015-12-19 04:50 PM)hamidhakami نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقا صادق یه لطف کنید و چون زیاد پیگیر این مطالب هستید یه عکس از اهداف موجود در مسابقه بذارید و در موردشون توضیح دهید چون اینطور که شنیدم هدفها در دو اندازه متفاوت است.
حمید جان اول ممنون از حضورتون در این مسابقه ،
بعدش بنده دسترسی مستقیم به اهداف ندارم ،
[تصویر: o_18q2f3kd71j171ntlqp1hb21ksjf.JPG]

ارسال شماره 13 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رو می تونید ملاحظه کنید.
آقا سعید زحمت ساختشون رو دارند می کشند ، ان شا ا... که میثم عزیز خودشون در این مورد ارسالی خواهند داشت.
سلام حمیدجان اگر منظورتون سایز کیلزون اهداف است 1.5 -2.5 -3.8 سانت
با سلام خدمت تمامی عزیزان شرکت کننده در مسابقه و علاقه مندان این رشته
بعنوان عضوی از این کمیته خدمت عزیزان چند خبر و نکته را یادآوری میکنم
خبر اول اینکه هوای روز جمعه 11 دی ماه (اول ژانویه) تا الان که پیش بینی شده آفتابی بنظر میرسه هرچند روزهای پس و پیش و مخصوصا از فردای مسابقه بارندگی ممکنه باشه (درصدش بالاست) Khansariha (214)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

خبر دوم اینکه اگر بارندگی یا برف هم بود با یک سری تمهیدات و تغییرات باز مسابقه پا برجاست لذا دوستان شرکت کننده چکمه و چتر و یا لوازم ممکنه را فعلا کنار دست خودشون قرار بدهند .
دوستان سئوال کرده بودند از ساعت مسابقه ، ساعات تمرین و نحوه مسابقه و ...
طبق برنامه ما در روز پنجشنبه دهم دیماه از اول صبح برنامه آماده سازی محل برگزاری مسابقه را در دستور کار داریم لذا همینجا از تمامی دوستانی که مایل هستند در این امر مشارکت کنند پیشاپیش صمیمانه ازشون سپاسگزار خواهیم بود Khansariha (8)
البته اهم آماده سازی شامل محوطه سازی ، چیدمان سالن جلسه ، چیدمان اهداف و نواربندی لاینها میباشد
بنا داریم از ساعت 12 ظهر همان روز پنجشنبه تا ساعت 4 بعد از ظهر یک دوره تمرینی را با اهداف کاغذی و احتمالا دوعدد فیلد اصلی برای اشنائی بیشتردوستان برگزار کنیم
لاینها ممکنه 7 تا 10 خط را تشکیل دهند (بستگی به شرایط آب و هوایی و زمین خواهد داشت) هر لاین دو تا سه هدف را در بر میگیرد
هر دونفر یک مارشال (داور) هدایت آنها را بعهده دارد
نفرات طبق قرعه کشی شماره بندی خواهند شد و هر نفر در مجموع 40 شات و یا فیلد اهدافی را خواهد زد
زمان ورود به لاین شماره 1 و حالت پوزیشن تیرانداز و ساچمه گذاری برای هر تارگت (مثلا دوتارگت در مجموع سه دقیقه میباشد) که با ساعت و یا کرنومتر توسط مارشال محاسبه خواهد شد
[تصویر: com.BotiaApp.android.Chronometre_Botia_Demo.png]
بعد از تیراندازی فرد دستش را به علامت پایان تیراندازی بالا خواهد برد درصورتی که هردو نفر زودتر از زمان مقرر(3 دقیقه) شلیکهاشون را تمام کرده باشند مارشال میتواند پایان را اعلام کرده و به سراغ خط بعدی برای شروع مجدد بروند یعنی به عبارتی هر دو نفر همیشه و همزمان به لاین بعدی میروند هر لاین برای تیراندازی 3 دقیقه زمان بیشتر برایش نیست
در حالت فول و پیک مسابقات ممکنه 8 نفر با 4 مارشال در خط قرار گرفته باشند
در مرحله اول هر تیرانداز بعد از اینکه از 10 لاین خود خارج شد یعنی 20 شلیک را تمام کرده باشد با استراحت کوتاهی خودش را برای دور دوم آماده خواهد کرد
تعداد تارگتها 20 عدد انتخاب گردیده که 10 عدد آن با کیلزون 3.8 سانت و 8 عدد آن با کیلزون 2.5 سانت و 2 عدد آن با کیلزون 1.5 سانت مشخص گرددیه اند
لاینهای 9 و 10 پوزیشن اجباری دارند (9 بزانو و 10 ایستاده)
فاصله هر فیلد هدف یا همان تارگتها نامشخص برای تیرانداز خواهد بود ولی ارتفاع حدودی تارگتها چون قبلا گفته شده عرض شود با شاسی 25 سانت میباشد (تصویر زیر)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

خب تا اخبار و اطلاعیه های بعدی . فعلا Khansariha (256)
[تصویر: IMG_۲۰۱۵۱۲۲۰_۱۵۱۵۴۸.jpg]

[تصویر: IMG-20151223-WA0002.jpg]
با سلام Khansariha (8)
از آنجایی که بعضی دوستان تماس گرفتند و ایراز تمایل برای یک گردهمایی و آشنایی بیشتر قبل از مسابقه با وسایل فیلد تارگت را داشتند عرض میکنیم که احتمال دارد برای روز جمعه در یکی از پارکهای جنگلی از ساعت 10 صبح تا 1 ظهر یک سری تست از وسایل فیلدهای مسابقه و تمرین برپا شود .Khansariha (256)
لذا دوستانی که مایلند تشریف بیاورند بصورت خصوصی با آقا میثم هماهنگ کنند البته بدیهی هست چون محوطه عمومی و آزاد از جهت نشستن هست دوستان میتوانند از محیط نیز استفاده کنند و چای و خوراکی نیز همراه خود داشته باشند. فعلا Khansariha (214)
تندیس های نفرات برتر مسابقه (انشاالله در دوره های بعد با فرصت بیشتر ، تهیه تندیس های نفیس تر امکان پذیرتر خواهد بود)

[تصویر: 0N1A9094-Copy-Copy.jpg]
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
لینک مرجع