انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی کرنوگراف های برند Chrony و مدل های آن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
با اجازه از مدیران عزیز ،
در رابطه با کرنوگرافی و دستگاه های مرتبط و نیز نحوه کار با آنها ، مطالب جامعی در انجمن ندیدم! (تاپیک هایی تحت عنوان ساخت کرنوگراف ، کرنوگرافی چند سلاح مثل 52 و 460 در میان بحث ها وجود داشت) به همین دلیل لازم دیدم که موضوعی تحت عنوان معرفی یکی از پرکاربردترین برندهای کرنوگرافی در دنیا یعنی Chrony در انجمن داشته باشیم.
بین اعضای محترم انجمن چند تن از دوستان مدل های مختلفی از این برند خوضنام را دارند ولی مدل M1 آن به خاطر استفاده راحت تر و قیمت پایین تر عمومیت بیشتری دارد ! در ادامه یک معرفی کوتاه از مدل Chrony M1 master خواهم داشت. امیدوارم دوستانی که آشنایی کافی با این دستگاه دارند بتوانند تجربیات خود را در اختیار دوستان دیگر هم قرار دهند و با ریویوهای خود ارزش فنی و علمی این تاپیک را بالا ببرند.
با تشکر Khansariha (8)
صادق قرنجیکی

معرفی دستگاه کرنوگراف CHRONY M1 Master :
مدل M1 Master از کمپانی Chrony کانادا یک کرنوگراف با واحد اندازه گیری متریک " MPS "بوده که در واقع جایگزینی برای مدل F1 با واحد" FPS " می باشد. مناسب برای اندازه گیری سرعت گلوله ، تیرهای انواع کمان ، شاتگان ، ساچمه های سلاح بادی و سلاح های پینت بال است. همراه با قابیلیت نصب بر روی پایه های مختلف (مثل پایه های دوربین عکاسی) و همینطور قابلیت قرار دادن بر روی میز و سطوح صاف برای راحتی در استفاده بیشتر ! این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از یک باطری آلکالاین کتابی 9 ولتی تامین می کند که بعد از نصب ، قابلیت استفاده تا 48 ساعت مداوم را دارد. (این باطری باید جداگانه تهیه شود). نمایشگر این مدل بوسیله یک کابل بلند که همراه دستگاه در بسته بندی قرار دارد از بدنه اصلی جدا بوده و سرعت اندازه گیری شده در آن بعد از هر شات بر روی نمایشگر می ماند تا زمانی که شات بعدی انجام شود. البته در ریویوها و معرفی آن در وب سایت سازنده و چند وب سایت دیگر ، تعداد شاتی که می تواند در حافظه خود به صورت مداوم نشان دهد را اعلام نکرده اند! در تستی که خودم انجام دادم تعداد 32 شات را به صورت پی در پی نشان داده و در عدد 32 قفل شد! و بعد از این تعداد ، علامتی شبیه به علامت Error بروی نمایشگر نشان داده می شود!
این کرنوگراف می تواند سرعت پرتابه هایی مابین 9 تا 2100 متر بر ثانیه تا 99.5 درصد را بدون خطا نشان دهد. همچنین می توان علاوه بر نمایشگر همراه این کرنوگراف از نمایشگرهای دیگری نیز برای آن استفاده کرد و یا پرینتر مخصوص این برند را نصب کرد! این موضوع را در چند وب سایت مطالعه کردم و همچنین یکی از دوستان نیز این مورد را تایید کردند! ولی خوب به شخصه هنوز تست عملی در این مورد نداشتم! قیمت این دستگاه در وب سایت سازنده 120 دلار اعلام شده و در ایالات متحده نیز دو مرکز برای فروش و توزیع در آمریکای شمالی با مرکز اصلی در اونتاریای کانادا همکاری دارند. قیمت آن در بازار داخل بین 600 تا 700 هزار تومن هست که نسبت به قیمت جهانی -بازار خارج- زیاده!

CHRONY M1 Master Unboxing

[تصویر: 14175895781.jpg]
[تصویر: 14175895782.jpg]
[تصویر: 14175895783.jpg]
[تصویر: 14175895784.jpg]
[تصویر: 14175895785.jpg]

محل اتصال باطری الکالاین 9 ولتی که در بازار به کتابی معروف هست رو با علامت دایره مشخص کردم :
[تصویر: 14176008421.jpg]
نمایشگر همراه دستگاه که با کابل بلندی به دستگاه متصل می شود. کاربرد بسیار خوبی دارد و شما به راحتی تیراندازی را انجام داده در عین حال نمایشگر را در کنار خود قرار داده و به راحتی نتیجه نمایش داده شده را می بینید! یا با یک دوربین در حال رکورد آن خواهید بود :
[تصویر: 14176008422.jpg]

البته استفاد از دو پایه زمانی که روی میز تیراندازی و تست انجام می دهید بسیار مفید خواهد بود :
[تصویر: 14176008423.jpg]

منتظر تجربیات دیگر دوستان در استفاده از این مدل و یا مدل های دیگر CHRONY هستم. از همه اعضا خواهش می کنم که از مطرح کردن موضوعات قیمت و موجودی بازار در این تاپیک خودداری فرمایند. برای پیگیری خرید و استعلام قیمت به تاپیک مرتبط مراجعه کنند.
باعرض سلام و خسته نباشید
ممنون از اقاصادق بابت ایجاد این تاپیک
خدمت دوستان عرض بکنم که حدود یک ماه پیش یک عدد دستگاه کرنوگرافیchrony M1 master رو به قیمت 700.000 تومن از ایرج خریداری کردم.
در این زمینه تحقیق هایی انجام دادم و به موردی برخوردم که شاید برای دوستان جالب باشه
در یکی از ریویو هایی که دیدم جهت مقایسه دو دستگاه chrony alpha master و oehler35p رو به طور سری قرار داده بودند و در 20 شلیک با هم مقایسه کرده بودند
(کرنوگراف oehler35p قیمتی در حدود 350 دلار داره و قیمتش 3 برابر قیمت کرونی هست )
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: chrony-1-.bmp]
در این مقایسه متاسفانه دستگاه کرونی سرعت خروجی رو حدود 5fps نسبت به oehler35p بیشتر محاسبه میکنه.این خطا چیزی در حدود 1.5 متر برثانیه هست که قطعا در محاسبات تاثیر گذار خواهد بود
[تصویر: chrony-2-.bmp]
همان طور که اقاصادق هم فرمودند محصولات کرونی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و خطای بسیار کم از رایج ترین کرنوگراف های دنیای تیراندازی هستند اما به نظر من یکی از مشکلات این دستگاه محدودیت زاویه ی دید سنسور هاست
سلام
آقا صادق عزیز ضمن تشکر از مطالب مفیدتون اگه امکانش واستون هست ی مقایسه ای هم بین این مدلی که گفتید بامدل xcortech
انجام بدید خصوصا توی دقت و راحتی کار باهاشون البته منظورم مقایسه برندهاشون نیست مقایسه نوع کرنو کردن هر کدومه که حتما تجربه کاربا هر دو مدلو داشتین به نظرتون مدل دوم که خوب به جز تفاوتهاش قیمتش هم کمتره میتونه در همون حد هم کارایی داشته باشه ممنون از لطفتون
یا حق
با شما موافقم علی اقا با کوچکترین جابه جایی سنسورها (ارور) میدن و این خیلی اذیت میکنه Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)
با سلام وعرض ادب
دیروز یک دستگاه کرونی از تورج تهیه کردم که البته هنوز فرصت تست پیدا نکردم ولی هنگامی که روشن می کنم روی حالت صفر نمیره وهمش روی آلارم خطا A-Lقرار می گیره دوستان اگه میشه راهنمایی کنن ممنون میشم
دوست عزیز
کرنوگراف روی عدد صفر نمیاد.اگر شما شلیک کردید و باز EROR داد دو حالت دارد
یکی اینکه نور محیط مناسب نیست
دوم اینکه زاویه و ارتفاع تیراندازی شما مناسب نیست.
زیر نور فلورسنت که اصلا جواب نمیده و زیر نور لامپهای رشته ای هم با سختی و با خطا جواب میده.
بهترین نور همان نور روز هست که البته بهتره سایه بانهای اونو نصب کنید.
در صورتیکه باطری هم ضعیف باشد تعداد EROR ها زیاد میشود
با تشکر از امیر عزیز ؛ دوست من Jet (اسم شریفتون رو نمی دونم) ،

- آماده به کار بودن کرنوگراف های Chrony همگی با همان A-L برروی نمایشگرهای این برند چه مدل M-1 و F-1 چه مدل های master نشان داده می شود.

- Error ها در زمان کار نیز بنا به علت های مختلفی می تواند باشد که شایع ترین آنها عدم نور مناسب (در زمان انجام کار) ، عبور نکردن پرتابه (ساچمه ، گلوله) از مسیر هر دو سنسور دستگاه که معمولا در نتیجه قرار ندادن دستگاه و تفنگ در یک خط ، زوایه دار قرار گرفتن سلاح و در نتیجه لوله نسبت به کرنوگراف و سنسورهای آن ایجاد می شود.

- همچنین فاصله مناسب برای قرار گرفتن سر لوله از اولین سنسور دستگاه کرنوگراف به توصیه سازنده 3 فیت هست که حدود 93 سانتی متر می شود. من چند بار در این فاصله و فاصله نزدیک تر مانند 30 سانتی متر که بیشتر دوستان از فاصله نزدیک تر استفاده می کنند (دانسته یا ندانسته) تست کرنو از یک سلاح و یک ساچمه و شرایط محیطی یکسان داشتم که تفاوت محسوسی در نتایج وجود نداشت (البته با تغییر شرایط محیطی مانند نور شدید یا ضعیف و حتی ارتفاع لوله از سطح سنسورها ممکن است نتیجه دو فاصله تفاوت محسوسی داشته باشد) ، ارتفاع محل قرار گیری لوله از سطح سنسورها بین 10 تا 15 سانتی متر مناسب تر است نه بالاتر نه پایین تر .

- من به تجربه نتایج بهتر و درست تری در نور ملایم و هوای ابری یک دست گرفتم تا آفتاب مستقیم و تیز ، همچنین در زمان صبح زود و یا نزدیک غروب نسبت به تست سلاح اقدام نکنید چون نور حالت ناپایدارتری دارد و امکان کمی خطا را خواهید داشت. در فضای آفتابی و اسمان آبی از دیفیوزهای دستگاه استفاده کنید و در زمان سایه -ابری یکدست - دیفیوزها را بردارید. سعی کنید در فضایی که آسمان نیمه ابری و نور متغیر دارید نسبت به کرنوگرافی سلاح اقدام نکنید.

- برای کار در محیط داخل نیازمند چراغ مخصوص برای نصب بروی دیفیوزها را دارید که خود کمپانی سازنده به صورت آپشنال برای خریدار ارایه داده است ، نمی توان با نور چراغ های روشنایی معمولی به نتیجه ای رسید گرچه چند تن از دوستان توانسته بودند چراغ هایی ابتکاری (با توجه به ساختار چراغ مخصوص کمپانی و استفاده از لامپ های ویژه) ساخته و برای این منظور استفاده کنند ولی نتایج موثقی از آنها ندارم که عملکرد خوبی داشته اند یا نه!

مطلبی برای معرفی کلی مدل M-1 master آماده کرده بودم که شامل معرفی کلی دستگاه ، قطعات ، روش کار و نیز برخی مشخصه هایی بود که در راهنمای دستگاه ذکر شده اما هنوز نتوانستم ویرایش نهایی روی متن انجام دهم و تصاویر را با متن هماهنگ کنم ، سعی می کنم در اولین فرصت نسبت به آماده سازی آن اقدام و در این تاپیک آپلود کنم. در هر صورت توصیه می کنم قبل از کار به راهنمای دستگاه حتما توجه کنید ، برخی موارد مهم برای کار با این دستگاه به صورت متن ساده ای به زبان انگلیسی درج گردیده است که مطالعه و رعایت آنها از بسیاری خطاها جلوگیری کرده و نتیجه درست تری خواهید داشت.


موفق باشیدKhansariha (8)
نقل قول : با شما موافقم علی اقا با کوچکترین جابه جایی سنسورها (ارور) میدن و این خیلی اذیت میکنه Khansariha (226)Khansariha (226)Khansariha (226)
حسین جان ، اگر سلاح با ثبات مناسب (استفاده از شوتینگ رست یک تیکه) و رعایت زوایا و فاصله های توصیه شده سازنده در زمان انجام کرنوگرافی قرار گیرد ، نتایج با حداقل خطاها و یا مشکلات عمومی گفته شده بدست می آید. به صورت عمومی دیدم که در هر شات گاها دوستان تکان های شدیدی به سلاح می دهند که خوب زاویه لوله و ارتفاع آن تغییر می کند و این خود باعث خطاهای کوچیکی می شه اما با تغییرهای کوچک خطایی در این همه مدتی که دارم از دستگاه استفاده می کنم نداشتم. چون در تست هایی همزمان با کرنو از عملکرد سلاح تست دقت نیز می گیرم.
سعی کنید حتما سلاح بعد از قرار گرفتن در راستای دستگاه کرنوگراف و سنسورها و در ارتفاع مناسب در خلال انجام کرنو کمترین جابجایی را داشته باشد.

Khansariha (8)
با سلام ضمن تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران قرار دادید یه سوال دیگه داشتم در مدل m1چطور می شه از حافظه دستگاه که شاتها رو ثبت کرده مجددا استفاده کرد؟
نقل قول :با سلام ضمن تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران قرار دادید یه سوال دیگه داشتم در مدل m1چطور می شه از حافظه دستگاه که شاتها رو ثبت کرده مجددا استفاده کرد؟

دوست عزیز ،
مدل های M1 و F1 ، فقط دارای حافظه نگهدارنده هنگام انجام عملیات کرنوگرافی بوده و فاقد حافظه ای است که بتواند اطلاعات را رکورد کرده تا پس از چندین تست از آنها استفاه یا بازخوانی کرد.
(2016-03-09 03:00 PM)ake نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام و ادب،
من امروز این تایپیک رو دیدم و با اشتیاق تمامش رو خوندم، ولی چقد عجیب که بعداز این همه وقت، دوستان همین چند پست انگشت شمار رو گذاشتن اونم در این تایپیک به این مهمی، ضمن تشکر از آقا صادق، ای کاش این تایپیک رو فقط به نام کرونوگراف هایه کرونی نمیزدن و میشد در مورد همه برندهایه دیگه ای که کرونو میسازن هم صحبت کرد.
اگر این نظر اسپم تشخیص داده شد حذفش کنید،ارادتمند همه دوستانKhansariha (8)

دوست عزیز ،
در زمان ایجاد این تاپیک ، بیشتر دوستان از کرنوگراف های این برند Chrony در حال استفاده بودند ، بخصوص مدل M1 master و یا مدل M1 ساده ، به همین منظور هم برای اشتراک گذاری مطالب مرتبط و نیز ارایه مشاهدات از کار این نوع کرنوگراف ها تاپیک باز شد.
خوب قرار نیست در یک فروم و در یک تاپیک فقط یک نفر متکلم باشه! دوستان تجربه دار تر از بنده از این دستگاه در فروم هستند و نیز دوستان جدیدتر که به فراخور حال خودشون از این دستگاه در حال استفاده هستند. اگر سوال و یا بحث خاصی است بنده نیز به اندازه تجربه خودم در این مورد سخن خواهم گفت.
Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع