انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: *راهنمای خرید و تجربیات استفاده از پوتین های نظامی و کوهنوردی*
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
دوستان دقت کنین لایه گورتکس (یا لایه های مشابه اون) به هیچ وجه در مقابل سرما مقاوم نیستند! اینها اصطلاحا لایه تنفسی هستند. لایه تنفسی یک لایه سوراخداریه که قطر سوراخاش به اندازه ایه که مولکولهای آب نمی تونن ازش رد بشن ولی مولکولهای بخار قادر به رد شدن ازش هستند. حالا در محیط های عادی وقتی بدن عرق می کنه بخاطر گرمای خود بدن این غرق بخار می شه و می تونه از این صافی (همون لایه گرتکس یا بهتر بگیم لایه تنفسی) عبور کنه. به این ترتیب عرق می تونه بخار بشه و پا خشک بمونه. اما در طبیعت همیشه با عوامل محیطی روبرو هستیم که یکی از این عوامل آب و رطوبت هست. اگر آب با بدن تماس پیدا کنه حداقل باعث خیس شدنش می شه (بعضی وقتها معادل مرگ خواهد بود) اما لایه گرتکس وظیفه اش همینه که جلوی این آب یا رطوبت رو بگیره. بنابراین اگر دیدید روی کفش یا لباسی نوشته بود گرتکس بدونین به معنی گرم بودنش نیست. بلکه به معنی خشک نگه داشتن پا هست. اینو در نظر داشته باشید که گرتکس برای اینکه خوب کار کنه باید محیط توان تبخیر داشته باشه. بنابراین گرتکس در محیطهای با رطوبت نسبی بالا (مثل محیط شرجی یا زیر باران شدید) عملکرد مناسبی نخواهد داشت. همچنین گرتکس یک عمر محدود و کوتاهی (حدود 2 سال) داره. بنابراین اگر از فروشگاههای تاناکورا محصولی خریداری کردین که روش نوشته بود "گرتکس" بدونین که نمی شه روش حساب کرد! اینم بدونین گرتکس نیاز به نگهداری داره. به هیچ وجه مجاز به شتسشوی محصولات گرتکسی با پودر رخت شویی یا شامپو و امثالهم نیستید. برای شستشوی گرتکس مایه شونده اختصاصی وجود داره. همچنین اسپری هایی وجود داره که اگر لایه گرتکس آسیب دیده بود (مثلا له شده بود یا عمرش تموم شده بود) مورد استفاده قرار می گیرد و لایه تنفسی را تبدیل به یک لایه ضدآب معمولی می کنه.

مورد بعدی تخت کفشهاست. بهتره از کفشهایی که تخت نرمی دارن استفاده نکنین. این برای چکمه های بلند لاستیکی و نیز پوتینهای شیما هم صادقه. ضمنا پنجه و مچ این چکمه لاستیکی ها به هیچ وجه حفاظت شده نیست و در برخورد با سنگها بسیار دردناکه. اگر قراره داخل رودخانه ازشون استفاده بشه توصیه می کنم حتما از جوراب غواضی هم استفاده بشه.
سلام دوستان
در مورد کفش های ایمنی آیا میشه از این نوع کفش ها برای کوه و بیایون استفاده کرد؟
(2014-07-06 10:52 AM)MAX نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقایarashne میشه درباره این جمله(بهتره از کفشهایی که تخت نرمی دارن استفاده نکنین)دلیلش رو بگید.یکی مثل من وقتی کفشی که سفته استفاده میکنم پام درد میگیره.
و اگر میشه بگید این کفشای مرزبانی بدرد کوه و بیابون میخوره؟
Khansariha (256)

سلام دوست عزیز
اولا که رنگ جدیدت مبارک باشه.
دوما وقتی شما در کوه و بیابون هستید چون زیر پای شما نا هموار هست و سنگ و کلوخ زیاد هست اگر تخت کفشتون نرم باشه فشار نقطه ای این سطوح مستقیم به کف پا منتقل میشه و با گذشت مدتی این فشار باعث پا درد و کمر درد میشه. حتی در بعضی مواقع باعث جراحت در کف پا یا پیچ خوردن مچ پا هم میشه.
وقتی کف کفش سفت باشه فشار نقطه ای سطوح در کل کف پا پخش میشه. کفشهای کوه نوردی حرفهای انقدر خشک هستند که براحتی نمیتونید باهاشون روی خیابون راه برید.

(2014-07-06 11:31 AM)shekarchikoohestan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان
در مورد کفش های ایمنی آیا میشه از این نوع کفش ها برای کوه و بیایون استفاده کرد؟

2 نوع کفش ایمنی از نظر جنس تخت کفش داریم. اکثرشون تختشون نرمه که بدرد کوه نمی خوره.

یک نکته دیگه هم هست کفشی که برای کوه مناسبه باید قوزک پار را خوب بپوشونه و محکم نگه داره.
بنده یه جفت کفش گرفتم با مارک سهند که طرف گفت سهند 5 هسته رویش چرمه و کرتکس لانه زنبوری. کفشم
نوشته ویبرام حالا تا چه حد واقعیه خدا داند. قوزک پارو محکم میگیره و یه شماره بزرگتر گرفتم کفش هم نرم
نیست و بنظرم حالت خوبی دارن و وزنشم نمیدونم. البته لایه داخلش گرتکسه اشتباه نوشتم. دوستان نظر بدن
ممنون میشم. قیمتم 160تومان شد
(2014-10-31 12:35 AM)karbakhsh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بنده یه جفت کفش گرفتم با مارک سهند که طرف گفت سهند 5 هسته رویش چرمه و کرتکس لانه زنبوری. کفشم
نوشته ویبرام حالا تا چه حد واقعیه خدا داند. قوزک پارو محکم میگیره و یه شماره بزرگتر گرفتم کفش هم نرم
نیست و بنظرم حالت خوبی دارن و وزنشم نمیدونم. البته لایه داخلش گرتکسه اشتباه نوشتم. دوستان نظر بدن
ممنون میشم. قیمتم 160تومان شد

امکان نداره این کفش دارای پوشش گرتکس و یا تخت ویبرم باشه این مارکها را همینجوری زدند بش.از طرفی دلیل نمیشه کفش بدی باشه . من مدت طولانی از کفش اورست با رویه چرم و همین کف ویبرم تقلبی داشتم و قلل بلند ایران را با باشون رفتم. رویه های چرم تولید ایران ( فکر کنم اکثرشون تبریز تولید میشن ) در مقابل سرما و رطوبت مقاومت خوبی دارند.
یادتون باشه کفش نو را یکباره در یک یرنامه چند روزه یا سنگین نپوشید اول باید کمی کار کنه تا نرم بشه و به پا آسیب نزنه. خوب کاری کردید کمی بزرگتر گرفتید حالا باید جوراب ضخیم یا نسبتا ضخیم بپوشید تا پا تو کفش لق نخوره و بند کفش هم مخصوصا موقع پایین آمدن از شیب باید محکم باشه.
ممنونم خودمم فکر میکردمکف ویبرام و گرتکس باید در حد حرف باشه اخه اصلش
قیمتی بالاتر از ایها دارن ولی بد بنظر نمیاد مخصوصا که من بیشتر بخاطر شکار میخام
نه کوهنوردی حرفه ای. بازم ممنون
با سلام دوستان گرامي
جاي كه بشه اينترنتي پوتين نظامي آمريكائي رو خريد در اختيار من قرار دهيد
با تشكر
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع