انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: قوانین حاکم بر خرید و فروش و مالکیت سلاح در ایران
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام خدمت همه دوستان
با توجه به اینکه خیلی از دوستان از قوانین حاکم بر خرید و فروش و مالکیت سلاح در کشور عزیزمون اطلاعات کم و ناکافی دارند و با توجه به اینکه اطلاعات داده شده توسط دوستان در تاپیک های مختلف پراکنده هست و بعضا موجب ایراد سوالات خارج از موضوع در تاپیک های دیگه میشه لذا لازم دونستم تا تاپیکی رو با این عنوان استارت بزنم تا اساتید عزیز اطلاعاتشونو بصورت جامع برای استفاده دیگر عزیزان در این تاپیک قرار بدنKhansariha (8)
طبق قوانین، اسلحه‌های شکاری عادی و نیمه‌خودکار جزو ادوات نظامی محسوب نمی‌شوند. ولی با این حال خرید، فروش و حمل و نقل آن تابع قوانین مشخص و سخت‌گیرانه‌ای است.

هر ایرانی بالای 18 سال می‌تواند سه قبضه سلاح حمل کند.

یک؛ تفنگ گلوله‌زنی برای شکار پستانداران.

دو؛ تفنگ گلوله‌زنی با کالیبری کوچک‌تر از 6 میلی‌متر برای تمرین تیراندازی. به این نوع سلاح اصطلاحا خفیف گفته می‌شود.

سه؛ یک تفنگ ساچمه‌زنی برای شکار پرنده. البته اقلیت های دینی می‌توانند برای شکار برخی از حیوانات دیگر مثل گراز و خرگوش با تفنگ ساچمه‌زنی نیز پروانه شکاردریافت کنند.

معمولاً روند کار به این صورت است که سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی عده‌ای معتمد را از پیش انتخاب می‌کنند. پس از ارائه پروانه کسب، عرضه رسمی سلاح آغاز می‌شود.

اسلحه‌های خارجی پیش از ورود به بازار توسط کارشناسان از نظر آلیاژی و نوع آتش بررسی می‌شوند. ریسک‌پذیری آن درجه‌بندی شده و سطح مجوز آن اعلام می‌شود.

در نظر داشته باشید که هر تفنگ از بادی گرفته تا اسنایپر، عمر مفیدی دارد که این میزان را با تعداد تیر تعیین می‌کنند. مثلاً می‌گویند فولاد این تفنگ 400 هزار بار شلیک خواهد کرد.

روند دریافت مجوز در ایران مسیری پیچیده ای دارد. مسیری که طبیعتاً می‌بایست با نظارت همراه باشد. مراجعه به یگان‌های انتظامی، انگشت نگاری، گواهی عدم سوءپیشینه و سلامت روانی و فیزیکی، پیش‌شرط‌های دریافت مجوز است.

در ابتدا به شما یک مجوز ساده حمل سلاح از مغازه تا منزل داده می‌شود. در این مدت اعتبار شخص بررسی می‌شود. به این صورت که غیر از تعمیرات و شرکت در کلاس‌های آموزشی نباید استفاده دیگر از آن شود.

پیش از دریافت مجوز کامل به شما بارها درباره اهمیت مالکیت آن گوشزد می‌شود. سپردن سلاح به کودکان، سپردن سلاح به شخص دیگر در شکار حسن شهرت شما را از بین می‌برد و مجوز به سرعت باطل می‌شود. گفتنی است مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از شلیک به عهده مالک آن است. توصیه می‌شود هنگام مسافرت اسلحه‌ها را ارگان‌های مربوطه تحویل دهید.Khansariha (8)
دوست عزیز قبل از ایجاد تاپیک یه سرچ بکنید...این پست رو می تونستید در این تاپیک بگذارید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لینک مرجع