انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ساخت قنداق
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دستت درد نکنه خیلی خوب در اومده Khansariha (8) باسه چوب راش فکر کنم باید بری شمال ولی چوب گردو طرفای ما زیاده منظورم آذربایجان غربی هستش.
alibb کارت خیلی تمیز و حرفه ای در اومده ,تبریک میگمKhansariha (48)Khansariha (8)
علی آقای همتی این روش گازوییلی شماخخخخخ را برای کنده های تا چند وقت بریده شده یا بهتره بگم حدودا چقدر تر باشه میشه استفاده کرد و برای اکثر چوبهای بومی ایران مثل توت و گردو و راش جواب میده ؛ برای ته ریشه چی؟چون یه ته ریشه گردو که دوساله بریده شده ولی هنوزاز تو خاک درش نیاوردند سراغ دارم که قطر تنه اش حدو 50 تا60 سانت میشه. Khansariha (256)
ممنون آقا morteza
من در مورد خشک کردن چوب تخصصی ندارم ولی در مورد ته ریشه اینو بگم که میتونی بهترین نقش و نگارهارو در این قسمت ببینی و برای ساخت قنداق بسیار جالب و زیبا از آب در میاد ولی چون بافت این قسمت از لحاظ تراکم و نظم کاملا پیچیده و متفاوته کار را سخت میکنه و باید تجربه و مهارت لازم رو داشته باشی .
به نظر من چنین چوبی وقتی با یه بافتی نامنظم در فرم منظمی قرار بگیره کار با ارزش و جالب و جدیدی میشه . من برای اینکه بتونم بافت نامنظمی داشته باشم چوبی رو انتخاب میکنم که گرههای زیادی داشته باشه که این گرهها باعث بی نظمی بافت و رگه های چوب میشه .
میشه از چوب توت هم برای ساخت قنداق استفاده کرد که کار جالبی از آب در میاد
مثل این نمونه از چوب توت :
[تصویر: 13398403441.jpg]
مرتضی جان این روش ربطی به نوع چوب نداره
روابط علمی پشتش هست.چوب ها دارای 2 نوع آب هستند.آب میان بافتی و آب آوندی
آب میان بافتی زودتر خارج میشه و علت تابیدگی چوب این آب هست
برای خروجش از روش قرار دادن تهش در گازوئیل استفاده میشه.فشار اسمز گازوئیل موجب خروج سریعتر آب میان بافتی میشه.
مرحله بعد خروج آب آوندی هست که سخت تر و زمان برتر و علت ترک در چوب این آب هست
برای تسریع در این روند اون رو درون پهن در طویله قرار میدهند
علت علمی اون این هست:برای ساخت کمپست از ترکیب پهن یا فضولات مرغ با توجه به نوع کمپوست با کلش(ساقه علوفه) فرایند شیمیایی گرمازایی تولید میشه که گاز ازت تولید میکنه.از این محصول برای بستر عمل آوری بعضی محصولات مثل قارچ استفاده میشه
این ترفند ما هم از همین قضیه ناشی میشه.کف طویله پهن با علوفه ترکیب و تولید گرما و ازت میکنه.این گرما و ازت به فرآیند خروج آب آوندی و خشک شدم چوب کمک میکنه
حالا شما باید ببینی این چوب از نظر رطوبت در کدوم مرحله قرار داره
علی جان فکر میکنی این ریشه با قطر تنه حدود50الی 60 چیز ی ازش در میاد ؟چون نمیدونم تا چقدر تو خاک رفته . آخه صاحب زمین میگه باید یه کارگر بگیری درش بیاره اون هم یه نصف روز طول میکشه.
سلام علي آقا Khansariha (8)
من يه ديانا 25 قديمي دارم كه قنداقش رنگ و رو رفته شده ولي سالمه.
مي خواستم رنگش كنم .
پيشنهاد شما چيه؟اصلا" رنگ كنم يانه؟
(2012-06-12 12:22 PM)severus snape نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در کل بهتر از اون چیزی که فکر میکردم بشه شده ولی چندتا مشکل داره که باید تکمیلشون کنی البته به عنوان یه پیشنهاده نه بیشتر
توی این عکس

[تصویر: eef.jpg]

بهتره محدوده قرمز رو حذف کنی
و محدوده نارنجی رو باید بسابی تا هم زاویه از بین بره و هم شیب به سمت جلوی قنداق برو و جلوی دستگیره که دست میگیری کمی باریکتر از قسمت های پشتی بشه
محدوده ی سبز هم باید کم کم عمق بدی تا در آخر به طور یکنواخت برسه به سوراخ جای انگشت شصت و باید عمق اون قسمت هم بیشتر کنی

با تشكر از نظر سازنده شما حتما در ادامه كار استفاده خواهم كرد -چند روزي در مسافرت بودم نشد به سايت سر بزنم و كار كنم ولي وقتي امروز سر به اين سايت زدم خيلي تعجب كردم ظاهرا طرح قنداق اين حقير و تازه كار خيلي از دوستان را ترغيب به ارايه كارهاي زيبا و حتي در مورد آقا مسيحKhansariha (8) ترغيب به ساخت قنداق كرده از همه دوستان تشكر مي كنم من را از نظرات سازنده خود بي نصيب نگذاريد Khansariha (256)
از نظر بنده قبل از ساب زدن قسمت نارنجی طرح دست خودتون رو روی یه خمیر که در دست شما فشرده شده را در بیارید تا اندازه دقیق و حرکت ساب زدن مشخص بشه و توی قنداق مخصوصا چنین قنداقی بهتره زیبایی به همراه کاربری باشه . بر فرض مثال قنداقی ممکنه خیلی زیبا باشه اما کاربریش با فیزیک بدن شما جور نباشه و بر خلاف ظاهر کاملا بد دست و ناراحت کننده باشه .
من قبل از ساخت قنداق ماکت اتود اونو با یونولیت ساختم تا معایب و اندازه هاشو برطرف کنم چون وقتی برشی توی قنداق ایجاد بشه دیگه قابل تغییر به حالت اولیه نیست
همونطوری که توجه کردین 2طرف قنداقی که من ساختم در بیشتر نقاط کاملا با هم متفاوته
علی جان خیلی خوب کار کردی فقط یه چیزایی باعث میشه کا طرحت یه شاهکار نشه یکیش تکیه گاهه که معمولا قیمتی از قنداقه که برش میخوره نه قسمتی اضافه و دیگه طرح شیاری که روی قنداق گزاشتی خیلی زمختش کرده اما جای دست رو عالی درش آوردی ایول کارت بیستهKhansariha (8)
ممنون شاهین جان لطف داری
نظرت برام قابل احترامه و انشااله توی کارای بعدی با مشارکت جنابعالی کار بهتری ساخته میشه !
در مورد اون قسمت گونه هم اینو بگم که متاسفانه عرض چوب کم بود و مجبورا چنین کاری کردم اما در کل برای کار اول بد نشد و هنوز جای کار داره اما فعلا درگیر ژوژمانای دانشگاه هستم و انشااله در اولین فرصت اون قسمت رو هم اصلاحش میکنم .


(2012-06-17 09:40 AM)morteza نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی جان فکر میکنی این ریشه با قطر تنه حدود50الی 60 چیز ی ازش در میاد ؟چون نمیدونم تا چقدر تو خاک رفته . آخه صاحب زمین میگه باید یه کارگر بگیری درش بیاره اون هم یه نصف روز طول میکشه.

تا درش نیاری و برش نخوره نمیشه چیزی گفت اما قطر 50-60 سانتیمتر برای قنداقای 2تکه جواب میده و کار خیلی زیبایی میشه مخصوصا اگه قنداق به روش کلاسیک و کاملا ساده ساخته بشه .
لینک مرجع