انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: هوگلو 901(پنج تیر)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
يكي از آخرين محصولات شركت اسلحه سازي هوگلو تركيه مدل نيمه خودكار901G مي باشد واكثرسلاح هاي ساچمه زن نيمه خودكار درايران به پنچ تير معروف مي باشند(شايد به خاطر ظرفيت خشاب مدل معروف برونينگ A5 كه از قديمي ترين ساچمه زن هاي موجود در ايران باشد).
ظرفيت فشنگ اين سلاح 1+4 است به اين معني كه خشاب آن 4 تير و يك تير هم در لوله قرار مي گيرد.اين سلاح با فشارغير مستقيم گاز باروت مسلح مي شود به گونه اي كه در فاصله حدودا 25 سانتي متر از ابتداي لوله يك روزنه اي در بدنه لوله است كه بعد از عبور ود از مقابل اين روزنه گاز پشت ود اندكي از اين سوراخ عبور كرده و پيستون را كه به صورت حلقوي به دور خشاب لوله اي افتاده است رانده و قفل گلن گدن را آزاد مي كند و پس از آن است گه گلن گدن شروع به عقب رفتن مي كند و اين نوع طراحي سبب مي شود كه ود و ساچمه در 30 سانت اول لوله شتاب كافي گرفته و بعد از آن گاز باروت بين ود و گلن گدن تقسيم مي شود.

بر خلاف بسياري از برند هاي ترك موجود در بازار ايران (به خصوص در پنج تير ها) محصولات شركت هوگلو كه در ايران به دو عقاب شناخته مي شود از كيفيت بالايي برخوردارند و از ماشين كاري خوبي برخوردار هستند
مدل مذكور قادر به شليك فشنگ هاي 24 گرمي تراپ مي باشد به گونه اي كه سلاح با شارژ كم فشنگ هاي تراپ به راحتي حتي در فصل زمستان مسلح مي شود
اين سلاح هم ارز cz912 است و در سايت هاي اينترنتي به شباهت اين دو سلاح و حتي يكي بودن آنها اشاره شده است:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

روكش لوله آن كروم سياه و داخل لول آن با كروم سفيد سخت پوشانده شده است
همان طور كه در تصوير پيداست انتهاي قنداق آن داراي ضرب گير با طرح ارگونوميك بوده و تنها فرق ظاهري آن با پسرعموي چك خود داشتن حلقه بند قنداق است.
مدل ديگر اين سلاح huglu 920 است كه گيج آن 20 مي باشد
برخي مشخصات اعلام شده توسط سازنده به شرح ذيل مي باشد:
1-طول لول:51و55و61و66و71و76 سانتي متر
2-گيج:12
3-طول خزانه لول:76mm
4-وزن:3.200Kg
5-چوك:متحرك
6-ظرفيت فشنگ:1+4



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

این هم عکس خود تفنگ
باسلام:
دوست عزیز با عرض پوزش فکر نمیکنم این تفنگ اونقدر خاص باشه یا دارندگانش اونقدر زیاد باشند که نیاز به تاپیک جداگانه داشته باشه و میشه درتاپیک پنج تیر های ترکیه بررسی اش کرد . ضمن اینکه متنی رو که شما لطف کردید و گذاشتید در همین پاراگراف اولش سه غلط عمده وجود داره .ضمن تشکراز شما خواهش میکنم در اشتراک مطالب دقت لازم رو بعمل بیاورید
باتشکرمجدد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


در ضمن يك پست را در دو تاپيك قرار ندهيد
به نظر من این تفنگ با هزینه کمی که داره و کیفیت خوبی که نسبت به قیمتش داره میتونه گزینه خوبی برای خرید شکارچیان باشه
سلام دوستان عزیز
فکر میکنم تو 5تیرهای ترکی گزینه های بهتر از این هم باشه. یکی از دوستانم 5 تیر کرال داره و بارها با هم به شکار رفتیم. تفنگ بسیار عالی هست . حتی تو تراپ نیز ازش استفاده میکنه. ودر کنارش یکی دیگه از دوستان خود ایشون از همین 5تیر دوعقاب داره خیلی ازش راضی نیست(البته به گفته دوستمون که میفرمودند چون ایشون تونسته این دوتا رو از نزدیک قیاس کنه).هم سبکتره وهم دقتش کمتره.ولی بنده سابقه 5تیر کرال رو دارم وبسیار تفنگ خوش دستی هست .اون به نسبت قیمتش میرزه.
سپاس
با سلام :
دوست عزیز با توجه به اینکه شما هر دو اسلحه رو دارید میشه فرقهای بین این دو سلاح رو برامون بررسی کنید و اینکه چرا گلنگدن کرال سریعتر از هوگلو باز میشه ؟
با تشکر
دوست عزیز
فرمودید که این مطالب در اینترنت قابل جستجو نیست. آیا تمامی این مطالب تجربیات شخصی شماست؟ و خودتون این مسائل رو مورد بررسی قراردادید؟
مرسی
(2015-10-04 11:16 AM)bikhyal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کرال سیستم تخلیه اضافه گاز باروت رو نداره و به محض شلیک گلنگدن عقب میکشه و باعث افت بار گاز میشه(بار واحد فشار گاز ها است) ولی هوگلو یا czیا برتا یا کلا تفنگ های پیشرفته امروزی شیار هایی روی لول یا کنار خزانه یا زیر لول که میشه پشت خزانه وجود داره که گاز اضافی رو تخلیه میکنه.البته شیار های هوگلو 20 سانت ازابتدای لول بالاتر هست.یعنی وقتی شلیک کردی تا ود به 20 سانتی لول نرسه گلنگدن عقب نمیاد و این باعث میشه گاز افت بار کمتری داشته باشه و این مطالب رو هم میتونی تو اینترن سرچ کنی .
با سلام:
دوست عزیز من بشخصه برای یاد گرفتن اینجا حضور دارم و الحمدلله هر روز هم دارم از دوستان چیز های جدید یاد میگیرم .
این چیز هایی که شما میفرمایید برای من خیلی جالب شد و خیلی دوست دارم بدونم این سیستم تخلیه اضافه گاز ، در هوگلو چطوریه و عملکردش چگونه است . اگر میتونید با عکس توضیح بدید (با توجه به اینکه هر دو تفنگ رو در اختیار دارید ) ممنون میشم . خصوصا این شیار هایی رو که میفرمایید
ضمن اینکه استدلالتون تا اینجا به کلی اشتباه هست (غیر از این جمله ، معیار سنجش فشار گاز ها bar است ).
با تشکر
کامران جان بنده تا این پست تقریبا فقط خواننده بودم و البته ارسال اول تاپیک هم به نظرم خیلی آشنا میاومد و متن اون شباهت بسیاری به لینکی که من در ارسال سوم گذاشتم داشت. البته این هم یه لینک از تیراندازی 5 تیری این سلاح با فشنگ های مختلف:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


ولی تا جایی که یادم میاد تفنگ دوعقاب تو ایران سابقه خوبی داشت ولی از اونجایی که طی سفرهایی که به ترکیه داشته ام ، حد اقل چه در نمایشگاه پروهانت 2015 و چه در فروشگاه ها ، تفنگهای مختلفی رو دست گرفته ام و با همون بازدید اولیه (و همچنین با مراجعه به سایت های فروش ترکیه و مقایسه قیمت برند های مختلف) به صراحت می توانم بگویم که برند هوگلو، سارسیلماز و .... برترین های ترک نیستند و به قول یک دوست شکارچی ترک (که امسال هم یک دیدار حضوری با وی در استانبول داشتم) در پنچ تیر های نیمه خودکار ترک بهترین آنها آرمسان است والبته من هم آن را دست گرفته ام و قیمت آن هم از 901 حدودا 40 درصد بیشتر است و الحق و والانصاف از استخوانبندی بسیار محکمتری از هوگلو به نظر می رسید و تمام اینها به سیاست ها و سرمایه گذاری های شرکت بر می گردد. اگر متریال خوب و دستگاه های ساخت مدرن خوب داشته باشد، بالطبع محصولات مرغوبی هم ارائه خواهد داد و یک سری از شرکت های جدید ترک مانند ییلدیز به لطف جدید التاسیس بودن و نو و مدرن بودن دستگاه های ماشین کاری، محصولات خوبی را ارائه می دهند.
و اما سیستم های گلن گدن در نیمه خود کارهای ترک:
1- اینرسیایی که دو نوع ساده و مرکب دارد . در نوع ساده مانند برونینگ A5 گلن گدن با فشار پوکه عقب نشینی می کند (حال عقب نشینی لول را کاری ندارم) و در مرکب ها تاج گلن گدن مانند بنلی متحرک و چرخان است.
2- گاز اکشن : که فکر کنم 99% 5 تیر های ترک اینچنین هستند و همگی آن سوراخ (شیار) وسط لول را داشته و رینگ آببندی و حلقه (پیستون) دور خشاب را دارند.
3- نوع جدید آن ابتکار هوگلو است و نیترو بست nitro best است و حرکت گلن گدن به کمک نیروی گاز کپسول 12 گرمی CO2 که داخل سلاح تعبیه شده است ، تامین می گردد.
(2015-10-01 01:08 PM)rezajf نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


در ضمن يك پست را در دو تاپيك قرار ندهيد
سلام آقا رضا جعفری Khansariha (8)
ممنون از تذکری که فرمودید
بله ایشون (bikhyal) میبایست منبع برداشت اطلاعات را نیز ذکر میکردند . باز هم ممنونم Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع