انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: آموزش دباغي كردن پوست
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام...


برای دباغی کردن پوست به طوری که مو و پشمهای پوست بر روی آن باقی بماند روش های متعددی وجود دارد که در اینجا یکی از روش های ساده که هر فردی می تواند به کمک آن پوست را دباغی کند توضیح می دهیم.
1- در ابتدا پوست خرگوشی که به تازگی مرده است را جدا کرده و در یک گالن 20 لیتری آب تازه و خنک قرار دهید. این عمل به پوست امکان می دهد خنک شود. پوست می تواند برای مدتی در آب باقی بماند تا پردازش پوست خرگوش کامل شود.
2- تمامی اثار خون را با شست و شوی پوست از بین ببرید و این عمل را تا تمیز شدن پوست ادامه دهید. این عمل سبب می شود تا پوست از لکه های ثانویه محافظت شود با این حال این لکه ها مشکل خاصی نیستند اما اگر پوست قرار است به جای داخل، به سمت خارج استفاده شود ممکن است لکه ها ازار دهنده باشند.
3- یک فنجان نمک درشت ( نمک دریا ) و یک فنجان زاج سفید را در حدود هفت و نیم لیتر آب در دمای اتاق مخلوط کنید. محلول را به میزان کافی هم زده و مطمئن شوید به طور کامل حل شده است. برای حفاظت از اثرات زاج سفید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
4- پوست را داخل محلول قرار داده و توسط یک قطعه چوب آنرا بهم بزنید. اجازه بدهید پوست داخل محلول و در دمای اتاق به مدت 48 ساعت خیس بخورد. روزی حداقل دو بار پوست را داخل محلول هم بزنید.
5- پوست را از داخل محلول خارج کرده و با فشار دادن آب آنرا بگیرید. در صورت نیاز می توانید محلول را برای موارد دیگر نگه دارید.
6- چربی و گوشت های اضافه و باقی مانده را از روی پوست جدا کنید. با کمک یک چاقو بافت را از یک گوشه پوست و به سمت جلو جدا کنید. بافت زیرین پس از مدتی کم کم نمایان می شود. پس از جدا کردن این لایه پوست را با آب سرد شست و شو دهید.
7- یک فنجان نمک و یک فنجان زاج سفید به مخلوط اصلی نمک و زاج سفید اضافه کنید. مخلوط را همزده تا کاملا یکنواخت شود و مجددا پوست را داخل این محلول قرار دهید و هم بزنید. اجازه بدهید پوست به مدت یک هفته داخل این محلول بماند و روزی دو بار محلول را هم بزنید.
8- پوست را از محلول خارج کرده و در آب صابون گرم بشویید. شامپو سبب نرمی و خوش بویی پوست می شود. شامپو را توسط آب ولرم به طور کامل شسته و مطمئن شوید که صابون به طور کامل پاک شده است. سپس پوست را در یک مکان خنک و سایه دار آویزان کنید تا خشک شود. این عمل حدودا شش ساعت زمان میبرد و تقریبا دو روز طول می کشد تا پوست کامل خشک شود.

ترجمه توسط: ایمان رونقی

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عكس هاي دباغي

پوست گاو :

[تصویر: DSCF1099.jpg]

[تصویر: DSCF0242.jpg]


پوست گوسفند :

[تصویر: skin62.jpg]


پوست اهو :‌

[تصویر: skin44.jpg]


[تصویر: DSCF0194.jpg]
با تشکر از اطلاعات کاملت دوست عزیز . یه سوال دارم اگه پوست خرگوش رو به صورت بالا دباغی کنیم تا چقدر وقت عمر میکنه ؟ منظورم اینه که موهای روی پوست تا چند وقت میمونه و نمیریزه ؟Khansariha (214)
عکس سومی که گذاشتی واقعا جالبه منظورم گلدونه هست.
با تشکر از اطلاعات کاملت دوست عزیز . یه سوال دارم اگه پوست خرگوش رو به صورت بالا دباغی کنیم تا چقدر وقت عمر میکنه ؟ منظورم اینه که موهای روی پوست تا چند وقت میمونه و نمیریزه ؟Khansariha (214)
منم همین سوال رو دارم موهاش تا کی نمیریزه؟
(2013-05-31 03:24 AM)MAX نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقایون کسی درباره ساخت کمر بند چرم میدونه؟چرم زخیم از کجا میارن کمر بند درست میکنن.Khansariha (226)

اقا بازار تهران.....قسمت چرم فروشا که بری یه پاساز هست که فقط چرم طبیعی داره هار انداره و کلفتی که بخوای با قیمت مناسب می تونی بخری
سلام یه سوال در مورد پوست مار هم می تونید توضیح بدهید منظورم دباغی اونه
لینک مرجع