انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: مسابقه Benchrest استان گلستان مردادماه 93
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
با اجازه اساتید و مدیران عزیز سایت ،
دوستان همانطور که کمابیش اطلاع دارید با همکاری چند تن از دوستان برنامه ای برای برگزاری یک مسابقه تیراندازی به صورت Benchrest در استان گلستان تدارک دیده ایم . با مشورت مدیران و اساتید سایت بهتر دیدیم که اطلاع رسانی ها و گزارش انجام این مسابقه در یک تایپک مجزا از تایپیک گلستان انجام بشه تا بعد به صورت آرشیو برای دوستان علاقمند در انجمن و یا سایر بازدیدکننده های سایت قرار بگیرد. از همکاری و حمایت مدیران عزیز سپاسگزاریم. Khansariha (8)

قبل از هر چیز یک معرفی کوتاه در رابطه با Benchrest در اینجا عنوان می کنم تا دوستان با دید بازتری مطالب بعدی را دنبال کنند.(از کاستی های متن و ویرایش آن پیشاپیش پوزش می خواهم)
Benchrest shooting
تیراندازی Benchrest ، نوعی ورزش تیراندازی است که با استفاده از سلاح های بسیار دقیق و منحصر به فرد (منظور بیشتر سفارشی بودن سلاح ها بخصوص در رشته تفنگ های خفیف ) به اهداف کاغذی مشخص شده تیراندازی می شود. سلاح ها بر روی Rest هایی قرار می گیرند که در قسمت جلویی و عقبی سلاح نصب می شوند. این Rest ها ممکن است جدا از هم و یا متصل به یکدیگر باشند (این موضوع وابسته به قوانین عمومی و اختصاصی آن مسابقه می باشد ). rest ها بر روی میز -bench - قرار می گیرند. از این رو به این نوع تیراندازی ، Benchrest اطلاق می شود. تیرانداز در کنار میز نشسته به طوری که بدون فشار و خستگی قادر به نشانه روی بر روی شوتینگ رست و دوربین باشد.
تیراندازان این رشته به طور آشکار به جزئیات هدف گیری دقت بیشتری کرده و در هر بار تیراندازی اهداف خود را بررسی کرده تا بتوانند امتیاز بیشتری بگیرند.تقریبا بیشتر تیراندازان این رشته در سلاح خفیف حتی مهمات مورد استفاده خود را نیز handload و سلاح هایشان را تیون می کنن.
[تصویر: 14051368693.jpg]
دو نوع گرایش و رقابت در این رشته از تیراندازی وجود دارد :
-یک نوع که به صورت تیراندازی گروپ هستش و در آن به طور معمول 5 تا 10 شات انجام شده و جمع تر و دقیق تر زدن شات ها مهم می باشد.
- نوع دیگر ، تیراندازی امتیازی است که با استفاده از اهداف سنتی که به رینگ های امتیازی تقسیم شده انجام می شود و این نوع مد نظر ما بوده و مسابقه ما هم بر اساس آن انجام خواهد شد.
[تصویر: 14051368695.jpg]

کلیه هماهنگی ها و برگزاری مسابقات رسمی این رشته تحت مدیریت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انجام می شود. (فدراسیون جهانی بنچ رست تفنگ خفیف و بادی World Rimfire and Air Rifle Benchrest Federation )
[تصویر: 14051368691.gif]
از کشورهای آسیایی مثل انجمن جهانی فیلد تارگت در حال حاضر کشورهای روسیه ، فیلیپین و اخیرا ترکیه عضو آن بوده و رقابت ها در این سه کشور زیر نظر فدراسیون جهانی آن انجام می شود.

معرفی را به همین جا محدود می کنم و دوستان می توانند برای آشنایی بیشتر به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و سایت های مرتبط مراجعه کنند. (چون معرفی و بحث در رابطه با Benchrest و مواردی مانند سلاح های مورد استفاده ، تجهیزات و ... آن طولانی خواهد بود و از هدف تایپیک خارج است)

زمان و شرایط برگزاری مسابقه بنچ رست


تاریخ و مکان برگزاری :
- روز برگزاری مسابقه بنچ رست تاریخ 24 مرداد 1393 جمعه صبح در استان گلستان و شهر بندرترکمن خواهد بود.

شرایط حضور در مسابقه :
- زمان ثبت نام حداکثر تا تاریخ 93/04/31 می باشد.
- ثبت نام در دو کلاس پی سی پی و فنر پیستون بوده و شرکت کنندگان مجاز به حضور در هر دو کلاس نمی باشد.
- سقف تعداد شرکت کنندگان در هر کلاس به 16 نفر محدود بوده و اولویت قرار گیری در لیست با نفرات ثبت نام کننده به ترتیب تاریخ اعلامی می باشد.
- اعضای انجمن ( استان گلستان و سپس سایر استان ها ) در صورت پر شدن ظرفیت ثبت نام به اعضای غیر عضو انجمن اولویت خواهند داشت.(قبل از تکمیل ظرفیت و یا انصراف تیرانداز غیر عضو قبل از تاریخ 1393/04/31 )
- ورودیه ای به مبلغ 400،000 هزار ریال (40هزار تومان) برای هر نفر شرکت کننده در نظر گرفته شده است که در زمان ثبت نام باید پرداخت شود.در صورت انصراف شرکت کننده قبل از تاریخ 1393/04/31 ، مبلغ ورودی بازگردانده می شود و بعد از این تاریخ مبلغ به ثبت نام کننده عودت داده نمی شود.
- کالیبرهای مجاز ، 177. (4.5) و 22. (5.5) در کلاس های PCP و فنرپیستون است. (شرایط برای هر دو کالیبر یکسان است )
- مسابقه در مسافت 25 متری برای هر دو کلاس PCP و فنرپیستون برگزار می شود.
- به نفرات برتر هر دو کلاس PCP و فنرپیستون جایزه ای به عنوان یادبود و قدردانی اهداء می شود.

قوانین عمومی مسابقه :
1- محدودیت ژولی برای سلاح های فنرپیستون 30 ژول و برای سلاح های پی سی پی 60 ژول می باشد.
2- استفاده از شوتینگ رست ، پایه های معمول و یا هر نوع پایه دست ساز برای سلاح مجاز است و برگزارکنندگان تعهدی برای تهیه این لوازم ندارند.
3- استفاده از دوربین با زوم بالا محدودیتی نداشته ولی نباید مجهز به هدفگیر الکترونیک و غیرمعمول باشد.
4- استفاده از یک سلاح توسط دو نفر در هر دو کلاس مجاز می باشد ولی یک تیرانداز نمی تواند در دو کلاس متفاوت شرکت کند.
5- ساچمه های مورد استفاده فقط از جنس سرب مورد قبول بوده و نوع شکل آنها آزاد است (دیابلو ، مچ ، نوک تیز ، سرگنبدی و ... )
6- مسابقه در دو لاین برگزار می شود و هر لاین شامل یک میز بنچ رست و صندلی بوده و پایه اهداف در راستای ارتفاع میز ها (87 سانتیمتری) در مسافت 25 متری قرار خواهد گرفت.
7- زمان هر مسابقه 20 دقیقه بوده و تیرانداز از زمان شروع این زمان تا پایان آن مجاز به جابجایی و ترک میز نمی باشد.
8- شروع و پایان مسابقه با صدای سوت اجرا کننده انجام می شود. زمان در فواصل زمانی 15 ، 5 دقیقه و 30 ثانیه پایانی مسابقه به تیراندازان اعلام می شود.
9- تیرانداز با اعلام اجرا کننده و فراخوانی 5 دقیقه فرصت دارد تا در پشت میز تعیین شده قرار گرفته و سلاح و تجهیزات خود را چک کند.
10- هر گونه تیراندازی قبل از شروع و یا بعد از پایان زمان مسابقه (صدای سوت) منجر به حذف تیرانداز از دور مسابقه می شود.
11- در صورت داشتن مشکل در تجهیز و یا سلاح در طول زمان اجرای مسابقه ، با هماهنگی اجرا کننده به تیرانداز 5 دقیقه فرصت داده می شود تا نسبت به رفع آن اقدام نماید و این فرصت تنها برای یک بار انجام می شود.
12- لودینگ-ساچمه گذاری- و یا خشاب گذاری سلاح تنها با صدای سوت و شروع زمان مسابقه مجاز است. بعد از اتمام زمان مسابقه ، تیرانداز موظف به خارج ساختن خشاب و ایمن کردن سلاح خود می باشد.(هر گونه سهل انگاری در ایمن سازی سلاح ، جریمه ای برابر با کسر 10 امتیاز از امتیاز کلی تیرانداز و در صورت عدم توجه به اخطار منجر به حذف تیرانداز از دور مسابقات خواهد شد )
13- هر تیرانداز تنها یک صفحه شامل 25 هدف دارد که قابل تعویض نمی باشد. (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
)
14- نصب و برداشتن اهداف از پایه ها فقط توسط اجرا کننده و تیم او مجاز است.
15- امتیاز هر صفحه بعد از اجرای کلی مسابقه به تیراندازان اعلام و نفرات برتر مشخص می شود.

- در حال حاضر با اعلام قبلی که فرصت ثبت نام را تا پایان تیرماه قرار داده بودیم و محدودیت تعداد تیرانداز به 16 نفر ! ثبت نام در کلاس پی سی پی به شرح جدول زیر تکمیل شده و ثبت نام دیگری انجام نمی شود.
[تصویر: 14051530061.jpg]

- چون تعداد نفراتی که تا الان اقدام به ثبت نام در کلاس فنرپیستون کرده اند به 2 نفر بیشتر نمی رسد ، شرایط ثبت نام این کلاس تا پایان تیرماه باز بوده و در صورت تکمیل ، اعلام خواهد شد.

از دوستان خواهشمندم از درج پست های غیرمرتبط با این تایپیک خودداری کنند. با تشکر Khansariha (8)
صادق جان دست مریزاد احسنت
خدا رو شکر میبینم بالاخره در سطح کشور یه مسابقه ازاد تیراندازی با قوانین مدون ومرتب انشالا قراره اجرا بشهKhansariha (8)
امیدوارم کلیه دوستانی که امکان حضور در محل و دارن حتما برای شرکت یا تماشا تشریف ببرند
اگر امکانش مهیا بشه خیلی مایلم خود منهم خدمت دوستان باشمKhansariha (8)
سلام پس خوشا بحال کسایی که سی زد دارن دوستانی که سی زد دارید بجنبید که 25 متر واسه سی زد یعنی زدن نقطه.
یا علی
نقل قول :خدا رو شکر میبینم بالاخره در سطح کشور ...
سهیل جان ، ممنون و باعث خوشحالی و افتخار خواهد بود اگر شما ، علی آقا و دیگر عزیزان تشریف بیارند به شهر کوچیک ما !
دوستان چند مورد اشتباه تایپی و لپی در متن قوانین دیدم با اینکه چند بار خونده و تصحیح کرده بودمش ولی امروز کمی Khansariha (126) بیشتری داشتم و خسته!
در رابطه با موضوع اهداف ، دوستان دقت داشته باشند که هدف های مورد استفاده در مسابقه دقیقا به شکل همان هدفی است که در پست قبلیم لینک کرده بودم، حتما برای تمرین از آن استفاده کنید.( سایز صفحه باید A3 باشد) قوانین مربوط به کسب امتیاز با کمک یکی از دوستان در حال آماده سازی هستش و در اولین فرصت در اینجا اعلام خواهم کرد. در این رشته اصولا کالیبر 22 اقبال بیشتری دارد ولی برای رعایت حال دوستانی که سلاح های کالیبر 177. داشتند نیز استفاده از این سلاح را در این مسابقه آزاد گذاشتیم!!! (خخخخ فعلا فقط تفنگ خودم این کالیبره Khansariha (48) )
دوستان فنری سوار خواهشا بیاین شرکت کنید!!!Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
مسابقه اش 100% از گروه مرگ(گروه پی سی پی) راحت تره ها خخخخخخ
امیدورارم با توجه به این که براش تاپیک جداگانه باز شده توی این 10 روز باقی مانده برای گروه فنری ها هم با اقبال خوبی روبه رو بشه.Khansariha (399)
اگه هم اصلا نشد با 54 شرکت کنم(یعنی چه تو فنریا و چه تو کلاس ازاد)به عنوان تماشاچی میام.Khansariha (256)
و در اخر از زحمات اقا صادق(گل)تشکر میکنم و امیدوارم بتوانند مسابقه را به خوبی برگذار بکنند.Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دست شما درد نکنه بسیار عال است بی زحمت آدرس دقیق بدهید برای تماشاچی ها
نقل قول :دوستان فنری سوار خواهشا بیاین شرکت کنید!!!
البته محراب عزیز ، تعداد 16 نفر کلی برای هر دو کلاس بود که با استقبال پی سی پی بازها فعلا فنرپیستون رو گذاشتیم به اولویت دوم و البته امشب در مورد اینکه این تعداد فنرپیستون رو پذیرش کنیم یا نه؟ تصمیم گیری قطعی انجام خواهیم داد. در هر صورت شما که مجهز به پی سی پی هستید ! می تونید با سلاح ویژه تون شرکت کنید خخخخ Khansariha (219)
سلام اقا صادق عزیز.Khansariha (8)
اگه امکانش باشه و از مراحل اجرا و محیط مسابقه و تیراندازی دوستان فیلم (باکیفیت) گرفته بشه،خیلی عالیه.چون :
خیلی از دوستان علاقمند به حضور در این مسابقات هستند(حتی در حد تماشاچی) اما خب شرایط برای همه مساعد نیست و 16 نفر هم که کلا پرشده و منم شخصا صلاحیت حضور در چنین مسابقه ای رو ندارم.پس اگه چنین فیلمی تهیه بشه،میتونه توجه کاربران رو به این رشته (بنچ رست) جلب کنه تا شاهد برگزاری این مسابقات در سایر استان ها هم باشیم.
با عرض سلام خدمت دوست عزیز آقای صادق قرنجیکی آیا شرایت ثبت افراد معلول وجانباز که شرایت خاصی برای تیر اندازی می طلبد رو دارید چون خود من در کلاس A هیات تیراندازی جانبازان معلولین استان فعالیت دارم می پرسم . از زحمات شما هم ممنونم
(2014-07-13 12:48 AM)royall نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام اقا صادق عزیز.Khansariha (8)
اگه امکانش باشه و از مراحل اجرا و محیط مسابقه و تیراندازی دوستان فیلم (باکیفیت) گرفته بشه،خیلی عالیه.چون :
خیلی از دوستان علاقمند به حضور در این مسابقات هستند(حتی در حد تماشاچی) اما خب شرایط برای همه مساعد نیست و 16 نفر هم که کلا پرشده و منم شخصا صلاحیت حضور در چنین مسابقه ای رو ندارم.پس اگه چنین فیلمی تهیه بشه،میتونه توجه کاربران رو به این رشته (بنچ رست) جلب کنه تا شاهد برگزاری این مسابقات در سایر استان ها هم باشیم.

علی عزیز ، به دنبال رایزنی هستیم تا پوشش رسانه ای محلی نیز برای مسابقه فراهم شود (نشریات ورزشی استانی ) و همینطور عکاسی و فیلمبرداری نیز در نظر گرفته ایم. بعد از برگزاری مسابقه ، گزارش آن را در این تایپیک حضور دوستان تقدیم می کنیم. Khansariha (215)
نقل قول :با عرض سلام خدمت دوست عزیز آقای صادق قرنجیکی آیا شرایت ثبت افراد معلول وجانباز که شرایت خاصی برای تیر اندازی می طلبد رو دارید چون خود من در کلاس A هیات تیراندازی جانبازان معلولین استان فعالیت دارم می پرسم . از زحمات شما هم ممنونم

کاربر عزیز romin ، متاسفانه در این مسابقه شرایط فوق پوشش داده نمی شود ! ولی از ابراز لطف و علاقه شما کمال برای حضورتان کمال تشکر را دارم. Khansariha (8)

نقل قول : دست شما درد نکنه بسیار عال است بی زحمت آدرس دقیق بدهید برای تماشاچی ها
آقا حمید شما که دیگه با استان غریبه نیستید. در صورت تمایل برای حضور یک روز قبل با خودم هماهنگ بفرمایید.Khansariha (8)
دوستان عزیز ،
با توجه به رایزنی های انجام شده با دوستانی که برای برگزاری این رقابت در استان کمک می کنند تصمیم به حذف کلاس فنرپیستون گرفتیم و مسابقه فقط در همان کلاس PCP و با شرایط قبلی و نفرات ثبت نام شده انجام خواهد شد. از دوستان فنرپیستون سوار بابت این موضوع پوزش خواسته و امیدوارم در دوره های بعدی بتوانیم این کلاس را نیز پوشش بدهیم.
همینطور با یاری خداوند منان تصمیم بر این داریم تا این رقابت ها در هر فصل به صورت مداوم در استان گلستان برگزار شود.Khansariha (8)

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
لینک مرجع