انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تیربار ها (Machine guns)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
یک نکته جالب.
آقا ما خیلی کارمون درست شده ها!!!!
وقتی توی گوگل برای "سیستم ضد تک تیرانداز بومرنگ" سرچ کردم اولین مورد همین صفحه از سایت خودمون بالا اومد و انگار مطلب چندانی از این سیستم توی نت به فارسی نداریم.
اگر امکان داره و کسی به منابع دسترسی داره اطلاعات جزئی تر ارائه کنه.
سیستم ضد تک تیراندازی بومرنگ یک مکان نمای جنگ افزاره که روی ادوات نظامی مثل تانک ، نفربر ، هاموی و.. نصب میشه. این سیستم به درخواست دونالد رامسفلد برای جنگ عراق و تلفاتی که به واسطه حملات و کمین های تک تیراندازهای عراقی صورت گرفت در سال 2003 کلید خورد. رامسفلد خواسته بود که یک پروژه کوتاه مدت برای دسترسی به دستگاهی که با اون بشه تا حدودی در حین حرکت خودروهای جنگی ، مکان تک تیراندازها را شناسایی کرد سفارش داده بشه.
( یک نکته حاشیه ای بگم : تفاوت مدیر موفق و مدیر ناموفق اینه که خیلی سریع به دنبال حل مشکل بگرده و پروژه اش رو برحسب پول و توانایی هاش تعریف کنه نه اینکه بعد از پایان جنگ تازه یادش بیافته که ما در جنگ این مشکل رو داشتیم حالا بنشینیم چهار سال بعد براش فکری بکنیم.)
ابتدا می خواستند از یک دستگاه ضد تک تیرانداز فرانسوی استفاده کنند که هزینه ی خیلی بالایی داشت ولی به خاطر اینکه تیراژ بالاش خیلی گرون تمام می شد منصرف شدند.
ارتش آمریکا می خواست که این دستگاه توانایی های زیر را داشته باشد:
- تشخیص مکان تیراندازی یک ثانیه پس از شلیک با خطای 15 درجه
- معتبر بودن مکان تیراندازی برای تیرهای خطا از 1 متر تا 30 متر
- توانایی تشخیص و مکان یابی کلاشینکف و سایر اسلحه های انفرادی در برد 50 تا 150 متر
- قابلیت استفاده در مکان های شهری با ساختمان های کوتاه
- قابل نصب بر روی ادوات نظامی تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و زمین های ناهموار و اتوبان ها
- مقاوم در برابر باران ، گرد و غبار و برخورد ریگ و شاخ و برگ درختان
- قابلیت نمایش بر روی LED و دریافت اطلاعات به صورت دیجیتال
- قابلیت باز و بست در هر مکانی بر روی ادوات نظامی


روش کار این دستگاه باز طریق تصفیه صداها و نویزهای اضافه از قبیل صدای موتور ماشین ، نویز بی سیم و ... برای تشخیص صدا و محل شلیک تک تیراندازهای مورد نظر است. این دستگاه ضد تک تیرانداز(counter sniper) صداهای مشابه شلیک تک تیراندازها از قبیل آتش تهیه خودی ها ، صدای کمانه کردن شلیک ها ، صداهای کمتر از سرعت صوت( supe sonic) را تشخیص و تصفیه می کند . این دستگاه با تصفیه ی اصوات دریافتی که به وسیله هفت میکروفون حساس خودش انجام میده با استفاده از الگوریتمها و برنامه نویسی های کامپیوتری تمرکز خودش رو بر روی شوک ناشی از شلیک های سوپر سونیک و آتش دهانه لوله ی اسلحه (muzzle blast) انجام میده.
مکان تیرانداز رو با استفاده از هشدار صوتی و همچنین به وسیله یک صفحه LED با نشان دادن جهت تیراندازی به صورت ساعتی( مثلا شلیک در جهت ساعت 7) در کمتر از یک ثانیه نشون میده.
در سال های بعد نسخه های دوم و سوم و بهینه سازی شده این محصول توسط شرکت BBN technologies ساخته شد و توسنت در سال 2005 جایزه MITX که به مربوط به تکنولوژی های تاثیرگزار سال هست رو از آن خودش بکند.
نکته ی قابل ذکر این است که این شرکت ادعا نکرده که توانایی تشخیص اسلحه های دارای خفه کن را داراست.
پس دوستان خیالشون راحت! می تونند به جای SVD با اون صدای مهیبش با یک pcp خفه کن دار حساب یانکی های پدرسوخته رو از سر پشت بوم برسند!Khansariha (256)

تصویر زیر بومرنگ نسخه سوم رو نشان می دهد که توسط نیروهای بریتانیایی در افغانستان در سال 2011 استفاده شد.
[تصویر: 533px-Boomerang_3_Gunfire_Acoustic_Detec...153048.jpg]

ترجمه خلاصه ی بنده از ویکی پدیا بود.
دوستان من به خاطر اینکه امسال باسه پیش دانشگاهی میخونم جز آخر هفته ها سرم بقیه روزا شلوغه یا حال ندارم...یه پیج تو فیس بوک دارم به اسم دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
که کلاً در رابطه با اسلحه هست...هرکدوم دوستان که فیس بوک میره میتونه لایک کنه و هر عکسی رو باز کنه با زدن مشاهده ی بیشتر میتونه تمام مطالبو که به ترتیب این پست هست ببینه....هرکس تونست(دقت کنین مطالب تکراری نباشه)تو تایپک های مربوطه عکس و مشخصات رو( مشخصات بر گرفته از ویکی پدیا هست) تو سایت خودمون هم بزاره تا سایت از جهت لغت نامه ای هم تکمیل شه
اینم یه نمونه مطلب که اتفاقا با موضوع تایپک همخونی داره
[تصویر: 13747860241.jpg]
AA-52

Type: General-purpose machine gun
Place of origin: France

In service: 1952-Present

Designed: 1952

Manufacturer: Manufacture d'armes de Saint-Étienne

Weight: 9.75 kg

Length: 1080 mm

Barrel length: 600 mm

Cartridge: 7.5x54mm French
7.62x51mm NATO

Calibre: 7.5 mm
7.62 mm

Action: Lever-delayed blowback

Rate of fire: 900 round/min

Muzzle velocity: 830 m/s

Effective range: 600 metres

Maximum range: 3,200 metres

Feed system: Belt

Sights: Iron
Removable APX(SOM) telescopic sights
IR scope
همین که زیرش بزنید منبع weapons dictionary کافیه
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع