انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: طعمه های مخصوص ماهیان مهاجم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام خدمت دوستان.در مورد ماهیان مهاجمی باید گفت که بیشتر و در اکثر موارد از طعمه های مصنوعی مانند
قلاب پشه و یا پروانه و یا ماهی چوبی استفاده میشود.اما این نکته رو هم باید گفت این طعمه ها فقط در صورت دیده شدن توسط ماهی کارایی دارند و چنانچه ماهی مورد نظر ما از محل دور باشد کارایی نخواهد داشت.در این موارد هست که میتوان از ماهیان کوچک تر مانند کولی،کپورچیک،کلیکا و امثال اینها بر روی قلاب البته با ریسه مربوط به خودش استفاده کرد.حسن روش استفاده از ماهی کوچک برای طعمه در این است که باعث به کار انداختن سیستم بویایی ماهی مهاجم مورد نظر ما میشود که باعث کشاندن آن به سمت طعمه از فواصل دورتر میگردد.البته این روش بیشتر در اردک ماهی و اسبله جواب میدهد و در مورد ماهی آزاد و انواع قزل آلا باید گفت که به جای ماهی در طعمه باید از پروانه ها و ملخ ها و سایر حشرات که ماهی به آن علاقه دارد استفاده کرد البته باز هم با ریسه مخصوص خودش.
دادا
یکی از مزایای لانسه پشه و ماهی مصنوعی ایجاد ارتعاش در اب هست که ماهیرو جذب میکنه و باعث دیده شدن اون میشه به همین دلیل نحوه جمع کردن نخ و رنگو سایز طعنه خیلی موثرهKhansariha (8)
با سلام
برای ماهی زردپر به نظر من زالو طعمه ای بوده که همیشه جواب داده چون هم بو داره و هم تحرک.
البته زالوهای زرد رنگ مناسب این کار هستند و نوع دیگری از زالو با رنگ سبز هست که وقتی به کف آب برسه
به سنگ میچسبه و تحرک نداره و اصلأ برای طعمه مناسب نیست. میگوی کوچک(رودخانه ای) هم خیلی خوبه بقیه طعمه ها برای زردپر هم بستگی به دوره (موقع) تولید همون طعمه داره مثلأ بچه قورباقه توفصل بهار که تعدادشون زیاد میشه طعمه فوق العاده ای هست. یا انواع میوه ها مانند انجیر و .... که در زمان رسیدن خودش استفاده میشه( انجیر سیاه بهتره)
Khansariha (8)
لینک مرجع