انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی مدل های FX Royal Competition
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
[تصویر: fx-airguns-optics.jpg]

با ورود سلاح های بادی PCP شرکت FX Airguns به بازار ایران به خصوص در یکی دو سال اخیر که این روند شتاب و حجم بیشتری داشت، این برند نیز به عنوان یکی از انتخاب های ایرگانر ایرانی در خرید تفنگ بادی اضافه شده است. متاسفانه در سال های اول ورود این برند که محدود به یکی دو مدل خاص می شد قیمت گذاری آن برای فروش در بازار بسیار بالا بود و خرید این برند برای هر کسی توجیه هزینه ای نداشت. به این ترتیب تا یکسال قبل ، ساده ترین مدل های آن مثل T12 تا مدل های سطح بالا اقبال عمومی خوبی در فروش FXنداشتند. از سال پیش با ورود بیشتر این برند در مدل هایی مانند Royal 400 ، گلادیاتور و اخیرا Bobcat و نیز Royal 500 در کالیبر 5.5 ( 22. ) به بازار داخل و ارایه آنها با قیمت های معقول تر نسبت به گذشته کاربران و علاقمندان این سوئدی های خوش اندام نیز در حال بیشتر شدن هست. اما از نظر شخصی خودم با توجه به برخی موارد طراحی و شکل ظاهری علی رغم داشتن توانایی های فنی و نیز گاها دقت خوب و عالی در برخی مدلهای این برند علاقه چندانی به FX نداشتم ، در بین مدل های متداول در بازار دنبال توانایی منحصر به فرد و یا بالاتری در حد هزینه ای که برای آن می شد بودم اما به جایی نرسیدم .
بیشتر هدف من در پیگیری محصولات FX ، داشتن توانایی بالا در سطوح رقابتی مانند بنچ رست و یا دقت هایی نزدیک به مدل های مخصوص رقابت های تیراندازی سایر برندها بود. به تبع با تبلیغات این شرکت در Airguns of Arisona و حضور فردریک آکسلسون مدیر کمپانی FX در مسابقات اکستریم بنچ رست آریزونا انتظار بیشتری از محصولات این کمپانی برای علاقمندان بوجود آمد. بیشتر تولیدات FX ، سلاح هایی بدون سیستم رگولاتور ولی با عملکرد بسیار خوب ولو و مجموعه سیستم سلاح در ارایه دقت خوب و مطلوب بود. این موضوع در تست های Accuracy و نیز کرنوگرافی ها با تلورانس های قابل توجه و خوب محصولات آن بخصوص سری های رویال و حتی بابکت ثابت شده است اما این دقت و خوبی به معنی خوب بودن در زمینه تارگت و رقابت تیراندازی نیست. البته محصولات رگوله ای نیز قبل تر تولید شده که هیچکدام وارد بازار ایران مشاهده نشد و بیشتر به دلیل بودن این سیستم برروی مدلی با کالیبرهای بالاتر مثل FX Boss بود. اخیرا FX این رویه را عوض کرده و جدیدا شاهد حضور مدل هایی مانند Bobcat در ورژن جدید و رگوله و نیز آپشنال بودن رگولاتور بروی برخی محصولات آن در دو کالیبر متداول 177. و 22. نیز هستیم .

[تصویر: FX-Royal-Competition.jpg]

سال پیش زمانی که یک ریویوی کوتاه ویدئویی از مدل Royal 400 FT دیدم نسبت به تولیدات این کمپانی علاقه بیشتری پیدا کردم گرچه FX هنوز جزو انتخاب های پایینی جدول تفنگ های مورد علاقه ام هست. در این زمینه تلاش کمپانی و آقای فردیک آکسلسون برای پاسخ به درخواست علاقمندان برند FX برای داشتن یک سلاح دقیق ، رگوله و مناسب از نظر ارگونومی برای رقابت های تیراندازی مانند بنچ رست و فیلدتارگت قابل ستایش است. این خواسته به خصوص بعد از حضور این کمپانی به عنوان اسپانسر در مسابقات بنچ رست آریزونا ایرگانز در سال 2011 افزایش بیشتری داشت.

این تاپیک به منظور معرفی مدل های سری Royal Competition کمپانی FX Airguns ایجاد شده است، خواهشمند است از بحث و بررسی مدل های دیگر ، مقایسه های غیر فنی و نیز مقایسه دقتی و تکنیکی مدل های غیر تارگتی با این سری خودداری نمایید تا موضوع اصلی تاپیک حفظ شود. مقایسه یا معرفی فقط در همین سری انجام شود.

سری Royal Competition شامل سه مدل 200 ، 400 و 500 می باشد که پایه اصلی طراحی بدنه و سیستم آنها بر اساس همان مدل های معمول 200 ، 400 و 500 بوده اما تفاوت هایی که این مدل ها را متمایز از بقیه تولیدات برای استفاده در رقابت های تیراندازی می کند شامل :

- هر سه مدل دارای قنداق با قابلیت تنظیم کامل در قسمت گریپ (دسته) ، جای گونه ، افزایش یا کاهش طول قنداق ، پد انتهای قنداق ، گریپ مخصوص در قسمت forearm یا بچه قنداق برای گرفتن راحت تر در تیراندازی فیلدتارگت و نیز قابل تعویض با پایه مخصوص میز در تیراندازی بنچ رست است.
[تصویر: RoyaleFTRest.png]

- دارای رگولاتوری با عملکرد و سازگاری بالا و دقت عالی در ارایه تلورانس سرعت دهانه بسیار خوب که در رقابت های تیراندازی مورد اهمیت می باشد. البته باید این ادعای FX در این زمینه مورد بررسی و نیز تست عملی در رقابت ها قرار گیرد.

- خشاب مولتی شات همراه سلاح و نیز قابلیت سفارش خشاب سینگل شات مخصوص FX برای گرفتن بالاترین دقت. (این آیتم بیشتر بسته به نوع سفارش دهنده و فروشنده نیز دارد) و البته جالب هست که برای این سری باید آداپتور سینگل شات جزو پکیج سلاح می بود. البته این آدابتور سینگل شات در فروم های انگلیسی زبان طرفدار خوبی نداشت و استفاده از آن را سخت توصیف کرده بودند. چون اطلاعات کافی نبود این بررسی را به بعد موکول کردم.

[تصویر: Pellettray-web-1024x584.jpg]

- دارای رل چرخ (همون ولیوم قدرت خودمون) مخصوص تنظیم قدرت در سه سطح مختلف Low ، Medium ، Full Power است که به تیرانداز اجازه تنظیم سرعت خروجی با توجه به نیاز خود و نیز قوانین رقابت ها می دهد. البته این آپشن در چند مدل دیگر نیز ارایه شده است که برای یک مدل اختصاصی رقابتی مزیت بیشتری محسوب می شود.

[تصویر: Royale400WPwrWheel72.gif]

- دارای Sound Moderator یا همون تعدیل کننده صدا و گیج استاندارد. سایلنسر یا تعدیل کننده در این مدل مانند مدل استاندارد رویال 400 می باشد.

[تصویر: FX-FT-Rifle-022.jpg]

- دارای ماشه جدید در سطح ماشه های مسابقاتی Match Trigger با قابلیت تنظیم وزن تا حدود 80 گرم (در این مورد اطالاعات دقیقی پیدا نکردم) و نیز قابلیت تنظیم جای قرار گیری زبانه ماشه با توجه به نوع و اندازه انگشتان تیرانداز و گارد ماشه. این ماشه بر خلاف ماشه سری های رویال که از وزن 400 تا 700 گرم بهره می برند یک پیشرفت و در واقع امتیاز بسیار خوب برای کنترل تیراندازی و افزایش دقت است.

[تصویر: FX-FT-Rifle-019.jpg]

دو مدل 200 و 400 موارد فنی مشابهی دارند به جز در مقدار حجم و نوع مخزن اما هر دو در کالیبرهای .22 و 177. تولید می شوند ، اما مدل 500 هم وزن بیشتری دارد و هم دارای لوله بلندتری است و فقط در کالیبر 25. تولید می شود. تفاوت های وزنی و طولی این سه مدل در قنداق سنتیک -منبع کاتالوگ معرفی کمپانی سازنده- به شرح زیر است (در قنداق چوبی وزن بالاتر و متفاوت است) :

Weight
FX Royal 200 FT 4.8 kg
FX Royal 400 FT 4.4 kg
FX Royal 500 FT 4.7 kg

Length
FX Royal 200 FT 950-1200 mm
FX Royal 400 FT 900-1150 mm
FX Royal 500 FT 1150-1300 mm

کوتاه ترین و سبک ترین ، مدل 400 هست که بین تیراندازان بنچ رست هم محبوبیت بیشتری داشته و به واسطه اندازه و طول مناسب تر انتخاب بهتری در بنچ رست استاندارد 25 متر تفنگ بادی است.

مشخصه های فنی سه مدل مذکور :

مدل Royal 200 ft :
[تصویر: FXRoyale200FT-Left.png]
[تصویر: FXRoyale200FT-Right.png]

[تصویر: fx-royale-200-field-target-3.jpg]



مدل Royal 400 ft :
[تصویر: FXRoyale400FT-Left.png]
[تصویر: FXRoyale400FT-Right.png]

[تصویر: fx-royale-400-field-target-2.jpg]



مدل Royal 500 ft :
[تصویر: FXRoyale500FT-Left.png]
[تصویر: FXRoyale500FT-Right.png]

[تصویر: fx-royale-500-field-target-1.jpg]


امیدوارم دوستان علاقمند به این برند و همینطور علاقمندان به تیراندازی ورزشی و رقابتی در این زمینه تلاش بیشتری داشته و در کنار مدل های دیگر FX به این تولیدات نیز نظری داشته باشند. این معرفی از منابع اینترنتی و مطالعات شخصی خودم بوده و به علت عدم دسترسی به این مدل ارزیابی دقیق از آن امکانپذیر نبود. در حال جمع آوری اطلاعات بیشتری از این سه مدل بخصوص مدل Royal 400 ft هستم تا تست های دقت و کرنوگرافی آنها را بررسی کرده و بتوان در مورد توانایی این مدل ها نظر قطعی تری داد. خوشحال خواهم بود اگر دوستانی که تجربه کار با این مدل را داشتند و یا اطلاعات بیشتری در دسترس دارند آنها را به اشتراک بگذراند. هدف از ریویوها به اشتراک گذاری تجربیات و اطلاعات و بهره گیری از آنها توسط اعضای فروم ها و یا گروه های ایرگانی است.

منابع مورد استفاده :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب صادق عزيز ممنون براي وقتي كه ميزاري و مطالب جديد و مفيدي كه تهيه ميكني
عرض كنم كه من دو سال و نيم پيش رويال 400 خودم رو تهيه كردم البته از سري معمولي هست و همون موقع اسلحه رگوله خريداري كردم و اينكه فرمودين رگلاتور دار وارد ايران نشده به هر حال تعداد كمي به صورت سفارشي اومده
ولي مدل مد نظر اين معرفي رو يكي از دوستان در مسابقه مهر ماه ورامين سال گذشته داشت . منتها من عملكرد ويژه اي نديدم همون طور كه نتيجه نهايي مسابقه هم همين رو تاييد ميكرد در حالي كه ايشون در سري قبل مسابقه مقام بالايي با وايراخ كسب كرده بود.
(2015-08-16 08:09 AM)m.movahed202 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جناب صادق عزيز ممنون براي وقتي كه ميزاري و مطالب جديد و مفيدي كه تهيه ميكني
عرض كنم كه من دو سال و نيم پيش رويال 400 خودم رو تهيه كردم البته از سري معمولي هست و همون موقع اسلحه رگوله خريداري كردم و اينكه فرمودين رگلاتور دار وارد ايران نشده به هر حال تعداد كمي به صورت سفارشي اومده
ولي مدل مد نظر اين معرفي رو يكي از دوستان در مسابقه مهر ماه ورامين سال گذشته داشت . منتها من عملكرد ويژه اي نديدم همون طور كه نتيجه نهايي مسابقه هم همين رو تاييد ميكرد در حالي كه ايشون در سري قبل مسابقه مقام بالايي با وايراخ كسب كرده بود.

محمد عزیز ، ممنون از پاسخ شما
همانطور که خود شما آشنایی بیشتری با محصولات FX دارید سری های 400 به صورت پیش فرض فاقد رگولاتور هستند و این مورد تایید دوستان وارد کننده و دست اندرکار هم هست. اما اینکه این مدل در مسابقه قبلی بوده یا نه!؟ من حداقل در لیست سلاح های شرکت کنندگان ، اطلاعاتی در خاطرم نیست گرچه همه لیست شرکت کنندگان و سلاح ها در دسترس هست.
عملکرد یک تیرانداز در یک مسابقه بستگی مستقیمی به عملکرد خوب یا بد سلاح فرد تیرانداز ندارد! این تصور اشتباهی است که دوستان در مسابقات تیراندازی سلاح را فاکتور اصلی و بالاتر از خود تیرانداز و تمرین و تلاش او می دانند. این موضوع را در تاپیک معرفی بنچ رست و در مورد سئوالتون در رابطه با سلاح تیراندازان برتر مسابقات جهانی WRABF سال 2015 در سیدنی استرالیا نیز توضیح دادم. سعی داشتم در خصوص این معرفی کمال انصاف را رعایت کنم گرچه خودم علاقه زیادی به این برند ندارم ولی علایق شخصی در معرفی و اشتراک گذاری ها باید در کمترین حالت ممکن قرار گیرند. در هر صورت این برند و برخی مدل های آن دارای نکات مثبت خوبی هستند و در بررسی های فنی و دقت زیادی در فروم های مختلف نتایج خوبی از خود نشان دهند و این اتفاقی نیست.
Khansariha (8)
فرصتی پیش آمد تا از طریق یکی از دوستان که به تازگی مدل قندق سنتیک Royal 400 ft را خریداری کرده عکس هایی از پکیج و نماهای مختلف این مدل به دستم برسد ، قرار بر این شد تا دوستمون در فرصت مناسب نسبت به بررسی کلی این سلاح پرداخته و نتایج را اعلام کنند :

سلاح در درون هاردکیس و نمای نزدیک تر از قسمت پشتی قنداق ، پیچ هایی که برای تنظم جای گونه ، پد قنداق و ارتفاع آن قابل مشاهده است :
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram01.jpg]

[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram14.jpg]

ماشه در این مدل تغییراتی داشته برای راحتی بیشتر و نیز کاهش وزن ماشه بسیار بهتر از مدلهای عادی است ولی base اصلی آن تغییر خاصی داده نشده و مثل بیشتر مدلهای خود کمپانی در ساختار یکی است.
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram02.jpg]

اهرم مسلح کننده ، خشاب سینگل شات و محل قرار گیری خشاب :
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram03.jpg]
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram12.jpg]

محل شارژ مخزن سلاح و مانومتر :
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram13.jpg]

چرخ تنظیم قدرت :
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram04.jpg]

خشاب سینگل شات از نمایی دیگر :
[تصویر: FX-Royal-400-ft-pedram17.jpg]

در مسابقات اکستریم بنچ رست 2014 در آریزونا مدل Boss نیز در قالب قنداق های سری Competition توسط یکی از تیراندازان در کلاس 75 یارد استفاده شده بود. چیزی که مشهود است کمپانی FX Airguns در حال توسعه مدل های اختصاصی تارگتینگ هست ولی به نظر من باید خلاقانه تر و هوشمندانه تر عمل کند و صرف عوض کردن قالب و برخی عملکردهای یک مدل از آن نمی توان یک سلاح قابل اطمینان برای تارگتینگ بسازد. در مسابقات اکستریم بنچ رست نیز بیشتر مدل های مورد استفاده این برند در کالیبر های بالاتر از دو کالیبر متداول تفنگهای بادی یعنی 177. و 22. بودند گرچه در کلاس 25 متر آزاد تفنگ هایی مانند مدل های بابکت ، T12 و از همه بیشتر مدل رویال 400 حضور داشتند اما ارزش گذاری و رقابت های آریزونا در مقام مقایسه با رقابت های بنچ رست WRABF در رده پایین تری قرار می گیرد و نمی توان بدون در نظر گرفتن فرصتی برای عرض اندام و استفاده تیراندازان بنچ رست در مسابقات جهانی این رشته و در سطوح بالای فنی و مهارتی در مورد این رده از تولیدات FX نقدی نوشت. تا کنون در مسابقات WRABF نیز بیشتر تیراندازان ، برندهای ایرآرمز ، اشتایر ، RAW و برخی برندهای معمول تر را به FX ها ترجیح داده اند. مدل Royal 400 ft متداول ترین از این سری در این مسابقات است و زمان و تیراندازان و مهارتهای آنان مشخص کننده توانایی های این محصولات خواهد بود. در صورت داشتن فرصت مناسب سعی می کنم یک بررسی خوب از این سلاح و توانایی های آن داشته باشم.
سلام خدمت اقا صادق و تمامی دوستان.من قصد خرید رویال 500 سری قدیم رو داشتم که با دیدن این عکسها حسابی شبفته سری جدید این سلاح شدم.اگه شما و دیگر دوستان از نحوه خرید(به دلیل فاصله زیاد از تهران و سکونت در کرمان) غیر حضوری امن این سلاح یا نمونه های دیگر اطلاعاتی نظیر شماره تماس فرد یا شرکت یا نمایندگی مذکور دارید عاجزانه خواهشمندم ان را در اختیار بنده و دیگر دوستان علاقه مند بگذارید.سوال دیگری که داشتم از بین ایر ولف،دی استیت، اشتایر،اف ایکس و ایر ارمز در محدوده قیمت 10 ت در حال حاضر بهترین مدل قابل تهیه و نحوه خرید ان به نظر شما ودیگر اساتید کدام است؟
سلام . رویال 500 قدیمی نیست ، این مدل فیلد تارگت هست . وزنش خیلی بیشتره و مخصوص فیلد تارگت ساخته شده .اول باید ببینید هدف از خریدتون چیه و چه چیزهایی براتون مهمه . هر کدوم از برند ها و اسلحه هایی که نام بردین ، خصوصیت های خاص خودشون رو دارن . سوالتون رو در تاپیک مشاوره برای خرید مطرح کنید تا زودتر به پاسخ برسید
بعد راستی مدل 500 ft فقط کالیبر 25 داره که در ایران مجاز نیست . فکر نمیکنم نمایندگی سفارش مدل 500 ft کالیبر 5.5 داده باشه . ولی رویال معمولی با مخزن 500 موجوده
قیمت رویال500 معمولی با قنداق چوب و یا سنتتیک چنده؟حتما رگوله باشه.من تفنگ رو برا شکار با جثه خرگوش یا کبک تو فاصله حدود 100 متر میخوام.با توجه به این موضوع پیشنهاد شما کدوم برند و مدله؟راستی رویال 500 کارایی بیشتری داره یا 400.مگه اف ایکس تو ایران نمایندگی داره؟
سلام و ادب،
مدل هایه smooth twist شرکت FX در واقع تکنولوژی انحصاری این شرکت هست، وبه جایه خانکوبیه تمام لوله فقط چند سانت از سره لوله رو خانکوبی میکنن احتمالا به دلیل اینکه زمان و اندازه درگیری ساچمه با خان کمتر باشه تا قدرت و سرعتش کمتر، کم بشه،این مدل رویال 400 هم از این فناوری بهره برد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راجب fx royal 400 و fx royal 500 اطلاعات نداره؟؟؟تضیحاتی معایب و مزایایی؟
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع