انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: امكان سنجي طراحي ساچمه 4.5 براي شكارهاي دور برد
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
خيلي از دوستان معتقدند كه در تهيه pcp‌ ها كه قدرتهاي بالاتري نسبت به فنريها تامين مي كنن بهتره سراغ كاليبر بالاتر رفت و گفته مي شه كاليبر بزرگتر به مدد جرم بيشترش؛ در مسافت طولاني تر هم انرژي كمتري از دست مي ده و هم با تاثيرپذيري كمتر از باد دقت عملياتي بهتري نتيجه مي ده.
به ذهنم رسيد با توجه به اينكه منبع نيرو در هر دو كاليبر رايج يكي هست شايد بشه اين معادلات رو با تهيه ساچمه فوق سنگين براي كاليبر 4.5 (بطوريكه وزنش با ساچمه 5.5 يكسان باشه)‌ به نفع اون تموم كرد. مي دونيم هرچي طول پرتابه بيشتر بشه با مقاومت هواي كمتري روبرو مي شيم بنابراين مقاومت پساي هوا به دو دليل يكي اصلاح ساختار شكل ساچمه و ديگري سطح مقطع كمترش بسيار كمتر از ساچمه استاندارد 5.5 خواهد بود. همين سطح مقطع كمتر باعث drift كمتر ناشي از باد هم خواهد شد و مجموع اينها قاعدتا بايد به معني دقت بالاتر با ژول يكسان معني بده.
در حال حاضر كاري به مجراي سوراخ و بحث تخريب نداريم و به اون بخش هم بعدا مي شه جداگانه رسيد اما بحث الان امكان سنجي كاليبر 4.5 براي رساندن مقدار ژول مساوي يا بيشتر از كاليبر 5.5 در مسافت بالا با دقت بيشتر هست. طبيعيه پرتابه ما، بايد دست ساز باشه و خب حين ساخت بايد حفظ تقارن و محل مناسب نقطه ثقل رعايت بشه تا گرفتار مشكلات ساچمه نامرغوب نشويم.
دوست دارم نظر ساير دوستان رو در اين مورد بدونم و اين موضوع به چالش علمي كشيده بشه. Khansariha (8)
با سلام
به نظر من چون سطح مقطع کمتر میشه ، در نتیجه دبی کمتر میشه ، درنتیجه فشار هم باید بالاتر باشه تا دبی برای شلیک ساچمه سنگین مناسب باشه.
البته برای رسیدن به جواب نهایی باید با داشتن تمام پارامترها این مساله رو تحلیل (نرم افزاری) کرد.Khansariha (8)
دوست عزیز جناب arshne ممنون بابت تاپیک Khansariha (8)
شما روند حرکت ساچمه رو با سرعت خودش در فضا مورد بررسی قرار دادید درحالیکه صورت مساله مشکل داره
مشکل اونجاست که باز هم 5/5 پیروز میدان خواهد بود . چنانچه کالیبر 4/5 با مقدار هوا و فشار برابر با کالیبر 5/5 شلیک شودبا عامل محدود کننده ای بنام سطح مقطع لوله روبرو خواهد شد که اجازه موفقیت در این جدال رو به ساچمه 4/5 نمیده .
ماهیت کالیبر 4/5 این موضوع رو نشون میده که برای رسیدن به سرعت هم طراز با کالیبر 5/5 هم وزن به مقدار هوا و فشار بیشتری نیاز خواهد داشت و باز هم بدلیل همان قطر لوله چون هوا نمیتونه فشارشو کاملا به ساچمه وارد کنه و تا مرحله خروج از لوله ساچمه رو همراهی کنه ناچارا به مخزن برمیگرده Khansariha (8)
یه چیز دیگه: اگه این امر براحتی قابل اجرا بود تا حالا خیلی از شرکتها این کارو کرده بودند.Khansariha (8)
(2012-12-24 02:38 PM)airgunner نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
به نظر من چون سطح مقطع کمتر میشه ، در نتیجه دبی کمتر میشه ، درنتیجه فشار هم باید بالاتر باشه تا دبی برای شلیک ساچمه سنگین مناسب باشه.
البته برای رسیدن به جواب نهایی باید با داشتن تمام پارامترها این مساله رو تحلیل (نرم افزاری) کرد.Khansariha (8)
دبي در صورتي كمتر مي شه كه سرعت حركت هوا ثابت باشه در حاليكه در اينجا ما فشار هواي ثابتي داريم. مي شه تصور كرد كه سرعت حركت هوا توي لوله نازكتر تحت فشار يكسان بيشتر از سرعت حركت كاليبر بزرگتر هست. من فكر مي كنم اتفاقا دبي يكسان هست و تحت تاثير مدت زمان باز بودن شيرهوا و فشار داخل مخزن باشه. اگر دبي 4.5 كمتر باشه در اينصورت بايد تعداد شاتهاي اون بيشتر از 5.5 مي شد

(2012-12-24 02:48 PM)kingpaco نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز جناب arshne ممنون بابت تاپیک Khansariha (8)
شما روند حرکت ساچمه رو با سرعت خودش در فضا مورد بررسی قرار دادید درحالیکه صورت مساله مشکل داره
مشکل اونجاست که باز هم 5/5 پیروز میدان خواهد بود . چنانچه کالیبر 4/5 با مقدار هوا و فشار برابر با کالیبر 5/5 شلیک شودبا عامل محدود کننده ای بنام سطح مقطع لوله روبرو خواهد شد که اجازه موفقیت در این جدال رو به ساچمه 4/5 نمیده .
ماهیت کالیبر 4/5 این موضوع رو نشون میده که برای رسیدن به سرعت هم طراز با کالیبر 5/5 هم وزن به مقدار هوا و فشار بیشتری نیاز خواهد داشت و باز هم بدلیل همان قطر لوله چون هوا نمیتونه فشارشو کاملا به ساچمه وارد کنه و تا مرحله خروج از لوله ساچمه رو همراهی کنه ناچارا به مخزن برمیگرده Khansariha (8)

من متوجه نشدم شما چطور چنين نتيجه اي رو گرفتيد كه سطح مقطع 4.5 فشار بيشتري لازم داره علي الخصوص در حالت عادي كه سرعت 4.5 كاملا از 5.5 هم بيشتره. بنابراين مي شه متصور شد با افزايش وزن ساچمه 4.5 كم كم از سرعتش كم بشه تا مثلا به سرعتي معادل سرعت 5.5 برسه.
ضمنا به دليل محيط كوچكتري كه سطح داخلي كاليبر 4.5 نسبت به 5.5 داره از اصطكاك كمتري هم برخورداريم.
دوستان تاپیک با عنوانهای مختلف بیشتر به پراکندگی مطالب دامن میزنه لطفا" رعایت کنید.
من اختيارات تغيير نام تاپيك رو ندارم. اگر ممكنه اونو به "امكان سنجي طراحي ساچمه 4.5 براي شكارهاي دور برد" تغيير بدين.
آرش جان من عنوان تاپیکتون رو تغییر دادم.ولی بازم به نظرم با بعضی تاپیک ها اشتراکاتی داره.به هر حال شاید حرف تازه ای برای این تاپیک داشته باشید که منتظریم تا ببینیم چه خواهد بود.Khansariha (8)
دوست عزیز الان ساچمه 4.5 هم در خارج ایران با وزنهای مختلف موجود میباشد ولی در ایران فکر کنم 99% فقط 8.44 گرین موجود میباشد .
به عنوان مثال الان ساچمه JSB کالیبر 4.5 دارای وزنهای زیر میباشد :

7.33 گرین
7.87 گرین
8.26 گرین
8.44 گرین
10.34 گرین
13.43 گرین

امیر خان
بحث این تاپیک قرار بود علمی باشه نه تجاری رعایت کنید
آقای نوبادی قیمت رو هم بفرمایید استفاده کنیم؟؟
واقعا که هر دم از این باغ بری می رسد.رعایت کنید دوست عزیز .
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع