انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی و اشنایی با فیلد تارگت
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام دوستان این تاپیک جهت معرفی و اشنایی با قوانین و رشته فیلد تارگت ایجاد شده استKhansariha (8)
[تصویر: 046-1024x682.jpg]

تاریخچه فیلد تارگت

فیلد تارگت در روزهای اولیه
تیراندازی فیلد تارگت با تفنگ بادی در سال 1981 آغاز شد که به عنوان یک جایگزین برای شکار به شمار می آمد. هدف ها عبارت بودند از صورتک هایی فلزی شبیه به لاشه های گوناگون جانوران شکاری، از قبیل کبوتر، سنجاب، موش خرما و غیره. یک برچسب گِرد در بالای محل اصابت گلوله قرار می گرفت و در صورتی که برچسب مورد اصابت قرار می گرفت، یک امتیاز داده می شد. به علت دردسری که از بابت تغییر دادن برچسب برای هر تیرانداز وجود داشت، یک هدف مکانیکی تعبیه شده بود که همراه با یک حفره گِرد بود تا منطقه هدف مشخص شود. این هدف در اثر اصابت می افتاد و می توانستند آن را از لاین تیراندازی ریست کنند. قطر منطقه هدف 50 میلیمتر بود و بیشترین فاصله 40 تا 50 یارد بود.
نوع تفنگی که استفاده می شد، تفنگ اسپرینگ تقویت شده بود که معمولاً break barrel کالیبر 22 بود. دلیل اصلی این موضوع آن بود که break barrel محبوب ترین تفنگ موجود در بازار بود (شاید به استثناء BSA AirSporter). در آن زمان کالیبر 22 دقیق ترین شلیک را در بین انواع گلوله های موجود داشت؛ گلوله های خمره ای شکل از قبیل Eley Wasp پرطرفدار بودند، چون در هنگام وزش باد، عملکرد خوبی داشتند. تنها گلوله های دقیق 0.177 موجود، سر صافی داشتند که برای تیراندازی در فضای بسته طراحی شده بودند، چون به دلیل وزن سبک و شکلی که داشتند، در فضای بیرونی به سختی نتایج خوبی از خود بروز می دادند. تفنگ های معدودی نیز به کار می رفتند که از نوع پنیوماتیک همراه با چندین پمپ بودند، از قبیل Sharp Innova ؛ ولی این نوع تفنگ ها به دلیل دردسری که برای مسلح کردن آنها وجود داشت، تفنگ های پرطرفداری به شمار نمی رفتند.
پیدا کردن هدف به صورت چشمی بود و افراد در تعیین دقیق هدف، مهارت پیدا می کردند. چشمی های تلسکوپی به کار گرفته می شد، ولی بیشترین درشت نمائی، درشت نمائی 9 برابری بود. در اوایل کار این ورزش، کاری غیر عادی نبود که تیرانداز برای شلیک اصلی، به دفعات نامحدودی باچشم هدف یابی کند. این سبب می شد که شخص بتواند از فاصله مورد نظر هدف گیری کند و وزش باد را نیز منظور کند تا بتواند امتیاز خودش را بهبود دهد.
در سال 1984، انجمن فیلد تارگت بریتانیا تشکیل شد، با این هدف که ورزش فیلد تارگت را ترویج دهد و قواعد اصلی مربوط به ایمنی و نیز هدایت این ورزش را تدوین کند.

فیلد تارگت در دنیای امروزه
امروزه فیلد تارگت همچنان صورتک های مخصوص خودش را حفظ کرده است، ضمن آنکه بیشترین قطر منطقه هدف، 40 میلیمتر است. یک میدان تیراندازی عادی، از 30 تا 50 هدف تشکیل می شود که در محدوده های تیراندازی (رِنج) بین 8 و 50 متر قرار می گیرند. برای هر هدف یک تیر مجاز است و اگر هدف بیفتد، یک امتیاز داده می شود. در میدان تیراندازی اصلی، تنها یک ثبت نام مجاز می باشد. در کنار این رشته تیراندازی، رویدادهای ورزشی جانبی نیز وجود دارند، از قبیل تیراندازی از فاصله زیاد، تمرین برای شکار جانوران موذی با کوچک کردن محل اصابت، تیراندازی های سرعتی و تیراندازی با تپانچه.
مهارت در این نوع تیراندازی عبارت است از آنکه رِنج هر هدف را دقیقاً تعیین کنید و وزش باد و شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید، مواردی را که می توانند مسیر گلوله تفنگ بادی را تغییر دهند، مشخص کنید. این ساچمه نسبتاً آهسته حرکت می کند و وزن سبکی دارد.
فیلد تارگت یک ورزش ایمن، پر تلاش و چالش برانگیز است که در فضای باز انجام می شود و همه اعضاء خانواده می توانند از آن لذت ببرند. در این ورزش هدف های مصنوعی به کار گرفته می شود و تیراندازی به سوی جانوران و پرندگان زنده انجام نمی شود. تیراندازی فیلد تارگت با تفنگ بادی به عنوان یک رشته ورزش تیراندازی، رشد آرام و در عین حال بسیار سریعی دارد (همانگونه که با موفقیت از بریتانیا به اروپا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است). فیلد تارگت، ورزشی است که در سرتاسر سال اجرا می شود و باشگاه های آن در طی رقابت های لیگ زمستانی و تابستانی به یکدیگر ملحق می شوند. تیراندازها معمولاً در این مسابقات رده بندی می شوند و بنابر این بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت، با توانایی های مشابهی با هم رقابت می کنند. این ورزش خانواده بزرگی را در بر می گیرد و اغلب رقابت خوبی بین باشگاه ها وجود دارد که بهترین سنت های ورزشی در طی این رقابت ها دیده می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع