انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: طراحی و ساخت کیت شارژ توسط مهندس سهیل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
نخیر دوست عزیر منظور شما نبودید
چون شما قبلا عکس کارهاتون در سایت قرار داده شده و بطور کامل متفاوت با طرح من هست و مشخص هست طرح شما که سری اول با کانکشن داخل دنده برای شیر اکسیژن ساخته بودید و یا این سری که با رزوه ثابت و مانومتر خشک پایه پشت استفاده کردید وحتی نوع شیر تخلیتون که ظاهرا از شیر تخلیه تلمبه الهام گرفته بودید کاملا مجزا از این طرحی است که من. دو سال هست تولید کردم و امیدوارم سو تفاهم برطرف شده باشه
با تشکر از آقا سهیل که این طراحی را انجام دادند ولی خوب متاسفانه قوانین کپی رایت در ایران به هیچ عنوان رعایت نمیشه و باز هم متاسفانه اخلاق و فرهنگ در این کشور در سراشیبی سقوط و از این نظر هم کسی به خودش زحمت نمیده که حداقل اسم طراح اصلی را در سازه خودش ذکر کنه .

ولی از این حرفا گذشته من بین گفته های دوستان به مورد فنی برخوردم که برام تازگی داشت و خواستم برای روشن شدن موضوع یه توضیحاتی خدمت دوستان عرض کنم.
بنده چند سال به عنوان تعمیرکار تجهیزات ابزاردقیقی و کنترل نیوماتیکی و تا حدودی الکترونیکی در یک شرکت مشغول به کار هستم و هر روز انواع گیج های مختلف آمریکایی و آلمانی و سویسی و کانادایی و ... برای تعمیر و کالیبره از زیر دست من رد میشه و تا اونجایی که من میدونم روغن داخل گیج که یک نوع روغن مخصوص با ویسکوزیته بالا هست در بعضی از انواع گیج وجود داره که نقش اون در گیج هایی که فشار پشت اونها مرتب و مکرر تغییر میکنه و در نتیجه عقربه حالت لرزش و نوسان داره مشخص میشه . در اصل این روغن مقداری از نوسان عقربه گیج را میگیره و باعث طول عمر چرخ دنده های ریز داخل گیج میشه ولی برای گیجی که قرار نیست فشارش نوسان لحظه ای کنه و مثلا هفته ای نهایتا 10 یا 20 یا اصلا 50 مرتبه ازش استفاده میشه وجود یا عدم وجود این روغن باعث به وجود آمدن یا جلوگیری از عیب خاصی نمیشه .
در گیج هایی که دوستان برای رابط های شارژ استفاده میکنند اعتبار کمپانی سازنده و کیفیت ساخت گیج و و از همه مهمتر مناسب بودن رنج فشار کپسول برای قطعات داخلی گیج مثل بردن Bourdon مهم . مثلا شما نباید از یک گیج 150bar برای یک کپسول که تا 320 bar فشار پر میشه استفاده کنید .

این عکسها را هم برای آشنایی دوستان با گیج های مختلف گرفتم
گیج فشار بردنی(Bourdon 0-11 k/cm2 ساخت آمریکا(توضیح اینکه یکی از واحدهای اندازه گیری فشار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع که با واحد bar اختلاف بسیار کمی داره و تقریبا میشه گفت که یک کیلوگرم بر سانتی متر مربع با یک بار و یا یک اتمسفر فشار برابر )
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یه گیج 0 تا 100 بردنی ساخت سوییس .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یک گیج 0-6 bar یا 0-86psi ساخت شرکت معتبر وایکا آلمان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

و اینجا یه گیج روغنی ساخت کانادا داریم که روی خروجی یک پمپ بسته شده و عقربه گیج به شدت لرزش داره و به همین دلیل گیج روغنی استفاده شده
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


این هم یک گیج 0-400 kg ساخت وایکا که رنج اون برای فشار کاری کپسولهای قواصی مناسب و احتیاجی به روغن هم نداره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

من حدود 1.5 سال پیش یه رابط شارژ از مسیح برای دوستم خریدم که گیج مورد استفاده در اون کیت شارژ از همین نوع wika و ساخت آلمان بود ، اون موقع قیمت اون گیج حدود 50 یا 60 تومن بود
دقیقا علیرضا جان فرمایش شما صحیح هست و البته باید ارتعاش ناشی از حمل و نقل مداوم و ضربه های حین کار رو هم لحاظ کرد
در مورد گیج هم خود من در بعضی نمونه ها مثل اونکه به اقا سعید اریادادم همین ویکا اصل رو استفاده کردم که 2 سال پیش 40 تومن بود و الان خیلی کمیاب شد گیج های موجود انهای که تحت لیسانس تولید میشند کیفیت خوبی دارند
بیشتر خرابی گج تو همون حمل نقل بد ضربه صورت میگره همون طور که اقا سهیل گفتن. از داخل لوله بوردن اون جابه جا میشه به خاطر همین فشارو بالا پایین نشون میده
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

وقتی که هوا وارد گج میشه از طریق میله بوردن عقربه گج فشار داخل مخزنو نشون میده به صورتی که هر چقدر فشار مخزن بیشتر باشه میله بوردن بیشتر خم میشه و کج شدن میله بوردن باعث جابه جا شدن چرخ دنده میشه.
گج کیت زیاد خرابی نداره چون همیشه فشار روش نیست فقط مشکل جابه جا شدن ضربه خوردن باعث خرابیش میشه که اون هم میشه تعمیر کرد Khansariha (8)
برای دوستانی که درخواست خرید کیت رو داشتن میتونند به این تاپیک مراجعه کنند

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام خرمت دوستان من 1 رابط شارژ دارم که از قسمت شیر تخلیه روی فشار کاری 150 به بالا هوا میدهد.پیچ تخله رو باز کردم دیدم که ته پیچ از جنس تفلن هست که نسبتا هم نرم هست استفاده شده که بعد از 2 الی 3 بار شارژ کرئن تفنگم شروع به هوا دادن کرد.میشه راهنمایی بفرمایید از چی استفاده کنم که هوا نده(که هم راحت بسته بشه هم باز بشه هم هوا ندهد)مرسی.
از پلی امید باید استفاده کنید.
دوست عزیز اگر کیت شارژ شما از مدلهاهیست که من تولید کردم از طریق پیاه خصوصی هماهنگ کنید تا مشکلتون برطرف بشه اگر از جای دیگه تهیه کردید تو تاپیک کمپرسور و کپسول مورد رو طرح کنید
باسلام خدمت همه دوستان عزیز
چرا موضوع رو کامل مشخص نمیکنید تا حداقل بچه های خودمون مطلع بشن از مغازه دار و
فردی که چنین کاری رو انجام داده . من فکر می کنم مغازه دار رو بشناسم چون فقط یک نفر
چنین کیت شارژی می فروخت و متاسفانه من هم به دلیل مطلع نبودن از ایشون تهیه کردم
و میدونم که درحق دوستان کم لطفی کردم .Khansariha (290)
من از آقا سهیل و علی آقا و دوستان دیگه تشکرمیکنم و خوشحالم از اینکه با چنین دوستان
بزرگوار و با معلوماتی سروکار دارم و ازشون درس می گیرم و امیدوارم قضیه کامل مشخص
بشه که حاقل بچه های دیگه از اونجا خرید نکنن .Khansariha (8)Khansariha (8)
ممنون صبوری جان از لطف شماKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع