انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: حیواناتی که نباید شکار کنیم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
با سلام.متاسفانه بارها شاهد این قضیه هستیم که دوستان حیواناتی رو شکار میکنند که بسیار کمیاب هستند یا نقش مثبتی در طبیعت دارند.این مسئله بر میگرده به نااشنایی دوستان با این گونه حیوانات.در این تاپیک سعی میشه این گونه حیوانات رو با اسم و رسم معرفی کنیم تا ارشیو نسبتا کاملی از این حیوانات در معرض خطر داشته باشیم.از دوستان تقاضا میشود حتما این حیوانات و پرندگان رو با قرار دادن عکس از گونه های مختلف به دوستان خودشون معرفی کنند.ترجیحا مناطق زیست انها رو نیز برای دوستان مشخص کنیدKhansariha (8)
سلامKhansariha (8)
ممنون دوست عزيز
اين تاپيك واقعا لازم بود،انشاالله دوستان با تجربه و مديران سايت ما را راهنمايي كنند تا گونه هاي مختلف حيوانات رو بشناسيم و به اشتباه حيوانات در خطر انقراض يا به قول شما كمياب را شكار نكنيم.Khansariha (219)
ياشاسين ايران
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
به نظرم به صورت کلی در فصل غیر شکار هیچ پرنده و چرنده و حیوانی نباید شکار بشه به جز استثناتی که کاملا مشخص و وضعیتشون روشنه مثل اون گرگی که اقا بهنام بهش اشاره کردند.
اما به صورت جزی و مورد به مورد کاملا موافقم.Khansariha (8)
امین جان از شما ممنونم بابت این تاپیک واقعا لازم و ضروری.Khansariha (8)الان نزدیک یک سال و نیم هست که این سایت شروع به کار کرده و با توجه به این که دوستان پیشکسوت و با دانشی در زمینه محیط زیست و شکار حرفه ای اینجا حضور دارن، انتظار میره که بیش از این برای گام مثبت فرهنگ سازی در زمینه شکار کوتاهی نشه و بتونیم شاهد باشیم که تک تک اعضا خودشون به صورت قانونمند شکاربان خودشون باشن.
به نظرم به اولین نکته ای که هنگام شکار باید بهش توجه کرد ،نوع شکاری هست که قصد زدنش داریم و آیا اینکه نیاز (نه به معنای حقیقی ،مثلا نیاز به گوشت شکار جهت زنده ماندن،نه به این معنا)ما برآورده میشه یا نه.
به طور مثال زدن پرندگان بسیار کوچک به استثنای گنجشک و کاکلی ،آیا لازمه؟مثلا شکار پرندگان آواز خان؟
یا شکار یه مارمولک نسبتا بزرگ واقعا نیازه یه شکاری هست؟
یا شکار خدنگ در صورتی که آفت حساب نمیشه ایا نیاز هست؟
یا شکار خرگوش در صورتی که از گوشتش استفاده نمیشه ؟
و سوالات اینچنین.
به نظرم بهتر بود عنوان تاپیک میگذاشتیم حیواناتی که میتوانیم شکار کنیم.اینجوری کار خیلی راحت تر میشد.چون حیواناتی که ما اجازه شکارشون داریم اونم معمولا با تفنگ بادی یا در صورت حرفه ای تر با اسلحه ساچمه زنی محدود مشخصی دارند.اما اونهایی که نباید شکار بشند دامنشون خیلی وسیعه.
باز هم اساتید مجربی هستند در این سایت که میتونن به امثال من مبتدی یاد آوری کنند و نکته ها بیاموزند.Khansariha (8)
با سلام . و با تشكر از ايجاد اين تاپيك به عنوان اشاراتي مثبت به اين مسئله . فكر كنم قبل از هر شكاري بايد هدف از شكار مشخص بشه اگر هدف درستي نباشه و فقط تير اندازي و كشتن حيواني باشه مسلما ميشه همين خطاهايي كه پيش مياد اما با در نظر داشتن انگيزه درست براي شكار ميشه از اين خطاها جلوگيري كرد و اينكه هر حيواني كه در موردش آگاهي نداريم شكار نكنيم و بعد از آگاهي از مجاز بودنش و در صورت نياز شكاركنيم .
در ضمن با اين مسئله كه ليستي از حيوانات مجاز براي شكار (با احتساب ميزان پراكندگيشون ) و حيوانات غير مجاز و درج اون موافقم چون تا حد زيادي اين آگاهي رو به خيلي ها خواهد داد . Khansariha (8)
سعید جان به شدت به یاری شما در این تاپیک نیازمندیم داداش خخخخKhansariha (8)Khansariha (8)
درود به همه دوستان Khansariha (8)
با كسب اجازه از سروران محترم سايت من هم با نظر دوستان كاملا" موافقم و خوشحالم كه اين تاپيك ايجاد شده. به طور كلي من با شكاركردن مخالفم و در رشته خودم كه ماهيگيري هستش از روش بگير و رها كن استفاده ميكنم. البته در اينجا بحث شكار با تفنگه و نبايد از اين بحث خارج بشيم.
شكار بايد در فصول آزاد انجام بشه و شكار پرندگاني مانند گنجشك و كبك كه تعداد و پراكندگي زيادي در ايران دارند و هنوز به خط قرمز نرسيدن ، در اين فصول اشكال نداره ولي پرندگان و جوندگان كمياب نبايد شكار شوند.
چند وقت پيش يكي از دوستان كه به فروشگاه من اومده بود با غرور تعريف ميكرد كه با رنجر 155 از فاصله 100 متري يه عقابو از روي دكل برق زده و كلي افتخار ميكرد . من با عصبانيت ازش انتقاد كردم و گفتم تا به حال چندتا از اين پرنده ها تو آسمون ديدي كه حالا يكي از اونارو زدي؟؟؟؟ طرف كه ديد من خيلي ناراحت شدم كمي جا خورد و گفت فكر نمي كردم بتونم بزنمش ولي بهش خورد.Khansariha (226)
حفظ محيط زيست وظيفه ماست و نبايد فقط شعار بديم.اميدوارم در اينجا با استفاده از تجربيات اساتيد و كمك همه دوستان يك اساسنامه و خط مشي كلي در مورد شكار تعريف بشه و به اجرا دربياد. Khansariha (256)
دوست عزیز پرندگانی مثل کبک و گنجیشک مگه تخم نمیزارن مگه جوجه ندارن !!!!! هیچ یک از پرندگان رو نباید در فصل شکار ممنوع شکار کرد حالا پراکندگیش زیاد باشه یا کم فرقی نداره Khansariha (172)
(2012-06-11 11:04 PM)royal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز پرندگانی مثل کبک و گنجیشک مگه تخم نمیزارن مگه جوجه ندارن !!!!! هیچ یک از پرندگان رو نباید در فصل شکار ممنوع شکار کرد حالا پراکندگیش زیاد باشه یا کم فرقی نداره Khansariha (172)

نقل قول :شكار بايد در فصول آزاد انجام بشه و شكار پرندگاني مانند گنجشك و كبك كه تعداد و پراكندگي زيادي در ايران دارند و هنوز به خط قرمز نرسيدن ، در اين فصول اشكال نداره ولي پرندگان و جوندگان كمياب نبايد شكار شوند.

دوستان گرامی یکم در خوندم متن دقت بیشتر بخرج بدن تا از بحث ها و مشاجره های احتمالی جلو گیری بشه Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
لینک مرجع