انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: Edgun matador VS Cricket VS Bobcat
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی اعضاء محترم سایت.

شاید برای خیلی ها مقایسه سه اسلحه بالپاپ که تقریبا در یک سطح هستند و البته میزان دسترسی به اونا تو ایران خیلی کمه ،خیلی جالب نباشه یا شایدم بر عکس در جهت بهبود اطلاعات ،کاملا جالب و جذاب باشه.
بر همین اساس تصمیم گرفتم این تاپیک راه اندازی کنم تا بتونیم تا اونجایی که امکانات و اطلاعات بهمون اجازه میدن اقدام به مقایسه این 3 سلاح برتر کنیم.
البته بنده امیدوارم و مطمئنم که قطعا دوستان در این تاپیک مشارکت خواهند کرد چرا که این سایت همیشه پیشرو در ارائه اطلاعات دقیق و مفید و کاربردی برای علاقه مندان به تفنگ بادی بوده و در این مسیر با سرعت ،ادامه خواهد داد.

اولین اسلحه ادگان ماتاردور R3M
[تصویر: matador_r3m.png]

این اسلحه بهبود یافته ماتادور هست و با اضافه شدن خشاب و استفاده از رگلاتور کارآمد تر شده ،همچنین به ادعای خود شرکت دقت این سلاح بهتر شده و راحت تر مسلح شده اما خوب تعداد شلیک نسبت به ادگان معمولی 20 تا کم شده (در کالیبر 5.5).
فشار کاری این سلاح 210 تا 110 بار هست و با یک مخزن پر میتونید در کالیبر 5.5 تعداد 50 شوت با قدرت نزدیک به 50 ژول در اختیار داشته باشید.طول کلی سلاح در کالیبر 5.5 چیزی نزدیک به 75.5 سانت هست و وزنی معادل 2.7 کیلو گرم داره.
از لحاظ دقت واقعا اسلحه فوق العاده ای است (اگر دوستان گروپ هایی از این سلاح دارند ممنون میشم در ادامه قرار بدن)یکی از اسلحه های محبوب آقای اد هست خخخ و البته محبوب خیلی های دیگه.قیمت جهانی این سلاح با توجه به تولید محدودش نزدیک به 2000 دلار هست ! البته بنده قیمت دقیق از این سلاح به دلار در اینترنت پیدا نکردم .شرکت ادگان سه اسلحه دیگه به نام های ادگان ماتادور،ادگان للیا [تصویر: leya_0.png?itok=v5wiEP0G] و ادگان مورانو[تصویر: morana_0.png?itok=pZDD907f] هم تولید مکینه که در خصوص ادگان مورانو که یک سلاح دورزن هست در آینده تاپیک ایجاد خواهد شد.
به صورت کلی این سلاح باعث تحول عظیمی در زمینه ساخت سلاح های بالپاپ شد و با محبوبیتی که بین کاربران پیدا کرد شرکت های دیگه ای مثل اف ایکس ترغیب کرد تا محصولاتی در این زمینه تولید کنند.

دومین اسلحه اسلحه کریکت ساخت جمهوری چک هست [تصویر: %D0%9A%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B5%D1%82-%D0...ct-WB1.jpg].این اسلحه هم مانند ادگان به صورت محدود تولید میشه و زیر مجموعه یک شرکت بزرگ نیست اما تونسته سر و صدای زیادی تو دنیا ایجاد کنه و خیلی ها اونو رقیبی جدی برای ادگان میدونن.اسم کامل این سلاح kalibrgun cricket هست و ما کالیبر 5.5 اونو بررسی اجمالی میکنیم.
فشار کاری این سلاح 300 بار هست و در فشار 180 بار رگلاتور از مدار خارج میشه و در این فاصله تعداد 42 شلیک با قدرتی 29 fps معادل 40 ژول برای صاحب خودش به ارمغان میاره.(خیلی به درد ما نمیخوره چون 300 بار فشار لازم داره خخخخ)
طول و وزن این سلاح به ترتیب 620 میلی متر و 2.6 کیلو گرم هست و در دو ورژن استاندارد و کربن ساخته شده [تصویر: KaliberGun%20Cricket%20550.jpg]
همچنین این شرکت سلاح کریکت در چند مدل تولید کرده که عکس اونو میبیند[تصویر: 28ldt1e.jpg]
در خصوص دقت این سلاح هم که حرفی برای گفتن باقی نمونده.قیمت جهانی این سلاح هم بین 1500 تا 1700 دلاره.


سومین سلاح اف ایکس باب کت.
[تصویر: FX-Bobcat.png]
شرکت اف ایکس هم برای عقب نماندن از رقبا با تولید مدل بابکت و ایندی تونست نظر ها رو به خودش جلب کنه.این سلاح هم در کالیبر 5.5 قدرتی معادل 43 ژول داره و به ترتیب دارای طول و وزن 75 سانت و 3.5 کیلو گرم میباشد تفاوت اصلی این سلاح با دو سلاح دیگه در نوع لوله هست که شرکت اف ایکس تنها قسمت انتهایی لوله رو خان کشی کرده و از خان کشی کل لوله خبری نیست [تصویر: lyon%20parradox%208.jpg] همچنین این سلاح دارای 3 درجه تنظیم قدرت هست[تصویر: Bobcat1.jpg] .فشار کاری کپسول بین 220 تا 170 بار هست که در این فاصله تعداد 60 !! شلیک رگوله در اختیار صاحب خودش قرار میده.

خوب فکر کنم اگه قرار باشه بین این سه تا محصول یکی انتخاب کنیم الان یکم راحت تر باشه.
البته دوستان هم نظرات خودشون قرار بدن تا تاپیک پر بار تر بشه.
یا علی
راستی قیمت جهانی باب کت هم بین 1600تا 2000 دلارهKhansariha (8)
حجم دو تا از عکسا بالا هست.
الان خیلی خستمه ان شا اله فردا درستش میکنم.
ببخشید.
اگر ناظمین یا مدیران هم زحمتش بکشند که خیلی ممنون میشم.
واقعا از خستگی چشام باز نمیشه خخخ.
فعلا
جلال جان تاپیک جالبی هست به زوذی انشالا چند تا ریویو مختلفجهانی رو اینجا بررسی میکنیم
ولی خودم به ترتیب
1- بابکت
2- کریکت
3- ادگان ماتادور
رو میپسندم
هرچند اینجا جاش نیست ولی ادگان مورانو واقعا یه هیولاست و باید جداگونه بهش توجه بشه
ممنون اقا سهیل.
ان شا اله به زودی یه ریویو در حد وسع خودم از مورانو میذارم که واقعا هیولا هست تو مسابقات 100 متر به راحتی وایرخ 100 با لوله TM1000 پشت سر گذاشته بود!! فقط یه نکته کوچیک راجع به این اسلحه اینکه برای نشان دادن دقتش عبارته Air gun «Morana» is designed for ultra long range shooting خدایش حرف خیلی سنگینه،ندیدم راجع به هیچ تفنگ بادی این عبارت به کار رفته باشهKhansariha (8)
لینک مرجع