انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: به دست آوردن ضریب تصحیح انحراف سمت .
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
با عرض سلام خدمت دوستان و تشکر از مدیران زحمتکش....
همونطور که همه اطلاع دارن با توجه به راستگرد یا چپگرد بودن خان در لوله ، نقطه برخورد ساچمه از یه مقدار مسافتی به بعد به سمت راست یا چپ منحرف میشه (در شرایط فقدان باد و عدم وجود عوامل جوی) که این مسافت با توجه به تعداد خان،قدرت اسلحه و وزن ساچمه در تفنگ های مختلف کم و زیاد میشه.یکی از علت های مهم(شاید اصلی ترین دلیل) که هدشات کردن رو در لانگ شات های بالای 70متر سخت میکنه همین امره...!
اول میخواستم این امرو در تاپیک های مختلف سلاح ها مطرح کنم بعد دیدم این مسئله بعد از چند پست و عوض شدن صفحه به کل از یاد دوستان میره.
خواهشی که از دوستان دارم اینه که با توجه به اینکه ماشا ا... همه تیراندازن و حرفه و گروپ گیری هم زیاد میکنن فواصلی که تیر به چپ یا به راست شروع به انحراف میکنه رو تو مدل تفنگشون بدست بیارن و گزارش کنن.
مثلا تفنگ من ای تی 44 در فشار 150 بار از فاصله 70 متر شروع به انحراف به راست میکنه با جی اس بی 18 گرین (حدودا 1سانت) و در فاصله 110 متری 5 سانت به راست میزنه (بدون وجود باد) .
البته این فقط بعنوان مثال بود انشاا... دوستان در بدست اوردن اعداد و ارقام دقت داشته باشن و هر جزئیاتی که به نظرشون میرسرو بگن(البته این اطلاعات باید در شرایطی بدست بیاد که باد روی شلیک اثری نداشته باشه و شلیک در یک شرایط ایده آل صورت بپذیره)تا ضریب تصحیح انحراف ساچمرو تو سلاحهای مختلف با توجه به وزنو قدرت بدست بیاریم تا هم شلیکهای دقیقی داشته باشیم و هم به امید خدا تو مسابقه های فیلدتارگتی که پیش رو داریم در آینده ی نزدیک از این داده ها استفاده کنیم.
با توجه به تعداد کاربرانی که داریم و واریته های مختلفی از سلاح که در دست عزیزان هست فکر میکنم اطلاعات با ارزش و مفیدی بدست بیاد.
یک خواهش برادرانه هم دارم اینکه خواهشا پست نامرتبط نزنین و کاری نکنین که این تاپیک با تاپیک های دیگه هم محور بشه و اطلاعاتش به صورت موازی و یکسان با دیگر تاپیک ها پیش بره.
یک پست = یک مطلب مفید.
حق نگهدار همه ی دوستان و ایرانیان....Khansariha (256)
راستی دوستان یه مسئله ی بسیار مهم دیگه اینکه حتما زمانی که اطلاعاتی بدست آوردین ذکر کردن صفر دوربینتون یادتون نره .این خیلی مهمه چون صفرهامون با هم فرق داره و باید با توجه به اطلاعات یه صفر مشترک بدست آورد تا رفتار کلی اسلحه و ساچمه بدست بیاد.Khansariha (256)
عرفان جان ممنون از مطلب مفیدت.Khansariha (8)
یه مسئله مهم اینه که ما باید این تست رو کاملا در شرایط بدون باد انجام بدیم و در این فصل پیدا کردن یک فضای بالای 50 متر اونم بدون باد قدری مشکل خواهد بود.
اما من در مورد 52 خودم می تونم بگم که این خطای مشخصا راست زنی از فاصله حدود 60 متر بیشتر به نظر میرسه.
باز اما: کاملا به نوع ساچمه ی استفاده شده هم بستگی داره.من با جی اس بی و باراکودا خیلی کم به این خطا برخوردم.در حالی که فالکن، پرومگنوم و مگنوم به خصوص، به شدت تمایل به راست خوردن دارن. حالا سوالی برای من مطرحه:
آیا این انحراف صرفا "تقصیر تفنگ" هست؟ میزان قدرت تفنگ چه حد در کاهش این انحراف مؤثر خواهد بود.Khansariha (8)
هیچ تفنگیو در دنیا نمیشه پیداکرد که خان داشته باشه و انحراف نداشته باشه و این تقصیر تفنگ نیست و به همه ی این عوامل که گفتم بستگی داره ...هرچه ساچمه سنگین تر انحراف کمتر اما بازم هست و محسوس تو لانگ شات....حتی توپ هوویتزر 155 میلیمتری با گلوله ی 42 کیلویی حدود 500 متر تو فاصله ی 8 کیلومتری راست میزنه اگه این تصحیح انحراف اصلاح نشه...!
قصد منم بدست اووردن همین اطلاعات و تهیه یه جدول بخصوص واسه پی سی پی هاست تا این انحرافو تصحیح کنیم چون حتی توی چرگان هم لحاظ نشده این مسئله.
سلام به دوستان
اسلحه من که رین 4.5 هست کلا چپ زن هست
نمیدونم چرا ولی یبار که از خودش پرسیدم گفت :دوس دارم چپ بزنم مشگلیه؟(شوخی Khansariha (256))
تقریبا از 70 متر به بالا شروع میشه تو 80 متر 3الی4 سانت بسته به شرایط جوی با صفر 30 متر ساچمه زیاد فرق نمیکنه سبک یا سنگین باشه
ولی دیگه قلق دستم اومده دوربین و تو 30 متر 1 سانت راست صفر میکنم و فواصل بالای 90 با میل دات ردیف میکنم
بنگ و اصابتKhansariha (48)
درود به شرفت دادا......ببینم مگه خانش پادساعتگرده که چپ میزنه؟اصولا خانگردشه از چپ به راست به راست منحرف میشه...!Khansariha (8)
ممنونم عرفان جان بسیار تاپیک خوبی بود.Khansariha (8) ولی همانطور که رودرو با هم صحبت کردیم این تست بستگی به خیلی از پارامترها داره . دوستان نوع ساچمه نوع اسلحه نوع خان اسلحه نوع صفر دوربین رو باید دقیق ذکر کنید و درضمن باید شرایط جوری باشه که هنگام گروپ گیری لرزش رو به صفر برسونید . Khansariha (8)
عرفان جان ساعت گرده ولی به چپ میزنه.
دادا مسیح خیلی دلمون واست تنگ شده.عجب متن امضایی دمت گرم
سلام دوستان گرامیKhansariha (8)
با اجازه اساتید
مباحث تون رو مطالعه میکردم برام بسیار آموزنده و جالب بود این ری وی یو هم مباحث جالبی رو در این مورد مطرح کرده و و اون رو تو مسافتهای مختلف بررسی کرده کامنت های زیادی هم در این مورد نظر دادن
لینکش رو میزارم امیدوارم مفید واقع بشه:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

Khansariha (256)
به به چه تاپیک مفید و جالبی
Khansariha (8)آقا عرفان دست خوشKhansariha (8)
یادمه چند وقت پیش تو یکی از تاپیکها مطلبی ارسال کردم درمورد تاثیر خان راست گرد و چپگرد و احیانا تغییر جزئی مسیر در فواصل بالا بدلیل ایجاد کانال عبور در فضا
ولی متاسفانه چند تن از دوستان جبهه گرفتند که این امکانپذیر نیست بنده هم بدلیل اینکه اطلاعی در این زمینه نداشتم از پیگیری موضوع منصرف شدم و الان علاقه زیادی دارم بدونم جهت و انحراف ساچمه در تفنگهای مختلف تحت خان چپ یا راست گرد با تعداد خان و نوع آن و همچنبن تعداد گردش و طول لوله چه رابطه ای میتونه داشته باشه که حتما هم داره
ولی این شروع یک بحث علمی و البته بیشتر تجربی هست که نیازمند یاری دوستان باتجربه است

Khansariha (20)Khansariha (20)Khansariha (20)
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع